Gå til innhold

Det plager meg at han hadde ett 7 år langt forhold med xen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette høres veldig teit ut og jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Egentlig. Jeg er sammen med en som har barn og har vært sammen med moren til barnet i 7 år. Jeg er ikke en sjalu type. For eksempel synes jeg det er helt greit han omgås xen. Går ut å spiser sammen han ungen og xen. Osv.. men. Nå i det siste har jeg begynt å tenke på hvor fint han hadde det med henne, hvordan forholdet dems egentlig var. Jeg veit jo de hadde sine problemer og mange grunner til at det ble slutt. 
skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å ha sånne tanker. Det plager meg og egentlig har det fått meg til å ta litt avstand fra han. 
vil jo ikke at det skal være sånn. Er det noen her som har opplevd dette eller er på denne måten ? 

Anonymkode: f9c1e...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe dialog med eksen om han har barn? 

Anonymkode: 0c243...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går han og x’en og barnet ut å spiser sammen? Snakk om å være utstøtt. Hadde ikke giddet. Han skal bruke til på DEG og barnet. Ikke X og barnet. 

Anonymkode: e4d28...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor går han og x’en og barnet ut å spiser sammen? Snakk om å være utstøtt. Hadde ikke giddet. Han skal bruke til på DEG og barnet. Ikke X og barnet. 

Anonymkode: e4d28...60b

Er jo til barnets best at foreldrene kan gi litt normalitet og følelse av familieenhet. Egoistisk tankegang du fremmer her. 

Anonymkode: 72012...0c3

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo til barnets best at foreldrene kan gi litt normalitet og følelse av familieenhet. Egoistisk tankegang du fremmer her. 

Anonymkode: 72012...0c3

Hør, hør!

Grønt flagg at han gjør dette sammen med barnet og eksen.

Anonymkode: 254c8...aae

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor går han og x’en og barnet ut å spiser sammen? Snakk om å være utstøtt. Hadde ikke giddet. Han skal bruke til på DEG og barnet. Ikke X og barnet. 

Anonymkode: e4d28...60b

Du virker jo helt psyco.

Anonymkode: ba803...bb2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les deg opp om "retroaktiv sjalusi". Det er mange som sliter med det. Mye mer info på engelsk regner jeg med (retroactive jealousy). Jeg har aldri slitt med det samme selv, men kjenner noen som gjør. Det kan være ekstremt vondt og mange ender forholdene sine pga. sin egen sjalusi om ting som har vært i fortiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan ødelegge for seg selv med alle mulige tanker, om det er hva du ønsker bekreftelse på. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å finne en uten barn fra før om dette plager deg sånn.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er jo til barnets best at foreldrene kan gi litt normalitet og følelse av familieenhet. Egoistisk tankegang du fremmer her. 

Anonymkode: 72012...0c3

Barn får ofte håp om at foreldrene blir kjærester igjen, siden de er så gode venner.

Anonymkode: 1442e...cac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo til barnets best at foreldrene kan gi litt normalitet og følelse av familieenhet. Egoistisk tankegang du fremmer her. 

Anonymkode: 72012...0c3

Så hvorfor skillsmisse, da foreldre henger sammen likevel? 

Anonymkode: e4d28...60b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skilte foreldre fortsetter å henge sammen på den måten, kan det fort bli vanskelig å finne plass til nye kjærester. 

Ts: Hvor er din plass i det hele? Feirer de fortsatt helligdager sammen? Skal du slenge deg på der etterhvert? Og hva med middager og andre ting?  Eller blir det ikke naturlig at du etterhvert blir med også? Da står dere overfor et vanskelig valg: enten får du skylden for at mor og far ikke feirer/spiser sammen lenger, eller så må du være utenfor i årevis fremover .

Dette er en av grunnene til at familievernkontoret sa til min eks og meg at det var lurt å ha litt klare grenser fra begynnelsen av sånn at ikke ting ble vanskelig etterhvert. Hvis man ønsker å finne en ny partner, må grensene overfor eksen være der fra begynnelsen av, for ellers får nye partnere skylden for at ting forandres, og da kan det bli utrolig vanskelig.

Det er ingen som orker å være nummer to etter eksen i sitt eget forhold. Han må prioritere barnet og deretter deg. Hun må være hans fortid og du hans fremtid, hvis han faktisk ser for seg et liv med deg 

Anonymkode: 097b9...aa6

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så hvorfor skillsmisse, da foreldre henger sammen likevel? 

Anonymkode: e4d28...60b

En kan fint «henge sammen» selv om en ikke har noe romantisk forhold. Det kalles vennskap. 

Anonymkode: 4d603...f62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kan fint «henge sammen» selv om en ikke har noe romantisk forhold. Det kalles vennskap. 

