AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #21 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg skjønner deg godt, TS. Og det er jo faktisk også sånn at man passer bedre med noen mennesker enn andre og selv om det sikkert er sant at det finnes flere der ute du hadde likt like godt, så føler ikke du det akkurat nå, og har man først investert 6 år med tanker og følelser i ett menneske, er det vanskelig å gi slipp. Nå vet ikke jeg hva slags forhold dere har, men enkelte mennesker som lever i platoniske forhold som de av ulike grunner ikke vil avslutte, søker ofte annerkjennelse utenfor forholdet, og da er nok du en behagelig person å ha i livet. Hvis hun er fornøyd med status quo, vil hun nok også (bevisst eller ubevisst) sørge for å beholde deg akkurat der du er, og da er det vanskelig å komme ut av det. Jeg sleit med noe av det samme for en stund siden, og da fant jeg mye trøst og støtte i et Limerence-forum på nettet. Limerence er et av ordene for "hekt" på engelsk. Jeg var ikke så aktiv, og det som hjalp meg mest, var egentlig å lese hva andre skrev om sin situasjon og hvor håpløst det hele var da man så det fra utsiden. Det å beskrive situasjonen for folk som hadde opplevd det samme og kommet ut av det, hjalp meg også veldig. Det er en vanskelig situasjon å være i, men det er mulig å finne en vei ut av det. Det er ikke så enkelt som noen vil ha det til ("Herregud, glem henne hun er jo gift, og det er flere fisk i sjøen"-gjengen"), men les litt om likesinnede og følg oppskriftene som står på nettet, eventuelt søk profesjonell hjelp hos psykolog, så blir det nok en orden på det. Og du lærer samtidig mer om hva som er viktig for deg og kan potensielt ende opp som en person som har det mye bedre med deg selv. Jeg heier! Anonymkode: fd8f5...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #22 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner deg godt, TS. Og det er jo faktisk også sånn at man passer bedre med noen mennesker enn andre og selv om det sikkert er sant at det finnes flere der ute du hadde likt like godt, så føler ikke du det akkurat nå, og har man først investert 6 år med tanker og følelser i ett menneske, er det vanskelig å gi slipp. Nå vet ikke jeg hva slags forhold dere har, men enkelte mennesker som lever i platoniske forhold som de av ulike grunner ikke vil avslutte, søker ofte annerkjennelse utenfor forholdet, og da er nok du en behagelig person å ha i livet. Hvis hun er fornøyd med status quo, vil hun nok også (bevisst eller ubevisst) sørge for å beholde deg akkurat der du er, og da er det vanskelig å komme ut av det. Jeg sleit med noe av det samme for en stund siden, og da fant jeg mye trøst og støtte i et Limerence-forum på nettet. Limerence er et av ordene for "hekt" på engelsk. Jeg var ikke så aktiv, og det som hjalp meg mest, var egentlig å lese hva andre skrev om sin situasjon og hvor håpløst det hele var da man så det fra utsiden. Det å beskrive situasjonen for folk som hadde opplevd det samme og kommet ut av det, hjalp meg også veldig. Det er en vanskelig situasjon å være i, men det er mulig å finne en vei ut av det. Det er ikke så enkelt som noen vil ha det til ("Herregud, glem henne hun er jo gift, og det er flere fisk i sjøen"-gjengen"), men les litt om likesinnede og følg oppskriftene som står på nettet, eventuelt søk profesjonell hjelp hos psykolog, så blir det nok en orden på det. Og du lærer samtidig mer om hva som er viktig for deg og kan potensielt ende opp som en person som har det mye bedre med deg selv. Jeg heier! Anonymkode: fd8f5...df9 Takk for fine ord. Jeg skal sjekke opp Limerence 🙂 Trenger virkelig å komme ut av dette da det er er sykt selvdestruerende. Hadde jeg visst dette dette, så hadde jeg aldri latt det gå så langt. Jeg tenkte det var bedre å være hennes gode venn og kanskje ha en mulighet, en å holde meg borte og ikke ha noen mulighet. Men det gikk som det gikk. Nå må jeg bare komme meg videre, og det er det som er vanskelig. Jeg sørger egentlig over tapet av en fantasi, har jeg skjønt Anonymkode: f2de4...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #23 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for fine ord. Jeg skal sjekke opp Limerence 🙂 Trenger virkelig å komme ut av dette da det er er sykt selvdestruerende. Hadde jeg visst dette dette, så hadde jeg aldri latt det gå så langt. Jeg tenkte det var bedre å være hennes gode venn og kanskje ha en mulighet, en å holde meg borte og ikke ha noen mulighet. Men det gikk som det gikk. Nå må jeg bare komme meg videre, og det er det som er vanskelig. Jeg sørger egentlig over tapet av en fantasi, har jeg skjønt Anonymkode: f2de4...3b8 Den innsikten er en bra start. Det er vanskelig. Men du kommer til å klare det! Anonymkode: fd8f5...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #24 Del Skrevet 10. mai 2024 Tullball at det bare finnes en perfekt make. Hadde du vært født i Australia så funnet tilsvarende person der. Ogi Finland, Langtvekkistan, etc. Alt handler om timing og hvor du er i livet. Anonymkode: c6a77...