Gå til innhold

Trenger råd og tips fra dere som jobber i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er konfliktsky og redd av meg. Jeg veit st det er feigt, man kan ikke noe for st jeg er så sjenert og redd. Jobber som barne- og ungdomsarbeider. Opplever stadig å bli kritisert av en ansatt på en annen avdeling. Det skjer hver gang vi er ute sammen, pågått en god stund. Jeg har latt som jeg ikke bryr meg. Men nå orker jeg ikke mer stikk og kritikk.
 

Hvem tar man det opp med? På min jobb er man sykelig opptatt av riktig tjenestevei, men blir ikke fortalt hva det er. Hva er riktig tjenestevei? Pedleder, (har 2 av dem på egen avdeling), styrer, verneombud eller min tillitsvalgt? Hjelper i hvert fall ikke å gå til den det gjelder, det har mange før meg erfart at ikke nytter. Da blir det bare verre.

Anonymkode: 7b777...8fe

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er konfliktsky og redd av meg. Jeg veit st det er feigt, man kan ikke noe for st jeg er så sjenert og redd. Jobber som barne- og ungdomsarbeider. Opplever stadig å bli kritisert av en ansatt på en annen avdeling. Det skjer hver gang vi er ute sammen, pågått en god stund. Jeg har latt som jeg ikke bryr meg. Men nå orker jeg ikke mer stikk og kritikk.
 

Hvem tar man det opp med? På min jobb er man sykelig opptatt av riktig tjenestevei, men blir ikke fortalt hva det er. Hva er riktig tjenestevei? Pedleder, (har 2 av dem på egen avdeling), styrer, verneombud eller min tillitsvalgt? Hjelper i hvert fall ikke å gå til den det gjelder, det har mange før meg erfart at ikke nytter. Da blir det bare verre.

Anonymkode: 7b777...8fe

Føler med deg, det høres forferdelig ut å ha det slik!

Jeg er ikke helt sikker på hva riktig tjenestevei er, men jeg ville tatt den personen av de du nevner som du er trygg og stoler mest på. Tror det mest riktige er verneombud eller tillitsvalgt. Hvis denne personen har vært i konflikt med andre tidligere burde det være kjent for styrer, verneombud og tillitsvalgte og det burde tas skikkelig tak i en gang for alle.

Lykke til! 

Anonymkode: b9ab8...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du ting riktig ? Bare spør så du ikke står på din sak og så viser det seg at hun kritiserer deg for at du ikke gjør jobben " godt nok"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 minutter siden):

Gjør du ting riktig ? Bare spør så du ikke står på din sak og så viser det seg at hun kritiserer deg for at du ikke gjør jobben " godt nok"

Jeg tror at jeg gjør ting riktig. Har aldri fått tilbakemelding på noe jeg burde blitt bedre på. Svarer alltid høflig og er imøtekommende og samarbeidsvillig. Har hjulpet personen det gjelder mange ganger, vært raus. Tilbudt meg å hjelpe henne når jeg har sett at hun har trengt hjelp, imens andre kan ignorere henne pga hennes strenge væremåte. 

Anonymkode: 7b777...8fe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om styrer har tid til en liten prat. 
Legg det frem slik du beskriver her. 
si at du ofte opplever at hun kommer med stikk og kritikk og det er slitsomt og tungt i lengden. 
Fortell eksempel på ting hun sier. 
Sier hun slikt til andre også? Eller er det bare deg? 
Du kan også nevne at du er litt sjenert og stille av deg sol styrer sikkert vet, da blir du lettere å hakke på. 

Anonymkode: 016eb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er konfliktsky og redd av meg. Jeg veit st det er feigt, man kan ikke noe for st jeg er så sjenert og redd. Jobber som barne- og ungdomsarbeider. Opplever stadig å bli kritisert av en ansatt på en annen avdeling. Det skjer hver gang vi er ute sammen, pågått en god stund. Jeg har latt som jeg ikke bryr meg. Men nå orker jeg ikke mer stikk og kritikk.
 

Hvem tar man det opp med? På min jobb er man sykelig opptatt av riktig tjenestevei, men blir ikke fortalt hva det er. Hva er riktig tjenestevei? Pedleder, (har 2 av dem på egen avdeling), styrer, verneombud eller min tillitsvalgt? Hjelper i hvert fall ikke å gå til den det gjelder, det har mange før meg erfart at ikke nytter. Da blir det bare verre.

Anonymkode: 7b777...8fe

Vi har prøvd å ta opp en lignende sak. Erfaringen ble dårlig. Ingen vil høre på tillitsvalgte, og verneombud. Tror jeg hadde funnet meg en annen bhg/ skole. Stygt å si det. Vi voksne snakker om hvor ille det er når unge blir lynsjet for å snitche, men det er x antall eksempel på at varslere på arb.plasser får samme behandling, som ungdommene som sladrer. 

Anonymkode: 127a1...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...