Gå til innhold

Får ikke til drøfting i bachrloroppgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står helt fast, skjønner ikke hvordan jeg skal få til å drøfte. Har forstått det sånn at jeg skal anvende teorien fra teori-delen, men ikke gjenta teorien, og ikke gjenta resultatene fra resultat-delen. Hvordan skal jeg da kunne drøfte noe?? Står helt fast nå etter at jeg hadde siste veiledning i går, med innlevering om en uke. Er så utrolig sliten og tom at nå føler jeg ikke at jeg klarer mer, føler ikke jeg får til den drøftinga. Kan noen snille sjeler hjelpe meg litt på vei? Hvor skal jeg starte? Hadde mange tanker i hodet og noe nedskrevet men måtte fjerne det etter veiledningen så nå føler jeg at jeg står på bar bakke. 

Anonymkode: 21d9d...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bruke teorien for å tolke resultatene og å vurdere de opp mot problemstillingen. 

Anonymkode: 2a88e...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese andres bacheloroppgaver, for å se hvordan de bruker teori og resultat for å drøfte.

Anonymkode: a774a...52e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene viste at bla, bla, bla… dette kan tyde på at bla, bla, bla, slik (sett inn teoretiker) beskriver i (sett inn navn på teori). (Ny teoretiker) mener (derimot) at bla, bla, bla, og ser vi resultatene opp imot dette så bla, bla, bla… 

også utbroderer du så mye du klarer. 

Anonymkode: 18fa7...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har så gode råd. Men Kansje du skal spørre chat gpt om råd på hvordan du kan drøfte din teori. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå du skal faktisk ha en mening om både funnene deres, jobben dere gjorde og hva resultatene evt kan bety for fagfeltet og videre forskning.

Fram til diskusjonskapitlet skal rapportere så objektivt og nøytralt du kan. Du skal diskutere resultatene dine.

Holder funnene dine vann, sett opp mot metoden du brukte?

Er det noen mulige feilkilder du ser?

Hva kan funnene dine tilføre fagfeltet av verdi?

Er det noen av resultatene som bør følges opp nærmere?

Gir resultatene deres nye spørsmål i fagområdet?

Hva er verdien av det dere har funnet ut?

Kunne noe av studien deres vært gjort bedre, opp mot metodene dere valgte?

osv osv

Anonymkode: 59423...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Resultatene viste at bla, bla, bla… dette kan tyde på at bla, bla, bla, slik (sett inn teoretiker) beskriver i (sett inn navn på teori). (Ny teoretiker) mener (derimot) at bla, bla, bla, og ser vi resultatene opp imot dette så bla, bla, bla… 

også utbroderer du så mye du klarer. 

Anonymkode: 18fa7...882

Dette er gitt at det er et fagområde som bryr seg om teoretikere. Mange fagområder gjør ikke det. 
TS, ha klart fokus på problemstillingen din. Hva betyr egentlig funnene dine? Sett dem inn i en kontekst. Sammenlign med andres resultater. Husk å diskutere styrker og svakheter. 

Anonymkode: 5fb49...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du angitt noen problemstillinger i starten av oppgaven, hva var det du skulle undersøke? Så må du adressere disse spørsmålene og diskutere dette ut i fra funnene dine, blandet med teorien bak. 

Les andre bacheloroppgaver innen samme fagfelt, så får du en ide. Eller rett og slett en forskningsartikkel eller to. 

Bare husk å skrive ordene selv. 

Anonymkode: 7c72d...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...