Gå til innhold

Leverer man nøkler 30. eller 1. i måneden når man forlater leieleilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi leier leilighet (langtids) ut juli. Er det da levering av nøkler 31/7 eller 1/8? Hva er vanlig?

Anonymkode: 7cf64...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden leieforholdet opphører 31/7, så skal jo nøklene overleveres samme dag, slik jeg ser det. Da har utleier nøklene klare til å overleveres til neste leieboer fra den 1/8, om han har funnet en.

Men ja, 31/7. Kanskje på ettermiddagen, når dere er ferdig med å vaske dere ut, kan nøklene overleveres. Kanskje utleier kan komme til boligen og få nøklene overlevert der, samtidig med at han/hun ser over og godkjenner rengjøringsjobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste i måneden. Ny leietaker fra 1 i neste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for svar. Gir mest mening, ja. Ts

Anonymkode: 7cf64...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå fått huseier til å godkjenne utvasken en stund før slik at en kan rette opp eventuelle ting hen ikke er fornøyd med. Så jeg ville vært litt tidligere ute. Men jeg er en person som liker at ting er på stell og vil ikke havne i en situasjon hvor huseier plutselig påstår at utvasken er for dårlig, bare for å få inn noen lett tjente penger.

Anonymkode: d65c6...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi leier leilighet (langtids) ut juli. Er det da levering av nøkler 31/7 eller 1/8? Hva er vanlig?

Anonymkode: 7cf64...d8d

31. Evt den dagen man har gått igjennom med huseier som sier at alt ser bra ut. 

Anonymkode: a746b...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville nå fått huseier til å godkjenne utvasken en stund før slik at en kan rette opp eventuelle ting hen ikke er fornøyd med. Så jeg ville vært litt tidligere ute. Men jeg er en person som liker at ting er på stell og vil ikke havne i en situasjon hvor huseier plutselig påstår at utvasken er for dårlig, bare for å få inn noen lett tjente penger.

Anonymkode: d65c6...597

Dette er faktisk en god grunn for å bruke vaskebyrå til å vaske ut, både ved opphør av leieforhold og salg av bolig. Min erfaring er at dersom utleier/kjøper/ny beboer vet at man har vasket ut selv er terskelen mye lavere for å klage bare for å klage, nettopp i håp om å tjene noen kroner på forrige beboers bekostning. Samtidig er det sånn at uansett hvor hardt man jobber og hvor nøye man er, så finner man alltid noen støvkorn i et hjørne eller innerst i den ene kjøkkenskuffen hvis man leter godt nok. Hva som er "bra nok" er subjektivt, og den som vil finne noe å klage på klarer det. 

Anonymkode: 035b6...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...