Anonymkode: 4d603...f62

Da kan man bo sammen som venner da, mange gjør det i dag, har jeg lest her inne. 

Anonymkode: e4d28...60b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En kan fint «henge sammen» selv om en ikke har noe romantisk forhold. Det kalles vennskap. 

Anonymkode: 4d603...f62

Det å dra med seg enn venn som man henger med som venner gjør med en eks som man har barn med, da bør man vurdere kraftig om man er egnet å innlede forhold med noen som ikke har blitt meget tydelig advart på forhand.

Alle skal prøve å ha et ryddig og konfliktfritt forhold med en eks med barn. Men det å henge som venner er bortsett fra noen spesielle tilfeller nok ikke særlig lurt (eller vanlig). 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barn får ofte håp om at foreldrene blir kjærester igjen, siden de er så gode venner.

Anonymkode: 1442e...cac

Det kommer helt an på hvor flinke foreldrene er til å snakke med barna, hvor lenge det har vært slutt og barnets alder. Jeg fikk aldri håp om gjenforening. Hadde også mange venner med skilte foreldre hvor foreldrene hadde god relasjon, med kjærester på hver sin kant, kan ikke huske at mine venner håpte eller trodde at foreldrene ville bli sammen igjen. 

Anonymkode: 72012...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Praktspragla skrev (21 timer siden):

Les deg opp om "retroaktiv sjalusi". Det er mange som sliter med det. Mye mer info på engelsk regner jeg med (retroactive jealousy). Jeg har aldri slitt med det samme selv, men kjenner noen som gjør. Det kan være ekstremt vondt og mange ender forholdene sine pga. sin egen sjalusi om ting som har vært i fortiden.

Hei ts her. 
For noen mnd tilbake pratet jeg og kjæresten on hvor vanskelig det er for barnet hans, bruddet mellom han og xen. Jeg selv foreslo at han xen og ungen kanskje skulle gjøre noe sammen i blandt fordi jeg tenker på barnets beste. Men det er nå de 2 siste mnd at jeg bar begynt å tenke mer på xen hans, at jeg omtrent nesten vil at han skal fjærne henne fra livet sitt. Jeg har aldri møtt henne, kjenner henne ikke og har blitt skikkelig engativ til det å møte henne og vil liksom ikke vite noe om henne. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig nå har blitt sånn. Det plager meg og det har fått meg til å vurdere å gjøre det slutt med kjæresten. Fordi jeg tenker at hvis jeg gjør det slutt da forsvinner jeg helt fra denne situasjonen. Fordi ellers vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å takle det fremover 😩

Anonymkode: f9c1e...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor går han og x’en og barnet ut å spiser sammen? Snakk om å være utstøtt. Hadde ikke giddet. Han skal bruke til på DEG og barnet. Ikke X og barnet. 

Anonymkode: e4d28...60b

Jeg hadde faktisk sett på det som en veldig fin egenskap med en mann. Å sette barnet først på den måten. 

Anonymkode: d9e67...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei ts her. 
For noen mnd tilbake pratet jeg og kjæresten on hvor vanskelig det er for barnet hans, bruddet mellom han og xen. Jeg selv foreslo at han xen og ungen kanskje skulle gjøre noe sammen i blandt fordi jeg tenker på barnets beste. Men det er nå de 2 siste mnd at jeg bar begynt å tenke mer på xen hans, at jeg omtrent nesten vil at han skal fjærne henne fra livet sitt. Jeg har aldri møtt henne, kjenner henne ikke og har blitt skikkelig engativ til det å møte henne og vil liksom ikke vite noe om henne. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig nå har blitt sånn. Det plager meg og det har fått meg til å vurdere å gjøre det slutt med kjæresten. Fordi jeg tenker at hvis jeg gjør det slutt da forsvinner jeg helt fra denne situasjonen. Fordi ellers vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å takle det fremover 😩

Anonymkode: f9c1e...545

Er ikke dette det intuitive i deg som sier at denne relasjonskonstellasjonen ikke er noe for deg?

du vil nok ha det mye bedre med en mann som ikke har bagasje og vil alltid nedprioritere deg. Evt at begge inngikk forhold på samme premisser.

Var en i tråden her som skrev noe om grenser fra starten av, veldig riktig.

små barn blir veldig forvirra hvis skilte foreldre leker familie fortsatt etter et brudd.

det blir også vanskelig hvis ene møter en ny og danner ny familie. Kanskje dette siste er det som bekymrer deg?

Anonymkode: 539a0...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen?

For meg var det litt som den Marit Larsen sangen "did you love her the way you love me..." den første tida vi var sammen. Men så ga det seg med tida. 

Jeg var aldri sjalu, men jeg ble så livredd for at han skulle angre at han var med meg og ikke med henne. 

Med tid gikk det over. 😊

Anonymkode: b2974...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...