Gå til innhold

Bli sammen igjen etter tidligere utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg hadde vært sammen i over 20 år, da jeg fant ut at han hadde vært utro og hatt en av og på-kjæreste i en periode på ca 3 år bak min rygg. Dette var avsluttet ca ett år før jeg fant ut av det, og vi hadde på det tidspunktet (da jeg fant det ut) et godt og fint samliv - som var bedre enn på lenge. 

Jeg ble selvsagt dypt skuffet, sjokkert og rasende. Jeg kastet han ut, og klarte ikke tanken på å leve videre med han. Dette er ca 1 1/2 år siden. Vi har to barn i tenårene, som har bodd mest hos meg etter bruddet.

Han ble også helt knust da dette skjedde, og ba om unnskyldning og sa at han elsket meg. Helt siden bruddet har han fortsatt å beklage, og gjøre alt for at jeg og barna skal ha det best mulig. Han har gjentatte ganger sagt at han ikke forstår at han kunne gjøre noe sånt, og at han elsker meg og kommer til å elske meg resten av livet. Han har gått i terapi for å håndtere de vonde følelsene knyttet til både sviket og samlivsbruddet. 

Nå har dette pågått i 1 1/2 år, hvor han egentlig har vært en kjempegod samarbeidspartner og støttespiller, og han har hele tiden sagt at det bare er meg han vil ha. Jeg merker at de gode følelsene for han begynner å komme tilbake igjen. Jeg synes fortsatt at det er fryktelig å tenke på utroskapen og løgnene gjennom så lang tid, men samtidig oppfatter jeg at han har forandret seg grunnleggende, og at han er utholdende i sin kamp for å få meg tilbake. Han har ikke datet andre kvinner i tiden etter bruddet, og hele tiden vært tydelig på at det enten er meg eller ingen.

Jeg vurderer nå faktisk å gi forholdet en ny sjanse. Han har hatt det så vondt etter bruddet at jeg kan ikke se for meg at han kan bedra meg igjen. Selv savner jeg alle de fine årene vi hadde sammen, og jeg savner han. Er jeg naiv om jeg gir ham tilliten? Jeg orker ikke å oppleve noe sånt igjen.

Anonymkode: 8f200...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri tilgi noen som har vært utro. De fortjener ikke tillit, og bør virkelig ikke gies det. En gang utro, alltid utro.

Anonymkode: a9ddc...a81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren min og jeg hadde vært sammen i over 20 år, da jeg fant ut at han hadde vært utro og hatt en av og på-kjæreste i en periode på ca 3 år bak min rygg. Dette var avsluttet ca ett år før jeg fant ut av det, og vi hadde på det tidspunktet (da jeg fant det ut) et godt og fint samliv - som var bedre enn på lenge. 

Jeg ble selvsagt dypt skuffet, sjokkert og rasende. Jeg kastet han ut, og klarte ikke tanken på å leve videre med han. Dette er ca 1 1/2 år siden. Vi har to barn i tenårene, som har bodd mest hos meg etter bruddet.

Han ble også helt knust da dette skjedde, og ba om unnskyldning og sa at han elsket meg. Helt siden bruddet har han fortsatt å beklage, og gjøre alt for at jeg og barna skal ha det best mulig. Han har gjentatte ganger sagt at han ikke forstår at han kunne gjøre noe sånt, og at han elsker meg og kommer til å elske meg resten av livet. Han har gått i terapi for å håndtere de vonde følelsene knyttet til både sviket og samlivsbruddet. 

Nå har dette pågått i 1 1/2 år, hvor han egentlig har vært en kjempegod samarbeidspartner og støttespiller, og han har hele tiden sagt at det bare er meg han vil ha. Jeg merker at de gode følelsene for han begynner å komme tilbake igjen. Jeg synes fortsatt at det er fryktelig å tenke på utroskapen og løgnene gjennom så lang tid, men samtidig oppfatter jeg at han har forandret seg grunnleggende, og at han er utholdende i sin kamp for å få meg tilbake. Han har ikke datet andre kvinner i tiden etter bruddet, og hele tiden vært tydelig på at det enten er meg eller ingen.

Jeg vurderer nå faktisk å gi forholdet en ny sjanse. Han har hatt det så vondt etter bruddet at jeg kan ikke se for meg at han kan bedra meg igjen. Selv savner jeg alle de fine årene vi hadde sammen, og jeg savner han. Er jeg naiv om jeg gir ham tilliten? Jeg orker ikke å oppleve noe sånt igjen.

Anonymkode: 8f200...af8

Dette er jo kun opp til deg. Ingen her kan svare,men vi kan si våre meninger om det hadde vært oss. Jeg for min del hadde aldri klart å stole på en utro mann, det hadde ødelagt meg emosjonelt og skapt hodebry for meg samt jeg hadde gått rundt med usikkerheten om "kan han gjøre det igjen?" ,så nei jeg hadde aldri blitt sammen igjen med en partner som hadde vært utro med meg uansett hvor glad jeg var i han eller lovnader og grønne skoger fra hans side.

Rett og slett fordi psyken min hadde ikke taklet det,og jeg unner meg selv bedre enn å leve i et forhold med slike bekymringer.

Anonymkode: d32bd...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor måtte han innlede et forhold i 3 år bak din rygg ? 
Hvis han ikke vet det selv så er det ikke håp 

Anonymkode: 75a2b...e5a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre det som føles rett for deg. Tilgir du han må dere starte med blanke ark, ellers vil det raskt bli en dårlig spiral.

Jeg ville aldri blitt sammen igjen. Én ting er et engangs knull(er ille nok)

Men i 3 ÅR løy han til deg HVER DAG mens han pulte en annen dame.

Det tillitsbruddet er så grovt at jeg aldri ville stolt på han igjen eller latt han røre meg igjen.

Endret av ZarahSweet
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker:

1. Han bør kutte ut "forstår ikke hvorfor". Lærdom fra utroskap er ofte at gode intensjoner ikke alltid er nok. Så hva har han lært om hvorfor og kommer han gjøre noe annorledes for at det ikke skal skje igjen.

2. Hvis han har gjort det i punkt 1, så kan vel dere prøve å finne på ting som type dating. Se hvordan det får deg å føle deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han har ikke datet andre kvinner i tiden etter bruddet

Hvordan vet du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det var ikke et engangstilfelle, men en greie som varte i 3(!!!) år. Han må ha vært ordentlig forelsket og hekta?

Har han ingen svar på hvordan det kunne skje? Hvis han kun har "forstår ikke hvordan jeg kunne gjøre noe sånt" å komme med, hvordan kan han da sikre at det ikke skjer igjen?

Anonymkode: 1f7b4...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En engangshendelse i for eksempel i fylla, tja, kanskje. Et forhold på 3 år???? Ikke faen

Anonymkode: b4c89...655

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...