Gå til innhold

Er jeg rasist fordi jeg synes islam ødelegger Europa?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

On 5/9/2024 at 6:49 PM, bysummerfall said:

Man kan heller spørre om Europa blitt et bedre sted med islam?

All religion er et problem og konservative på Sørlandet er i like stor utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring som ekstreme islamister.

Svaret på det første er nei, det er ikke blitt bedre. Europa har pådratt seg alvorlige problemer pga. etablering av islamsk fundamentalisme og ekstremisme.

Din påstand om konservative på Sørlandet innebærer at de praktiserer slaveri; at de begår handlinger av typen amputasjoner, pisking, steining, henging eller halshugging som straff for å bryte religiøse regler som f.eks. forbud mot homofili; at de konservative på Sørlandet begår dødelige terrorangrep over hele verden; at de bruker mindreårige jenter som koner; at de begår æresdrap på døtre som ikke adlyder alle krav; at de har et mål om å utrydde alle ikke-konservative i hele verden.

Har du kilde til noe av dette?

Endret av Ichiko
korrektur
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

islam er jo rasistisk i seg selv. At man som antirasist er på vakt mot de holdningene, praksisen og kulturen denne religionen fostrer er vel ikke noe annnet en ren logikk.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullerusk skrev (2 timer siden):

islam er jo rasistisk i seg selv. At man som antirasist er på vakt mot de holdningene, praksisen og kulturen denne religionen fostrer er vel ikke noe annnet en ren logikk.

Venstresiden med f.eks SV har jo tatt eierskap til minoritetsrettigheter, antirasisme, LBQT, kvinnedagen osv.

En dag må de ta et valg for det er grenser for mange hester de kan ri. Man kan gå i pride tog med homofile den ene dagen og antirasisme med islam.net den andre dagen. Men kan disse gruppen samles i samme toget??

Når en religiøs gutt (minoritet) nekter å hilse på en kvinnelig lærer fordi hun er vantro kvinne?

Skal man verne om guttens religiøse rett til å forskjellsbehandle kvinner og andre religioner /ikke religiøse eller heise den feministiske fanen.

Lykke til med den spagaten.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (3 timer siden):

Venstresiden med f.eks SV har jo tatt eierskap til minoritetsrettigheter, antirasisme, LBQT, kvinnedagen osv.

En dag må de ta et valg for det er grenser for mange hester de kan ri. Man kan gå i pride tog med homofile den ene dagen og antirasisme med islam.net den andre dagen. Men kan disse gruppen samles i samme toget??

Når en religiøs gutt (minoritet) nekter å hilse på en kvinnelig lærer fordi hun er vantro kvinne?

Skal man verne om guttens religiøse rett til å forskjellsbehandle kvinner og andre religioner /ikke religiøse eller heise den feministiske fanen.

Lykke til med den spagaten.

Dagens beste refleksjon.  Vel talt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ichiko said:

Svaret på det første er nei, det er ikke blitt bedre. Europa har pådratt seg alvorlige problemer pga. etablering av islamsk fundamentalisme og ekstremisme.

Din påstand om konservative på Sørlandet innebærer at de praktiserer slaveri; at de begår handlinger av typen amputasjoner, pisking, steining, henging eller halshugging som straff for å bryte religiøse regler som f.eks. forbud mot homofili; at de konservative på Sørlandet begår dødelige terrorangrep over hele verden; at de bruker mindreårige jenter som koner; at de begår æresdrap på døtre som ikke adlyder alle krav; at de har et mål om å utrydde alle ikke-konservative i hele verden.

Har du kilde til noe av dette?

Hvordan ble i utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring til pisking, slaveri og terrorangrep? Dette er kriminalitet og ikke religiøsitet.

Islamister og konservative på sørlandet bruker litt ulike ord, men homofobien og de patriarkalske holdningene er de samme.  KRF og Konsvtivt er de to partiene i Norge som uttrykker disse holdningene klarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, bysummerfall said:

Hvordan ble i utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring til pisking, slaveri og terrorangrep? Dette er kriminalitet og ikke religiøsitet.

Islamister og konservative på sørlandet bruker litt ulike ord, men homofobien og de patriarkalske holdningene er de samme.  KRF og Konsvtivt er de to partiene i Norge som uttrykker disse holdningene klarest.

Oi. Du vet visst ikke hva islamister driver med og på hvilket ideologisk grunnlag. Alt det jeg nevnte, samt mye mer.

Å sammenligne konservative sørlendinger med sånne som Al-Qaida og IS er mildt sagt drøyt.

Endret av Ichiko
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Ichiko said:

Oi. Du vet visst ikke hva islamister driver med og på hvilket ideologisk grunnlag. Alt det jeg nevnte, samt mye mer.

