Gå til innhold

Når det er bare en rett (sjelevenn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært hodestups forelsket i min venninne i 6 år. Hun er dessverre gift. Har nå gitt opp håpet om at det en gang skal bli oss 2. Men problemet er at hun er perfekt for meg, og ingen andre når opp. Hun er den eneste jeg vil ha. Jeg elsker henne enormt mye, nok til å ofte alt for henne. Så da blir det veldig trist. Vil bare ha en, og kan ikke få henne. Føles da helt ødelagt, enorm kjærlighetssorg. Depresjon, oppgitthet. Har gitt henne opp, men tviler å at jeg finner en annen som jeg ønsker liker sterkt. 

Råd  / innspill? 

Anonymkode: f2de4...3b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke den rette for deg når hun er gift med en annen!! 
Det er heller ikke sånn at det er kun èn som er rett for oss. Det føles sånn fordi du har et usunt oppheng i en du ikke kan få. 
Du må komme deg ut og møte andre damer, det er hverken sunt eller hensiktsmessig det du driver med. 

Anonymkode: 09127...bb3

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært hodestups forelsket i min venninne i 6 år. Hun er dessverre gift. Har nå gitt opp håpet om at det en gang skal bli oss 2. Men problemet er at hun er perfekt for meg, og ingen andre når opp. Hun er den eneste jeg vil ha. Jeg elsker henne enormt mye, nok til å ofte alt for henne. Så da blir det veldig trist. Vil bare ha en, og kan ikke få henne. Føles da helt ødelagt, enorm kjærlighetssorg. Depresjon, oppgitthet. Har gitt henne opp, men tviler å at jeg finner en annen som jeg ønsker liker sterkt. 

Råd  / innspill? 

Anonymkode: f2de4...3b8

Ingenting tilsier at du ikke skal møte en som er enda mer perfekt for deg enn du tror denne venninnen din er. Slutt å obsesse over henne (hun er tross alt gift!) og kom deg ut og møt nye mennesker! Plutselig har du truffet "the one".

Anonymkode: a0f92...0e2

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er. Kompisen min er perfekt for meg og. Vi er begge single, men han er over 50 og har alltid vært singel og vil alltid være det. Det er trist å tenke på 😕 Har prøvd å date andre, men jeg er ikke så attraktiv på datingmarkedet heller, så jeg går nå og håper på at han ombestemmer seg. 

Anonymkode: 4ce26...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært hodestups forelsket i min venninne i 6 år. Hun er dessverre gift. Har nå gitt opp håpet om at det en gang skal bli oss 2. Men problemet er at hun er perfekt for meg, og ingen andre når opp. Hun er den eneste jeg vil ha. Jeg elsker henne enormt mye, nok til å ofte alt for henne. Så da blir det veldig trist. Vil bare ha en, og kan ikke få henne. Føles da helt ødelagt, enorm kjærlighetssorg. Depresjon, oppgitthet. Har gitt henne opp, men tviler å at jeg finner en annen som jeg ønsker liker sterkt. 

Råd  / innspill? 

Anonymkode: f2de4...3b8

Det er aldri bare en rett for deg. Og du har flere sjelevenner, om du tror på det. 
Men når du har fortalt dette du skriver over til deg selv i årevis, da blir det kjærlighetssorg. Og evig, hvis du ikke våkner, eller hun ikke skiller seg.   Så VÅKNE OPP !

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har vært hodestups forelsket i min venninne i 6 år. Hun er dessverre gift. Har nå gitt opp håpet om at det en gang skal bli oss 2. Men problemet er at hun er perfekt for meg, og ingen andre når opp. Hun er den eneste jeg vil ha. Jeg elsker henne enormt mye, nok til å ofte alt for henne. Så da blir det veldig trist. Vil bare ha en, og kan ikke få henne. Føles da helt ødelagt, enorm kjærlighetssorg. Depresjon, oppgitthet. Har gitt henne opp, men tviler å at jeg finner en annen som jeg ønsker liker sterkt. 

Råd  / innspill? 

Anonymkode: f2de4...3b8

Gå å knull noen og slutt å dyrke forelskelsen. Les en av de "hekt" trådene her inne, eventuelt gå i terapi.

Anonymkode: 8abeb...bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er en person som ikke vil ha deg, perfekt for deg? Gir ingen mening

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjørt deg fast i en fantasi. Mulig psykolog er å anbefale.  Hun er ikke sjelevennen din.  Riv deg løs. 

Anonymkode: 1049c...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔

Anonymkode: f2de4...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS

Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔

Anonymkode: f2de4...3b8

Dette er ikke din sjelevenn. Hun er gift🙈 Du må gi deg...Du e 50 år. Finn en annen.

Anonymkode: 9b018...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er ikke din sjelevenn. Hun er gift🙈 Du må gi deg...Du e 50 år. Finn en annen.

Anonymkode: 9b018...2f8

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har gitt meg 

Anonymkode: f2de4...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å elske en du ikke kan få, du slipper å vurdere om du egentlig vil ha alle sidene ved en person. 