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #25 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for fine ord. Jeg skal sjekke opp Limerence 🙂 Trenger virkelig å komme ut av dette da det er er sykt selvdestruerende. Hadde jeg visst dette dette, så hadde jeg aldri latt det gå så langt. Jeg tenkte det var bedre å være hennes gode venn og kanskje ha en mulighet, en å holde meg borte og ikke ha noen mulighet. Men det gikk som det gikk. Nå må jeg bare komme meg videre, og det er det som er vanskelig. Jeg sørger egentlig over tapet av en fantasi, har jeg skjønt Anonymkode: f2de4...3b8 Lykke til! Jeg har gitt opp, kommer til å være glad i min ene, utilgjengelige til jeg dør. Vi har samme hobby så jeg ser ham flere ganger i uka, er klin umulig å glemme noen da 🙈 Anonymkode: 4ce26...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #26 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tullball at det bare finnes en perfekt make. Hadde du vært født i Australia så funnet tilsvarende person der. Ogi Finland, Langtvekkistan, etc. Alt handler om timing og hvor du er i livet. Anonymkode: c6a77...188 Jeg er over 50 år, og aldri truffet noen andre som henne. Hun er perfekt for meg, bortsett fra at hun aldri har sagt at hun er interessert i meg. At jeg ikke har truffet noen andre som henne på 30 år tilsier at det ikke er mange andre som henne, som passer så bra. Skal det ta 30 år til før jeg treffer en som er "like bra", så er det for sent Anonymkode: f2de4...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #27 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er over 50 år, og aldri truffet noen andre som henne. Hun er perfekt for meg, bortsett fra at hun aldri har sagt at hun er interessert i meg. At jeg ikke har truffet noen andre som henne på 30 år tilsier at det ikke er mange andre som henne, som passer så bra. Skal det ta 30 år til før jeg treffer en som er "like bra", så er det for sent Anonymkode: f2de4...3b8 Hjernen er en kraftig muskel, noen ganger jobber den imot oss. Det er fullt mulig å så en vanskelig forelskelse og gi den så mye mer enn den egentlig er. Prøv å møt noen andre, men ikke tenk at det er umulig, da er det en fare for at det blir nettop det. Hun du forelsker deg i trenger ikke være en kopi av denne dama for at du skal føle noe, kroppen din er istand til variasjon forbi det du har trodd. Anonymkode: ef4f3...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #28 Del Skrevet 11. mai 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: TS Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔 Anonymkode: f2de4...3b8 Kompis, i det denne dama skilles og blir singel igjen - trer hun seg rett ned på en eller annen kuk og det er ikke din. Hadde du vært den hun ville ha og ekteskapet var platonisk, ville hun vist tydelige tegn og etterhvert trolig delt frukten sin med deg. Anonymkode: bfdc7...b3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #29 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): TS Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔 Anonymkode: f2de4...3b8 Jeg skal være en liten motvekt til de andre her for jeg forstår deg. Møtte en mann da jeg var gift som jeg og min daværende mann ble venn med. Dvs vi ble venner med han og kona. I noen år var vi venner og jeg kjente at det var en gnist mellom meg og han andre. Det var en veldig kjemi og god tone. Men jeg visste jo ikke sikkert om han kjente på det samme og holdt meg trofast til min mann (som jeg utrolig nok var glad i tross at han var voldelig). For tre år siden skilte jeg meg fra min mann. Jeg fortsatte å være venn med dette andre paret. To år etter er også de skilt. I dag dater jeg og denne vennen min som også ble skilt hverandre. Vi har fortsatt en ekstrem kjemi og har hatt sex som er amazing. Noen ganger kan det faktisk bli slik du sier, at den du liker blir skilt og en ny sjanse åpner seg. Jeg kan ikke råde deg til å bare vente, for hva om det ikke skjer? Men vil likevel go deg en oppmuntring I år det KAN skje.... Helt når man minst venter det. Lykke til. Anonymkode: 31a9c...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #30 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 11.46): TS Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔 Anonymkode: f2de4...3b8 Jo lengre du holder fast på henne, jo vanskeligere blir det å finne ny kjærlighet. Anonymkode: e4f8a...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #31 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jo lengre du holder fast på henne, jo vanskeligere blir det å finne ny kjærlighet. Anonymkode: e4f8a...17f TS - Ingen tvil om det. Men når det er hun jeg vil ha, så blir det vanskelig, forstå det den som kan Anonymkode: f2de4...