Gå til innhold

Jeg er utbrent, men kan ikke hvile og aner ikke hva jeg skal gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt alene med tre små barn, pusser opp hjemme (påbegynt før jeg ble alene) og driver eget firma. Slutter jeg å jobbe mister vi huset, slutter jeg å pusse opp får jeg ikke nok igjen til å kunne selge huset uansett, slutter jeg å passe barna så ja, det er jo ikke et alternativ. 
 

Jeg har for andre gang søkt avlastning nå, og håper jeg får det. Jeg har prioritert å bruke penger på «dagmamma» tre ettermiddager i uken så jeg får jobbet mer, men det hjelper jo ikke på utmattelsen, bare mer utgifter.
 

Jeg er syk hele tiden, alltid noe nå, skjønner at immunforsvaret er helt ødelagt. Legen sier jeg må hvile, men hvordan i alle dager skal jeg få til det? Jeg har ingen familie, har et barn med ekstra behov = masse møter og dager hvor barnet ikke er i bhg.
 

Føler ikke jeg har tid til egne legebesøk engang, og har sagt nei til både fysioterapeut og psykolog, for jeg har faktisk ikke tid. 
 

Skjønner at det snart blir full kræsj, i fjor spurte jeg til og med om ikke barnevernet kunne finne en fosterfamilie til barna midlertidig for jeg følte meg ikke i stand til å holde ut lenger. Fikk avslag!
 

Så hva gjør man egentlig? 😟 

Anonymkode: 18d7c...886

  • Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er far til barna ? 

Anonymkode: 715a2...22e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en vanskelig situasjon, føler med deg. 
Hvis du tenker deg godt om, er det noe du kan «pause» til du har fått hentet deg litt inn? Eller noe som kan være «godt nok» så du tar ned totalbelastningen? 
F eks noe ved oppussingen eller i firmaet ditt. 

Anonymkode: 0279a...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for dagmamma 3 ganger i uka, kunne du fått noen til å ta oppussingen? 

Har du prøvd Home start? Det er jo ett lavterskel tilbud. 

Anonymkode: d52f0...2cc

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor er far til barna ? 

Anonymkode: 715a2...22e

Ikke i vårt liv. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huff for en vanskelig situasjon, føler med deg. 
Hvis du tenker deg godt om, er det noe du kan «pause» til du har fått hentet deg litt inn? Eller noe som kan være «godt nok» så du tar ned totalbelastningen? 
F eks noe ved oppussingen eller i firmaet ditt. 

Anonymkode: 0279a...bda

Nei, jeg har såvidt startet på årets mest hektiske del, så frem til høsten vil belastningen øke mer 😟

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Istede for dagmamma 3 ganger i uka, kunne du fått noen til å ta oppussingen? 

Har du prøvd Home start? Det er jo ett lavterskel tilbud. 

Anonymkode: d52f0...2cc

Har ikke råd. Håndverker er fort både tre og fire ganger dyrere enn dagmamma. 
 

Home start er dessverre minimalt av hjelp, jeg har kontaktet de og fikk vite at det er max en gang/fire timer pr uke. Vet ikke hvorfor folk snakker opp dette så mye.

Anonymkode: 18d7c...886

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er helt alene med tre små barn, pusser opp hjemme (påbegynt før jeg ble alene) og driver eget firma. Slutter jeg å jobbe mister vi huset, slutter jeg å pusse opp får jeg ikke nok igjen til å kunne selge huset uansett, slutter jeg å passe barna så ja, det er jo ikke et alternativ. 
 

Jeg har for andre gang søkt avlastning nå, og håper jeg får det. Jeg har prioritert å bruke penger på «dagmamma» tre ettermiddager i uken så jeg får jobbet mer, men det hjelper jo ikke på utmattelsen, bare mer utgifter.
 

Jeg er syk hele tiden, alltid noe nå, skjønner at immunforsvaret er helt ødelagt. Legen sier jeg må hvile, men hvordan i alle dager skal jeg få til det? Jeg har ingen familie, har et barn med ekstra behov = masse møter og dager hvor barnet ikke er i bhg.
 