Å sammenligne konservative sørlendinger med sånne som Al-Qaida og IS er mildt sagt drøyt.

Det er du som gjør den sammenlikningen og IS og Al-Quida er terrororganisasjoner.

Jeg snakker ikke om terrorister, men om folk med ekstreme religiøse holdniger enten de er kristne eller muslimer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, bysummerfall said:

Det er du som gjør den sammenlikningen og IS og Al-Quida er terrororganisasjoner.

Jeg snakker ikke om terrorister, men om folk med ekstreme religiøse holdniger enten de er kristne eller muslimer.

Du starter med å gjøre den sammenligningen selv når du skriver:

Man kan heller spørre om Europa blitt et bedre sted med islam?

All religion er et problem og konservative på Sørlandet er i like stor utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring som ekstreme islamister.

IS og Al-Qaida er blant de som er definert som islamister - uten ordet "ekstreme"- og om dem sies det blant annet:

Among the many disparate groups considered Islamist are reformist movements such as the Muslim Brotherhood as well as transnational jihadist movements such as al-Qaeda and the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL; also called Islamic State in Iraq and Syria [ISIS]). The term is sometimes applied to Iran’s velāyat-e faqīh system of government that arose out of the Iranian Revolution, the Saud dynasty’s strand of Wahhābism in Saudi Arabia, and the Taliban in Afghanistan, though these are often considered separate fundamentalist movements altogether.

Islamister er da i kategorien "folk med ekstreme religiøse holdninger", og i mange tilfeller er de også terrorister.

I de tilfellene de styrer land finner man sharia-straffer som steining, henging og pisking. I slike regimer kan homofile bli torturert eller drept, voldtatte kvinner kan få samme skjebne. De eneste land i verden som har dødsstraff for homofili og for å forlate religionen (konvertere, bli ateist) eller begå annet som anses blasfemisk, er styrt av islamske lover. 

Det er dette du faktisk sammenligner konservative på Sørlandet med, og det er drøyt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ichiko said:

Du starter med å gjøre den sammenligningen selv når du skriver:

IS og Al-Qaida er blant de som er definert som islamister - uten ordet "ekstreme"- og om dem sies det blant annet:

Islamister er da i kategorien "folk med ekstreme religiøse holdninger", og i mange tilfeller er de også terrorister.

I de tilfellene de styrer land finner man sharia-straffer som steining, henging og pisking. I slike regimer kan homofile bli torturert eller drept, voldtatte kvinner kan få samme skjebne. De eneste land i verden som har dødsstraff for homofili og for å forlate religionen (konvertere, bli ateist) eller begå annet som anses blasfemisk, er styrt av islamske lover. 

Det er dette du faktisk sammenligner konservative på Sørlandet med, og det er drøyt.

Hva er poenget ditt? Prøver du å tillegge meg meninger om at konservative kristne er terrorister?

Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er ekstremt at konservative kristne anmelder en kommune for å ville flagge med pride flagg eller som Krf har en nullvisjon når det gjelder abort eller synes det er helt ok at folk utsettes for konverteringsterapi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, bysummerfall said:

Hva er poenget ditt? Prøver du å tillegge meg meninger om at konservative kristne er terrorister?

Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er ekstremt at konservative kristne anmelder en kommune for å ville flagge med pride flagg eller som Krf har en nullvisjon når det gjelder abort eller synes det er helt ok at folk utsettes for konverteringsterapi.

Jeg forholder meg til din ordbruk i innleggene, og forklarer hva den ordbruken innebærer.

Om du mener noe annet må du bruke korrekte ord og begreper.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ichiko said:

Jeg forholder meg til din ordbruk i innleggene, og forklarer hva den ordbruken innebærer.

Om du mener noe annet må du bruke korrekte ord og begreper.

Du har ikke forstått hva jeg mener med det jeg har skrevet? Det var du som dro koblingen mellom konservative kristne og terrorister. Ikke jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym433
Utsiden skrev (På 9.5.2024 den 10.29):

For det utsagnet? 

Nei. 

Dessverre rettferdigjør mange Israels behandling av Palestinerne fordi deres egen mennesklighet er oppspist av hatet mot muslimer. 

Ellers er jeg enig i at Islam ikke er positiv kraft i Europa, eller noen sted hvor den er et betydelig innslag. 

Jeg synes det blir feil å generalisere folk på bakgrunn av religion. Det finnes også fundamentalistiske kristne som mener kvinner skal tie i forsamlinger, at homofili er synd,  at mannen er nærmere gud etc  Og mange jøder mener de er guds utvalgte folk (!) så det er mye rart mange steder.
Men de fleste av oss er jo ikke slik. 
Vi bør se hver enkelt for det de er, ikke henge oss opp i religion, hudfarge, språk etc Det finnes bra og dårlige folk alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke rasist av denne grunn ts, å være kritisk til en religions filosofi. Slapp av. Denne kritikken/holdningen din har ingenting med andre menneskers opphav og hudfarge å gjøre. 

