Gå til innhold

Kan man finne en partner om man er tilbakeholden ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært skilt en stund nå og har litt lyst til å forsiktig prøve å date igjen. Jeg er over 30 og har to barn. 

Men jeg vet ikke hvor jeg skal lete. Jeg giftet meg da jeg var 20, og jeg rørte ikke min mann før vi ble gift. Jeg er litt tilbakeholden av meg og har et ønske om å finne en som også deler samme tanker. Jeg er konservativ når det gjelder bekledning, oppførsel, livsstil etc. Har ikke de samme kravene til en mann, men jeg vil gjerne at han skal akseptere meg som den jeg er. 

Jeg ser pen ut, under 160, tynn, liker å ta vare på meg selv, liker å lage mat og stelle med planter, har høy utdanning, og driver med oljemalerier osv.. 

Er det sjanse ? Håp? Eller må man liksom ofte verdier og holdninger ? 

Anonymkode: 95189...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei. Jeg har vært skilt en stund nå og har litt lyst til å forsiktig prøve å date igjen. Jeg er over 30 og har to barn. 

Men jeg vet ikke hvor jeg skal lete. Jeg giftet meg da jeg var 20, og jeg rørte ikke min mann før vi ble gift. Jeg er litt tilbakeholden av meg og har et ønske om å finne en som også deler samme tanker. Jeg er konservativ når det gjelder bekledning, oppførsel, livsstil etc. Har ikke de samme kravene til en mann, men jeg vil gjerne at han skal akseptere meg som den jeg er. 

Jeg ser pen ut, under 160, tynn, liker å ta vare på meg selv, liker å lage mat og stelle med planter, har høy utdanning, og driver med oljemalerier osv.. 

Er det sjanse ? Håp? Eller må man liksom ofte verdier og holdninger ? 

Anonymkode: 95189...37b

Jeg vil ofte si at felles verdier og holdninger, er nesten en forutsetning, når det gjelder grunnlaget for et forhold. Ellers risikerer du fort at det er på det overfladiske planet, og det tror jeg ikke du ønsker.....

Håp er det alltid. Om sjansen er stor? Man kan jo være heldig. Den som ikke leter finner ihvertfall ingenting. Så er det viktig å ha det bra slik som du har det, ellers er faren for skuffelse ganske stor. Det er mine tanker i forhold til det du skriver. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (4 minutter siden):

Jeg vil ofte si at felles verdier og holdninger, er nesten en forutsetning, når det gjelder grunnlaget for et forhold. Ellers risikerer du fort at det er på det overfladiske planet, og det tror jeg ikke du ønsker.....

Håp er det alltid. Om sjansen er stor? Man kan jo være heldig. Den som ikke leter finner ihvertfall ingenting. Så er det viktig å ha det bra slik som du har det, ellers er faren for skuffelse ganske stor. Det er mine tanker i forhold til det du skriver. 

Takk for råd 😊 merker det kan være lett å sitte å nikke når det er kjemi, men nå som jeg er voksen så ser jeg hvor viktig det er å være tydelig på seg selv så man ikke mister det..

Anonymkode: 95189...37b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ann å endre seg til det bedre. Altså at du slutter å være så tilbakeholden og heller lever litt.

Anonymkode: 2539f...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig? Du har jo åpenbart kvaliteter, interesser og verdier mange oppegående og attraktive menn liker. Og for en tilbakeholden person, burde jo nettdating passe perfekt. Det er imidlertid viktig at du er krystallklar på hva du vil ha, og kanskje burde du velge en annen plattform enn akkurat Tinder.

Anonymkode: 1d425...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt håp.

Men hvis du er på dating-apper vil du nok oppleve at >95% av de du møter ikke deler verdigrunnlaget ditt. Det er mye "liggere", penisbilder og annet møkk. Jeg tror du har best sjanse i det virkelige liv, f.eks. et sted du utøver hobbyene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i ordet tilbakeholden?

Anonymkode: 3519f...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel lett få en kjæreste om du vil? Den eneste begrensningen er hvor kresen du er, først og fremst på utseende.

Om det er Tinder, byen, bussen eller fritidsaktivitet er egentlig ikke så viktig. Du må bare velge deg ut noen du har lyst til å bli bedre kjent med.

Anonymkode: df516...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...