Føler ikke jeg har tid til egne legebesøk engang, og har sagt nei til både fysioterapeut og psykolog, for jeg har faktisk ikke tid. 
 

Skjønner at det snart blir full kræsj, i fjor spurte jeg til og med om ikke barnevernet kunne finne en fosterfamilie til barna midlertidig for jeg følte meg ikke i stand til å holde ut lenger. Fikk avslag!
 

Så hva gjør man egentlig? 😟 

Anonymkode: 18d7c...886

Jeg tar akupunktur mot utbrenthet. Det booster meg. Hadde ikke klart meg uten. Bare send pm om du vil 💕🪷.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å få en partner i selskapet? Blir selvsagt lavere inntekt for deg, men kan kjøpe deg litt tid. Beklager hvis det var et dumt forslag. 
 

Føler med deg og håper faren kommer på banen igjen snart.

Anonymkode: a8990...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så hva gjør man egentlig? 😟 

Anonymkode: 18d7c...886

Hva slags forsikringer har du på deg selv i forbindelse med firmaet ditt?

Om du blir en 'vanlig' arbidstaker, kan du jo bli sykemeldt for deretter å gå over på aap når du er syk. For det spørs om ikke firmaet ditt er det minst viktige av dine ansvarsområder (barna først, deretter hus, for ikke å snakke om deg selv).

Hvis du ikke har sykeforsikring gjennom firmaet ditt, evt andre som kan gjøre dine arbeidsoppgaver, bør du kanskje bli en vanlig arbeidstaker og jobbe der til du har sykepengerettigheter også ta det derfra.

Anonymkode: 9a152...c7c

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags forsikringer har du på deg selv i forbindelse med firmaet ditt?

Om du blir en 'vanlig' arbidstaker, kan du jo bli sykemeldt for deretter å gå over på aap når du er syk. For det spørs om ikke firmaet ditt er det minst viktige av dine ansvarsområder (barna først, deretter hus, for ikke å snakke om deg selv).

Hvis du ikke har sykeforsikring gjennom firmaet ditt, evt andre som kan gjøre dine arbeidsoppgaver, bør du kanskje bli en vanlig arbeidstaker og jobbe der til du har sykepengerettigheter også ta det derfra.

Anonymkode: 9a152...c7c

Jobber jeg ikke i firmaet så mister vi huset. Valget er altså ikke å bytte til vanlig arbeidstaker eller bli sykemeldt eller lignende, og det er ikke vits i å gi flere detaljer (jeg vil ikke at noen skal kaste bort tid på å finne alternativer og hjelp for meg som er umulige uansett). Valget kan selvsagt være å selge og flytte, men det er ikke mulig å ikke fortsette i firmaet uten å miste boligen. 
 

Men der igjen, skal boligen selges så må jeg pusse opp ferdig.

Anonymkode: 18d7c...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (10 minutter siden):

Jeg tar akupunktur mot utbrenthet. Det booster meg. Hadde ikke klart meg uten. Bare send pm om du vil 💕🪷.

Takk for tips! Merker du virkning raskt? Det er timer til sånne ting jeg føler jeg ikke kan ta meg tid til oppi alt annet. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du mulighet til å få en partner i selskapet? Blir selvsagt lavere inntekt for deg, men kan kjøpe deg litt tid. Beklager hvis det var et dumt forslag. 
 

Føler med deg og håper faren kommer på banen igjen snart.

Anonymkode: a8990...be0

Avsolutt ikke dumt ❤️ Dessverre ikke mulig, men det kunne ikke du vite.

Far kommer aldri tilbake dessverre. 

Anonymkode: 18d7c...886

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk kun barna og egen helse som er viktig. 

Anonymkode: 0bc59...b9f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tips! Merker du virkning raskt? Det er timer til sånne ting jeg føler jeg ikke kan ta meg tid til oppi alt annet. 

Avsolutt ikke dumt ❤️ Dessverre ikke mulig, men det kunne ikke du vite.

Far kommer aldri tilbake dessverre. 

Anonymkode: 18d7c...886

Få nå iallefall avlastning så far har barna noe og barnebidrag via NAV.

Er den eldste gammel nok til å være barnevakt?.

