Gå til innhold

Jeg tror noen driver å legger ting på dørmatta mi, hva tror dere greia er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet inn i en blokk og to ganger nå har jeg opplevd at det har lagt to helt tilfeldige ting på dørmatten min. Første gang tenkte jeg ikke så mye over det, tenkte kanskje noen bare hadde mistet når de gikk forbi eller lignende. Men i dag så hadde det skjedd igjen. Første gang var det en åpnet sjokolade og denne gangen var det to linser (sånne man bruker i stedet for briller altså). Så det gir jo ikke akkurat mening?

Det er jo ikke sikkert at det faktisk er noen som har lagt tingene der da, men det var min første tanke nå når det har skjedd to ganger? Hva tror dere greia er? Hvorfor legge ting på noens dørmatte? Sikkert ingenting å bry seg om sånn egentlig da men jeg føler nesten det er litt ubehagelig likevel?

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som sjekker at det bor noen i leiligheten.

Anonymkode: d3496...dac

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som sjekker at det bor noen i leiligheten.

Anonymkode: d3496...dac

Hvorfor sjekke det? Mulig innbrudd eller overtenker jeg nå? Jeg har jo også navn på postkasse og dør så er vel åpenbart at noen bor her da?

Anonymkode: e3565...973

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sjekke det? Mulig innbrudd eller overtenker jeg nå? Jeg har jo også navn på postkasse og dør så er vel åpenbart at noen bor her da?

Anonymkode: e3565...973

Kan være for å sjekke om du er hjemme. Kjent sak at folk legger ting på døra, fester teip osv . Er det ikke fjernet bryter de seg inn

Anonymkode: 2e792...3f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Bor du i et strøk der det er  mye innbrudd? Kan være tegn før langhelg, sjekker om noen er hjemme.? 
 

Endret av Muskath
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være for å sjekke om du er hjemme. Kjent sak at folk legger ting på døra, fester teip osv . Er det ikke fjernet bryter de seg inn

Anonymkode: 2e792...3f5

Så ubehagelig. Håper ikke det er det. Men som nevnt så bor jeg jo i blokk da, er det ikke litt uvanlig å bryte seg inn i en leilighet i en blokk? Naboene mine vil jo lett høre det i tillegg til at hoveddøren inn til blokken også er låst på natten.

Anonymkode: e3565...973

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskath skrev (1 minutt siden):

Bor du i et strøk der det er  mye innbrudd? Kan være tegn før langhelg, sjekker om noen er hjemme.? 

Det har ikke vært noen innbrudd i området nei. Men som nevnt så bor jeg jo i blokk da, er det ikke litt uvanlig å bryte seg inn i en leilighet i en blokk? Naboene mine vil jo lett høre det i tillegg til at hoveddøren inn til blokken også er låst på natten.

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det har ikke vært noen innbrudd i området nei. Men som nevnt så bor jeg jo i blokk da, er det ikke litt uvanlig å bryte seg inn i en leilighet i en blokk? Naboene mine vil jo lett høre det i tillegg til at hoveddøren inn til blokken også er låst på natten.

Anonymkode: e3565...973

Ja, det kan jo være helt tilfeldig også.  Du får passe litt ekstra på bare hvis det blir mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan jo være helt tilfeldig også.  Du får passe litt ekstra på bare hvis det blir mer. 

Ja, jeg håper det bare er tilfeldig. Men jeg stusser litt på de linsene da. En rar ting å miste liksom? Men hva burde jeg eventuelt gjøre hvis det skjer flere ganger da? Er vel ikke så mye jeg kan gjøre annet enn å alltid passe på å låse døren?

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lagt utenfor feil dør…? 

Anonymkode: 964bf...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt rart da. 

 

Anonymkode: fed2c...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir lagt utenfor feil dør…? 

Anonymkode: 964bf...b11

Jeg har navnet mitt på døren så det tror jeg ikke? Uansett så er det jo veldig rart å legge disse tingene utenfor en dør da, sånn generelt sett liksom? Hadde gitt mer mening om det var en pakke eller blomster da. Men en åpnet sjokolade og linser? 

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir lagt utenfor feil dør…? 

