Gå til innhold

Smerter i mage, høyre side - hva kan det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden i dag tidlig hatt smerter på siden av magen, høyre side, litt langt oppe. Det er en stikkende, ilende smerte, som kommer i tak. Det går kort tid mellom hvert tak. Har ventet på at det skal gå over, eller bli bedre, men det ser ikke ut til å gi seg. 

Formen ellers er grei, men blir sliten av denne smerten, og har ikke gjort annet enn å ligge strekk ut på sofaen i dag. Smerten er der samme om jeg er i bevegelse eller i ro. 

Det gjør ikke vondt å trykke på stedet der smerten er, det er mer innvendig, kjennes det ut som. 

Noen som har vært borti lignende? Er det noe å oppsøke lege for? 
 

Kvinne, 41

Anonymkode: 39ef7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har siden i dag tidlig hatt smerter på siden av magen, høyre side, litt langt oppe. Det er en stikkende, ilende smerte, som kommer i tak. Det går kort tid mellom hvert tak. Har ventet på at det skal gå over, eller bli bedre, men det ser ikke ut til å gi seg. 

Formen ellers er grei, men blir sliten av denne smerten, og har ikke gjort annet enn å ligge strekk ut på sofaen i dag. Smerten er der samme om jeg er i bevegelse eller i ro. 

Det gjør ikke vondt å trykke på stedet der smerten er, det er mer innvendig, kjennes det ut som. 

Noen som har vært borti lignende? Er det noe å oppsøke lege for? 
 

Kvinne, 41

Anonymkode: 39ef7...12b

Du kan jo ta en tlf. til legevakt om det ikke gir seff Om du tenker på blindtarmen så har man ofte lavgradig feber og smerter som øker når man går i trapper som en god indikasjon på at det kan være blindtarm, men det trenger jo ikke gjelde alle. 

Anonymkode: 2f80b...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig gallestein? Du må ringe legevakten og be om råd, TS. 

Anonymkode: fb905...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har siden i dag tidlig hatt smerter på siden av magen, høyre side, litt langt oppe. Det er en stikkende, ilende smerte, som kommer i tak. Det går kort tid mellom hvert tak. Har ventet på at det skal gå over, eller bli bedre, men det ser ikke ut til å gi seg. 

Formen ellers er grei, men blir sliten av denne smerten, og har ikke gjort annet enn å ligge strekk ut på sofaen i dag. Smerten er der samme om jeg er i bevegelse eller i ro. 

Det gjør ikke vondt å trykke på stedet der smerten er, det er mer innvendig, kjennes det ut som. 

Noen som har vært borti lignende? Er det noe å oppsøke lege for? 
 

Kvinne, 41

Anonymkode: 39ef7...12b

Det kan være gallestein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...