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #32 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er over 50 år, og aldri truffet noen andre som henne. Hun er perfekt for meg, bortsett fra at hun aldri har sagt at hun er interessert i meg. At jeg ikke har truffet noen andre som henne på 30 år tilsier at det ikke er mange andre som henne, som passer så bra. Skal det ta 30 år til før jeg treffer en som er "like bra", så er det for sent Anonymkode: f2de4...3b8 Ingen er som noen andre. Ingen av eksene mine er like for eksempel. Så at ingen er som henne, er jo ikke rart Anonymkode: fdcbc...57e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #33 Del Skrevet 11. mai 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS - Ingen tvil om det. Men når det er hun jeg vil ha, så blir det vanskelig, forstå det den som kan Anonymkode: f2de4...3b8 Ikke så vanskelig å forstå. Du tar den letteste utveien. Fortsette å leve i drømmen. Anonymkode: 7237b...b23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #34 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS - Ingen tvil om det. Men når det er hun jeg vil ha, så blir det vanskelig, forstå det den som kan Anonymkode: f2de4...3b8 Det er ikke vanskelig å forstå at du vil ha hun du er forelsket i. Men hun er ikke klar for et liv med deg. Anonymkode: e4f8a...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #35 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke vanskelig å forstå at du vil ha hun du er forelsket i. Men hun er ikke klar for et liv med deg. Anonymkode: e4f8a...17f Det er jeg fullstendig klar over. Derfor jeg prøver å komme over henne Anonymkode: f2de4...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #36 Del Skrevet 11. mai 2024 Du lever i en drøm, du aner ikke hvordan mennesket er å leve i en intil relasjon med, men jeg kan love deg at det er ikke som du tror i allefall. Bra noen tipset deg om limerence, det høres helt ut som det. Du har fortapt deg i en utilgjengelig drøm om noen andre, og i mellomtiden hva har blitt av livet ditt? Hva kunne du gjort i stede for å drømme deg bort om henne? Det er jo bare en flukt fra deg selv og ditt liv, å være besatt av en person du vet du ikke kan få, et trygt limbo. Anonymkode: 382a9...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 11. mai 2024 #37 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du lever i en drøm, du aner ikke hvordan mennesket er å leve i en intil relasjon med, men jeg kan love deg at det er ikke som du tror i allefall. Bra noen tipset deg om limerence, det høres helt ut som det. Du har fortapt deg i en utilgjengelig drøm om noen andre, og i mellomtiden hva har blitt av livet ditt? Hva kunne du gjort i stede for å drømme deg bort om henne? Det er jo bare en flukt fra deg selv og ditt liv, å være besatt av en person du vet du ikke kan få, et trygt limbo. Anonymkode: 382a9...6cb Dette var da voldsomt negativt. Dette er jo en søt kjærlighetshistorie (som dessverre ikke er gått i oppfyllelse da). Så ro ned litt med negativiteten. De kan da sikkert være venner og ha et godt vennskap, så får TS samtidig gleden av å vise omsorg til den hun elsker. Det kan føles godt selv om ikke man får helt det samme tilbake. Samtidig kan hun se seg om etter en som virkelig er god match. Endret 11. mai 2024 av Mayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #38 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg tror at det å fortsette å ha et forholdsvis nært vennskapsforhold til henne er usunt for deg, ts. Du har lite å tape, så kanskje du skal fortelle henne at du må trekke deg litt unna en periode, for du har hatt følelser for henne en stund og du trenger avstand for å greie å gi slipp på akkurat de følelsene for henne? Anonymkode: a9ce3...853 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #39 Del Skrevet 11. mai 2024 Mayer skrev (4 timer siden): Dette var da voldsomt negativt. Dette er jo en søt kjærlighetshistorie (som dessverre ikke er gått i oppfyllelse da). Så ro ned litt med negativiteten. De kan da sikkert være venner og ha et godt vennskap, så får TS samtidig gleden av å vise omsorg til den hun elsker. Det kan føles godt selv om ikke man får helt det samme tilbake. Samtidig kan hun se seg om etter en som virkelig er god match. Det er jo negativt. Ts mister mer og mer av livet i ensomheten pinet med en stor forelskelse i ei som år etter år elsker en annen. Han kaster bort tiden sin, at dette er søtt er et lite fnugg av den gleden han kunne hatt om han går videre å møter ei som føler det samme tilbake. Han må kutte henne ut, fordi han er opphengt. For å slippe noen andre inn, må han ha rom for det. Anonymkode: ef4f3...ce4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #40 Del Skrevet 12. mai 2024 Skjønner deg godt ts. Har det akkurat på samme måten selv. Bortsett fra at hun vet det og viser stor interesse tilbake. Hun har desverre sagt hun ikke vil gå fra samboer pga oss. Så jeg er nå inne i samme prosess som deg med og glemme å gå videre i livet. Har troen på at vi begge finner en minst like bra dame etterhvert. Anonymkode: 95fc0...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå