Gå til innhold

Er jeg rasist fordi jeg synes islam ødelegger Europa?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg spør spesielt dere på venstresiden.

Endret av Sommer2464
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det utsagnet? 

Nei. 

Dessverre rettferdigjør mange Israels behandling av Palestinerne fordi deres egen mennesklighet er oppspist av hatet mot muslimer. 

Ellers er jeg enig i at Islam ikke er positiv kraft i Europa, eller noen sted hvor den er et betydelig innslag. 

 

 

 

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel teknisk sett anti rasist med de holdningene TS. Jeg har til gode å se at minoriteter og annerledestenkende blomstrer i muslimske land. Se bare på forfølgelsen av jøder, kristne, yezidier, LGBT osv i midtøsten. Selv Shia og Sunni går løs på hverandre. Folk tror slavehandel er noe som hører fortiden til, men det lever i beste velgående enkelte steder.

Problemet til venstresiden er at de ikke holder alle mennesker til samme standard. Hvorfor vet jeg ikke.

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke rasist fordi du mener noe om religion. Jeg misliker religion, i vår tid spesielt islam. Det betyr ikke at jeg hater eller misliker enkeltmennesker, for eksempel alle muslimer. Men generelt, ja - er enig med deg i at islam er ødeleggende. 

  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (4 timer siden):

Jeg spør spesielt dere på venstresiden.

Nei, det syns jeg ikke.

Men... jeg syns alle religioner er ødeleggende for menneskers frihet og frie tanker. 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (3 timer siden):

For det utsagnet? 

Nei. 

Dessverre rettferdigjør mange Israels behandling av Palestinerne fordi deres egen mennesklighet er oppspist av hatet mot muslimer. 

Ellers er jeg enig i at Islam ikke er positiv kraft i Europa, eller noen sted hvor den er et betydelig innslag. 

 

 

 

Israel har vel ikke noe med dette å gjøre?

Jeg er helt enig i at islam ikke passer inn i et demokratisk og sekulært samfunn, hele fundamentet til islam går jo rett imot det. Så lenge mange av de muslimene som kommer hit er konservative og ikke kan akseptere og tilpasse seg et vestlig levesett, men fortsetter å undertrykke jenter, homofile osv, og det er den typen æreskultur som finnes - da blir det aldri god nok integrasjon, og venstresiden i samfunnet vil aldri få det frie samfunnet de så desperat ønsker seg, der ingen skal være et bestemt kjønn og rosa og blå ikke skal brukes på barneleker.

Jeg har også vett nok i skallen til å ikke bifalle slik Israel holder på, men samtidig forstå at konflikten er svært kompleks og at vi nok ikke får det hele og fulle bildet her i nord. Jeg mener også Hamas er en terrororganisasjon, uten at jeg bifaller Israels handlinger. Man kan ha to tanker i hodet samtidig. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt nei, men ordet rasisme og rasist er vel et av ordene som ikke lenger er så entydig som det var. Synes folk har sine egne definisjoner på så mangt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (6 timer siden):

Jeg spør spesielt dere på venstresiden.

Jeg er på venstresiden (rødt) og syntes religion og politikk ikke bør blandes,  og all religion som går på bekostning av vestlig humanisme ikke har livets rett.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det. Eller ikke rasist (rase er ikke nevnt), men et offer for hatretorikk, fordommer, uvitenhet, polarisering og anti-moderne holdninger. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (1 time siden):

Ja, jeg synes det. Eller ikke rasist (rase er ikke nevnt), men et offer for hatretorikk, fordommer, uvitenhet, polarisering og anti-moderne holdninger. 

Hva er det som er moderne med islam? 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (Akkurat nå):

Hva er det som er moderne med islam? 

For å formulere det på en mer lettfattelig måte: Tanken om ett folk, ett land og en religion er gammeldags og ofte kobla opp mot fascistisk tankegods. Det vil du vel ikke assosieres med? 

Muslimer er som andre, noen er gammeldagse og andre er liberale. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (7 minutter siden):

For å formulere det på en mer lettfattelig måte: Tanken om ett folk, ett land og en religion er gammeldags og ofte kobla opp mot fascistisk tankegods. Det vil du vel ikke assosieres med? 

Muslimer er som andre, noen er gammeldagse og andre er liberale. 

Et av problemene med islam er at det mangler vanntette skott mellom religion,  politikk og domstolen. Hvordan er det moderne? 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke være det, men svært mange som er i mot islam er rasister. Det får man høre svart på hvitt i den Vg-dokumentaren om Sian. Som nettopp er kommet.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ruspus said:

Man behøver ikke være det, men svært mange som er i mot islam er rasister. Det får man høre svart på hvitt i den Vg-dokumentaren om Sian. Som nettopp er kommet.

 

Og samme hvor mørk hud og krusene hår noen av de som er i mot islam er, så springer de bare de hvite rasisters ærend, for de med slikt utseende kan umulig være mot islam eller tenke selv 🤔

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (4 timer siden):

Nei, det syns jeg ikke.

Men... jeg syns alle religioner er ødeleggende for menneskers frihet og frie tanker. 

Har samme syn på religion som deg, men tviler ikke på at mennesker hadde klart å lage nøyaktig like mange konflikter og problemer dersom vi ble kvitt religioner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Har samme syn på religion som deg, men tviler ikke på at mennesker hadde klart å lage nøyaktig like mange konflikter og problemer dersom vi ble kvitt religioner. 

Vær du sikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Madame Butterfly skrev (16 minutter siden):

Og samme hvor mørk hud og krusene hår noen av de som er i mot islam er, så springer de bare de hvite rasisters ærend, for de med slikt utseende kan umulig være mot islam eller tenke selv 🤔

Goddag mann økseskaft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan heller spørre om Europa blitt et bedre sted med islam?

All religion er et problem og konservative på Sørlandet er i like stor utakt med menneskerettigheter og kvinnefrigjøring som ekstreme islamister.

 

Endret av bysummerfall
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er på venstresiden og har ikke noe til overs for islam. Eller andre religioner for den saks skyld.

"Ødelegger" er litt for dramatisk og overdrivende, men vil ikke si det er rasistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (2 timer siden):

Et av problemene med islam er at det mangler vanntette skott mellom religion,  politikk og domstolen. Hvordan er det moderne? 

Det stemmer jo for så godt som alle religioner da. Den katolske kirke utøver makt i Polen, kristne organisjasjoner i USA påvirker politikken deres. Politikere sverges jo til og med inn med hånda på Bibelen der borte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...