Og apropos Islam, det er vel nettopp den religionen der som er seierherren innen intoleranse og rasisme.. En udiskutabel første plass..

Endret av PITTY
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, bysummerfall said:

Du har ikke forstått hva jeg mener med det jeg har skrevet? Det var du som dro koblingen mellom konservative kristne og terrorister. Ikke jeg.

Det var nok du som dro den koblingen med å skrive - og jeg gjentar:

konservative på Sørlandet er i like stor utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring som ekstreme islamister.

Du sammenligner her "konservative på Sørlandet" med "ekstreme islamister". Ser du ikke det?

Jeg er sterkt uenig i en slik påstand som sitert over. Og når jeg da forklarer hva en islamist faktisk er, klager du på meg. Men når de som er "bare" islamister, er av typen IS, må jo ekstreme islamister logisk nok være enda verre enn IS. Det er i denne kategorien du plasserer sørlandske konservative, og det er derfor jeg reagerer.

Hvis du mener noe annet enn hva du skriver, må du heller bruke andre og mer treffende ord; ikke lage egne definisjoner og forvente at andre skal skjønne hva du "egentlig" mener.

Og forresten handler denne tråden om islam i Europa.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ichiko said:

Det var nok du som dro den koblingen med å skrive - og jeg gjentar:

Du sammenligner her "konservative på Sørlandet" med "ekstreme islamister". Ser du ikke det?

Jeg er sterkt uenig i en slik påstand som sitert over. Og når jeg da forklarer hva en islamist faktisk er, klager du på meg. Men når de som er "bare" islamister, er av typen IS, må jo ekstreme islamister logisk nok være enda verre enn IS. Det er i denne kategorien du plasserer sørlandske konservative, og det er derfor jeg reagerer.

Hvis du mener noe annet enn hva du skriver, må du heller bruke andre og mer treffende ord; ikke lage egne definisjoner og forvente at andre skal skjønne hva du "egentlig" mener.

Og forresten handler denne tråden om islam i Europa.

Jeg har ikke tenkt tanken om IS og al-quida før du nevnte det. Sett i ettertid er kanskje konsvervative muslimer et bedre ord og sammenlikningsgrunnlag med kristenkonservative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Angry Man
20 hours ago, bysummerfall said:

Jeg har ikke tenkt tanken om IS og al-quida før du nevnte det. Sett i ettertid er kanskje konsvervative muslimer et bedre ord og sammenlikningsgrunnlag med kristenkonservative.

Man skal gå ganske langt tilbake i tid for å finne kriste utenom særskilte sekter og kulter som er like ekstreme som nåtidens muslimer. Så jeg vil ikke si meg enig i at konservative kristne er sammenlignbart med konservative muslimer. 

Husk at kristendommen har gått igjennom en fase hvor den endret seg i tråd med samfunnets kultur og moral hvorav islam aldri har gjort dette. Den er fortsatt den gamle middelalderske hugg hendene og hodet av dem religonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Angry Man said:

Man skal gå ganske langt tilbake i tid for å finne kriste utenom særskilte sekter og kulter som er like ekstreme som nåtidens muslimer. Så jeg vil ikke si meg enig i at konservative kristne er sammenlignbart med konservative muslimer. 

Husk at kristendommen har gått igjennom en fase hvor den endret seg i tråd med samfunnets kultur og moral hvorav islam aldri har gjort dette. Den er fortsatt den gamle middelalderske hugg hendene og hodet av dem religonen. 

Mange kristne har blitt mer moderate, men mørket eksisterer i beste velgående. KRF stemte blant annet mot et forbud mot konverteringsterapi og disse skiller seg egentlig ikke så mye fra konservative muslimer som mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man
5 hours ago, bysummerfall said:

Mange kristne har blitt mer moderate, men mørket eksisterer i beste velgående. KRF stemte blant annet mot et forbud mot konverteringsterapi og disse skiller seg egentlig ikke så mye fra konservative muslimer som mener det samme.

Finnes det rabiate konservative kristne? Ja absolutt. :) 

De er bare generelt sett ikke så rabiate som konservative muslimer. Det er hele poenget. 

Men for all del se på USA med det som foregår der nå relatert til abort. Enkelte stater har forbudt abort når man blir voldtatt!!

Det er så sinnsykt at jeg ikke har ord for det. 

Men tråden handlet nå om Islam og trusselen den utgjør og ikke omn kristenfundamentalister. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...