Du har jo ikke erfaring med henne i hverdagen.

Mye lidenskap i ubesvart kjærlighet.

Anonymkode: 1d625...7b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har gitt meg 

Anonymkode: f2de4...3b8

Men da så. Hvorfor opprettet du denne tråden?  "Oneitis" er et kjent fenomen, og jeg har kjent på det selv, også overfor en gift kvinne. Nå har hun omsider skilt seg, men jeg fant faktisk en ny sjelevenn før det, og har det veldig bra.

Anonymkode: d674f...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil om at hun er perfekt og det at du ikke kan finne noen annen. Hun har blitt perfekt i ditt hode, men det er jo ikke basert på virkeligheten, egentlig. Det er en fantasi. Prøv å husk på det. Stopp deg selv når du går til henne i tankene igjen og igjen. Fantasier og dagdrømming vedlikeholder forelskelsen og gjør at kjærlighetssorgen varer lenger enn den behøver å gjøre. Oppsøk arenaer der du kan treffe andre, bruk tankevirksomheten på dette i stedet.

Anonymkode: ba6c0...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Det er den løsrivelsen jeg holder på med, og den er vond fordi jeg ikke tror jeg vil finne en annen så "perfekt". Har såpass livserfaring (er 50 år) og vært på "sjekkeren" såpass lenge at bare det å få seg dame i seg selv er vanskelig om en ikke ser ut som Brad Pitt. Og grunnen til at jeg har holdt fast så lenge er fordi 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse, (var selv gift i 15 år) og jeg vet at forholdet hennes og mannen er platonisk. Jeg har gitt opp at det skal bli hun og meg, og nå er det sorg og elendighet. Der er vanskelig å vond å tenke at jeg skal være alene resten av livet, og jeg nøyer meg ikke med hvemsomhelst når en først har opplevd den store kjærligheten 😔

Anonymkode: f2de4...3b8

Men du har kjent henne i 6 år, og i 6 år har hun sett på deg, sett på mannen sin, og rangert deg som (i beste fall) et greit andrevalg - mest sannsynlig er du ikke engang på topp 10-listen hennes. Hvorfor i all verden tror du at hun skulle bli sammen med DEG dersom hun og mannen hennes skulle gjøre det slutt, når hun på de 6 årene enda ikke har funnet deg tiltrekkende nok til å gjøre det slutt? 

Det KAN jo hende at du blir en kortvarig rebound før hun finner seg mann #2, men at du blir mann #2 (eller kvinne?), uansett hvor lenge du venter, det er helt utrolig usannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beloved skrev (34 minutter siden):

Men du har kjent henne i 6 år, og i 6 år har hun sett på deg, sett på mannen sin, og rangert deg som (i beste fall) et greit andrevalg - mest sannsynlig er du ikke engang på topp 10-listen hennes. Hvorfor i all verden tror du at hun skulle bli sammen med DEG dersom hun og mannen hennes skulle gjøre det slutt, når hun på de 6 årene enda ikke har funnet deg tiltrekkende nok til å gjøre det slutt? 

Det KAN jo hende at du blir en kortvarig rebound før hun finner seg mann #2, men at du blir mann #2 (eller kvinne?), uansett hvor lenge du venter, det er helt utrolig usannsynlig. 

Ja, det var jo den store frykten min, OM de ble, skilt og hun allikevel ikke ville ha meg. Så hele greia var veldig vanskelig, vond og usunn. Men jeg har jo nå skjønt at det ikke blir oss, så problemet og det jeg søker hjelp til er den vonde sorgen som nå er da jeg har latt henne "gå", om du skjønner. Hvordan komme videre når jeg føler det ikke er noe håp noen veier, hverken til å få henne eller finne en annen som jeg vil elske like mye 

Anonymkode: f2de4...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du tar feil om at hun er perfekt og det at du ikke kan finne noen annen. Hun har blitt perfekt i ditt hode, men det er jo ikke basert på virkeligheten, egentlig. Det er en fantasi. Prøv å husk på det. Stopp deg selv når du går til henne i tankene igjen og igjen. Fantasier og dagdrømming vedlikeholder forelskelsen og gjør at kjærlighetssorgen varer lenger enn den behøver å gjøre. 

Anonymkode: ba6c0...34b

Ja, du har nok veldig rett i dette. Det er fantasien som jeg er opphengt i. Ser på bilder og drømmer. Det er godt når jeg gjør det i øyeblikket, men forlenger det vonde 😢

Anonymkode: f2de4...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å være perfekt når man ikke har ansvar for et skittent bad sammen..

Denne fantasien dreper du med å kutte henne ut, både i virkeligheten og i fantasien. Hun er ikke interessert i deg, men tar sikkert gjerne i mot egoboosten du gir 

Anonymkode: eb753...09c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er hun bestevenninnen din? Du ødelegger for begge

Anonymkode: fdcbc...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...