Gå til innhold

80 % stilling eller 100 % med ulønnet fri innimellom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt om økonomien lå akkurat på grensen til å kunne klare å redusere fra 80 til 100% stilling? 
 

Jeg er en sliten 2-barnsmor i 80 % stilling nå. Det går rundt økonomisk, men bare såvidt…Større utgifter velter månedsbudsjettet. F.eks tannlegeregning fra mars på 6800,-. Den svir enda. Men samtidig elsker jeg den ene fridagen jeg har hver uke. Den gjør så urolig godt, på alle måter.

Har derfor lurt på om det er bedre å gå tilbake til full stilling og ta ulønnet fri innimellom. F.eks en da annenhver uke. 
Har også mulighet til avspasering om jeg har nok plusstid.

Noen som har stått i samme situasjon og har noen innspill å komme med? 

Anonymkode: ef814...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en jobb der arbeidsgiver gir deg fri en dag annen hver uke da? Det hadde ikke gått på min arbeidsplass. Selv om man jobber inn og har rett på avspasering kan man ikke ta det når som helst. Jeg jobber på liten skole, og skulle en lærer i 100 prosent ha søkt om ulønnet perm eller avspasering så ofte ville svaret vært nei fra ledelsen. Rett og slett fordi det ikke finnes folk til å dekke opp dette. 

Anonymkode: 8170a...e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du en jobb der arbeidsgiver gir deg fri en dag annen hver uke da? Det hadde ikke gått på min arbeidsplass. Selv om man jobber inn og har rett på avspasering kan man ikke ta det når som helst. Jeg jobber på liten skole, og skulle en lærer i 100 prosent ha søkt om ulønnet perm eller avspasering så ofte ville svaret vært nei fra ledelsen. Rett og slett fordi det ikke finnes folk til å dekke opp dette. 

Anonymkode: 8170a...e5e

Ja, jeg har en jobb der vi stort sett får ta fri når vi ønsker det. Så sant det passer med driften. Men vi er mange på jobb som utfører samme oppgave, derfor hr jeg aldri på mine år som ansatt opplevd å få avslag på ønske om avspasering eller feriedag.
 

ts

Anonymkode: ef814...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan gå opp i stilling og ta litt fri her og der så ville jeg gjort det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg har en jobb der vi stort sett får ta fri når vi ønsker det. Så sant det passer med driften. Men vi er mange på jobb som utfører samme oppgave, derfor hr jeg aldri på mine år som ansatt opplevd å få avslag på ønske om avspasering eller feriedag.
 

ts

Anonymkode: ef814...013

Har du snakket med arbeidsgiver om å ha så ofte fri? Det er forskjell på en dag annenhver uke og litt tilfeldige dager du har hatt behov for tidligere. 

Anonymkode: 495df...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene med å øke stillingen, er høyere innbetaling til OTP. 
Jeg hadde nok fortatt med 80%.  Jeg hadde blitt flau av å be om fri så ofte.

Anonymkode: 54659...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en mulighet å jobbe 90%? 

Da vil det jo bli en dag mindre annenhver uke. 

Anonymkode: f8214...c92

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...