Anonymkode: 964bf...b11

Å legge en åpen sjokolade, eller brukte linser utenfor feil dør… ?

Anonymkode: 3b9ae...9b9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var litt rart da. 

 

Anonymkode: fed2c...7d6

Ja, jeg synes også det er rart. Jeg håper bare ikke det skjer flere ganger for da begynner det å bli ubehagelig synes jeg. Uansett om det bare er noen som spøker eller lignende.

Anonymkode: e3565...973

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg håper det bare er tilfeldig. Men jeg stusser litt på de linsene da. En rar ting å miste liksom? Men hva burde jeg eventuelt gjøre hvis det skjer flere ganger da? Er vel ikke så mye jeg kan gjøre annet enn å alltid passe på å låse døren?

Anonymkode: e3565...973

Jeg ville ringt politiet og spurt om råd hvis det skjer flere ganger. Legg særlig merke til om det er før helger e.l.

Skjønner veldig godt at det er ubehagelig. 

Endret av Muskath
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å legge en åpen sjokolade, eller brukte linser utenfor feil dør… ?

Anonymkode: 3b9ae...9b9

Ja, jeg synes det var veldig merkelige ting å legge på noens dørmatte. Linsene var forresten ikke brukte. Ikke at det har så mye å si da for det er jo like merkelig uansett hehe.

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muskath skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ringt politiet og spurt om råd hvis det skjer flere ganger. Legg særlig merke til om det er før helger e.l.

Tror du politiet ville tatt noe slikt som dette seriøst da? Og hvor mange flere ganger måtte det ha skjedd før det sees på som innafor å kontakte politiet? Jeg vil jo tro at politiet sannsynligvis bare vil tenke at noen spøker med meg? Siden jeg bor i blokk ser jeg jo på sannsynligheten for innbrudd som ganske liten da? Eller er det naivt av meg kanskje?

Anonymkode: e3565...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror du politiet ville tatt noe slikt som dette seriøst da? Og hvor mange flere ganger måtte det ha skjedd før det sees på som innafor å kontakte politiet? Jeg vil jo tro at politiet sannsynligvis bare vil tenke at noen spøker med meg? Siden jeg bor i blokk ser jeg jo på sannsynligheten for innbrudd som ganske liten da? Eller er det naivt av meg kanskje?

Anonymkode: e3565...973

Du ringer jo bare for å snakke om noe du er bekymret for og som gjør deg engstelig, de burde i alle fall høre på deg og gi deg råd.   Hvis det skjer to ganger til, ville jeg ringt.
Tja, jeg tror det skjer innbrudd i leiligheter såvel som i eneboliger når noen vet at det ikke er noen hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (2 minutter siden):

Du ringer jo bare for å snakke om noe du er bekymret for og som gjør deg engstelig, de burde i alle fall høre på deg og gi deg råd.   Hvis det skjer to ganger til, ville jeg ringt.
Tja, jeg tror det skjer innbrudd i leiligheter såvel som i eneboliger når noen vet at det ikke er noen hjemme. 

Sant det. Jeg skal følge med. Forhåpentligvis er det enten bare tilfeldig eller noen med dårlig humor. Jeg klarer jo heller ikke helt huske når det skjedde for første gang og jeg fant sjokoladen. Om det var en uke eller kanskje 2-3 uker siden. Så det er jo ikke slik at det har skjedd med kort mellomrom heller da. Hadde jeg funnet ting på dørmatten min ofte hadde jeg nok blitt litt mer bekymret ja.

Anonymkode: e3565...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sant det. Jeg skal følge med. Forhåpentligvis er det enten bare tilfeldig eller noen med dårlig humor. Jeg klarer jo heller ikke helt huske når det skjedde for første gang og jeg fant sjokoladen. Om det var en uke eller kanskje 2-3 uker siden. Så det er jo ikke slik at det har skjedd med kort mellomrom heller da. Hadde jeg funnet ting på dørmatten min ofte hadde jeg nok blitt litt mer bekymret ja.

Anonymkode: e3565...973

Ja, håper at det bare er tilfeldig og at noen bare har mistet tingene. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...