Anonymkode: f829f...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Kanskje vi kan hjelpe. 

Anonymkode: 0bc59...b9f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slå firmaet konkurs. Selg huset. Lev enkelt i leid bolig sammen med barna.

Anonymkode: 0bc59...b9f

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så hva gjør man egentlig?

Hva slags hjelp vil du? Hva slags hjelp har du behov for?

Mellom å gjøre alt på en gang og å gjøre ingenting i det hele tatt er mange muligheter.

Vil du at noen skal hjelpe deg med å organisere ting annerledes/bedre?

Eller kan du jobbe 4,5 dager i stedet for 5 slik at du har en halv dag hver uke tid til deg selv?

Er det små oppgaver i din bedrift som du (midlertidig) kan outsource i stedet for å ansette noen?

Kan du be noen (familie, venner osv.) hjelpe til med barna 1 eller en halv dag i uken?

Jeg prøver bare å tenke med. Du har sikkert prøvd og tenkt på mange ting selv.

Anonymkode: 910e5...daa

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du KAN få Homestart-bistand om så bare 1 ettermiddag i uka, så ta imot det. Kan du få avlastning/støttekontakt til barnet med ekstra behov? Kan du få/får du hjelpestønad for dette barnet? 

Og gå i deg selv: ER det så viktig med akkurat det huset du bor i at det er verdt å kjøre seg selv i senk for? Er inntekten fra eget firma så stor at du ikke kan tjene det samme i en vanlig, fast jobb? Kræsjer livet ditt fullstendig hvis du avvikler bedriften til fordel for annen jobb, selger huset og kjøper et annet?

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke i vårt liv. 

Nei, jeg har såvidt startet på årets mest hektiske del, så frem til høsten vil belastningen øke mer 😟

Har ikke råd. Håndverker er fort både tre og fire ganger dyrere enn dagmamma. 
 

Home start er dessverre minimalt av hjelp, jeg har kontaktet de og fikk vite at det er max en gang/fire timer pr uke. Vet ikke hvorfor folk snakker opp dette så mye.

Anonymkode: 18d7c...886

Er det mulig å få far på banen igjen ? 
I vanlige tilfeller så ville han vært en ressurs for barna og deg. 
Er det han som trakk seg ut ? 

Anonymkode: 715a2...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for tips! Merker du virkning raskt? Det er timer til sånne ting jeg føler jeg ikke kan ta meg tid til oppi alt annet. 

Avsolutt ikke dumt ❤️ Dessverre ikke mulig, men det kunne ikke du vite.

Far kommer aldri tilbake dessverre. 

Anonymkode: 18d7c...886

Altså jeg er der en time med nåler, og det føles ut som om jeg tar en slags styrkedrikk på en måte 😂. Veldig vanskelig å beskrive, men ja jeg har gått fra sengeliggende til å klare og vaske hus.....Så tar jeg det i det tempoet jeg orker....

Noe må du uansett gjøre, ellers er jeg redd du møter veggen, og da er nok senga eneste alternativ til slutt....

Er ingen som er Superwoman, selv om vi liker å tro det 😉😂🤭

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan endre noe så går det jo mot tap av firma og hus uansett. Om ingen i verden (far, familie eller venner) kan hjelpe med noe så er det ikke noe vi kan gi råd om. Det sier seg selv at om du fortsetter å prøve å gjøre alt for mye så går du på en smell. Da kan du like gjerne stoppe før helsa er ødelagt også. 

Har du barn med spesielle behov som du må følge opp mye på dagtid så det er vanskelig å jobbe kan pleiepenger være et alternativ (nav). Hjelpestønad (nav) og omsorgslønn fra kommunen er også mulig å søke om de trenger mer enn vanlig. Avlastning kan du søke om i kommunen (ikke barnevernet) om barnet har helseutfordringer. Alle kommuner skal ha barnekoordinator som kan avlaste deg mtp oppfølging av barnet med ekstra behov. 

Anonymkode: 6c729...a4a

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre far er død, så må det være muligheter for at han involveres. Er han i fengsel/ sykehus?

Anonymkode: 36a99...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...