Gå til innhold

Neglelakk, kan jeg spørre om hjelp i butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker å gå innom H&M og spørre om hjelp til neglelakk farger, er det teit? Har nemlig 2 kombinasjoner av 2 neglelakk som jeg liker å blande, men saken er den at de ikke kan kjøpes lenger, for de er utgått. :( Jeg sliter med å finne lignende og ender opp med å gjøre bomkjøp.

Så, jeg tenkte å gå innom H&M, ta med meg mine neglelakk  og spørre om de kan hjelpe meg å finne de som ligner mest mulig. Er det dumt? 

Anonymkode: 8bea1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av dere 35 som har vært innom tråden vet?

Anonymkode: 8bea1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel se om de ligner ved å holde flaskene ved siden av hverandre?

Anonymkode: e071a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan vel se om de ligner ved å holde flaskene ved siden av hverandre?

Anonymkode: e071a...ee1

Det har jeg gjort og kjøpt, så blir det feil farge allikevel 😖

Anonymkode: 8bea1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle gå videre og finne deg en annen favorittfarge.

Anonymkode: d08fe...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skulle gå videre og finne deg en annen favorittfarge.

Anonymkode: d08fe...f4e

Rart at man får svar på det man ikke lurer på 😮‍💨

Anonymkode: 8bea1...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du spørre om hjelp, det er akkurat det de ansatte er der for 🙂 

En annen ting, er hvor god peiling de har på akkurat det du trenger hjelp til, jeg ser ikke for meg at den gjengse ansatt på HM er spesialist på neglelakkfarger og kommer sannsynligvis ikke til å se noe mer enn det du selv gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så, jeg tenkte å gå innom H&M, ta med meg mine neglelakk  og spørre om de kan hjelpe meg å finne de som ligner mest mulig. Er det dumt? 

Anonymkode: 8bea1...4f9

Du kan prøve, men tror ikke at de på hm kan noe særlig om dette.

Anonymkode: 06360...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre, men som andre har nevnt så er det ikke sikkert at de som jobber på hm har veldig god kunnskap om neglelakker. Du burde kanskje prøve et parfymeri eller noe sånt hvis de ikke kan hjelpe deg.

Anonymkode: e071a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bedre å kjøpe neglelakk på salong og ikke h&m hvis du er så spesifikk med farge. 

Anonymkode: d14f1...808

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan spørre, men som andre har nevnt så er det ikke sikkert at de som jobber på hm har veldig god kunnskap om neglelakker. Du burde kanskje prøve et parfymeri eller noe sånt hvis de ikke kan hjelpe deg.

Anonymkode: e071a...ee1

Enig i dette. Et parfymeri er nok mer til å stole på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (47 minutter siden):

Selvfølgelig kan du spørre om hjelp, det er akkurat det de ansatte er der for 🙂 

En annen ting, er hvor god peiling de har på akkurat det du trenger hjelp til, jeg ser ikke for meg at den gjengse ansatt på HM er spesialist på neglelakkfarger og kommer sannsynligvis ikke til å se noe mer enn det du selv gjør.

Ja, der sier du noe som jeg ikke har tenkt på, men tenker også siden de har neglelakk bør de vel vite litt.🤷‍♀️

Anonymkode: 8bea1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo spørre, de vil sikkert hjelpe. Men husk at det som jobber på hm sikkert ikke kan så mye mer om farger enn deg.

Anonymkode: 5e80b...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, der sier du noe som jeg ikke har tenkt på, men tenker også siden de har neglelakk bør de vel vite litt.🤷‍♀️

Anonymkode: 8bea1...4f9

De har klær for både menn, kvinner og barn, de har sminke, hårprodukter, sminke, neglelakk ++++, det er umulig for ansatte på HM å være "god" på alt de selger. 

Anonymkode: 98924...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, der sier du noe som jeg ikke har tenkt på, men tenker også siden de har neglelakk bør de vel vite litt.🤷‍♀️

Anonymkode: 8bea1...4f9

Nei. At de kan noe om sitt yrke er en antagelse du aldri bør gjøre om ansatte på en butikk eller et serveringssted (eller folk generelt). Jeg møter rimelig ofte (så ofte at jeg anser det som normalt) ansatte på kafeer/bakeri som ikke vet at det er gluten i hvete, nøtter i nøttekake eller egg i marengs.

Og det anser jeg som vesentlig mer essensiell kunnskap enn viten om hvordan ulike neglelakker på flaske ser ut på negl, som virkelig er nisjekunnskap uten stor verdi. Jeg tipper at den normale ansatte i enhver klesbutikk ikke engang vet forskjellen på bomull og viskose. 

Anonymkode: 67109...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde sett på youtube om noen swatcher live lignende farger i neglelakker som er lettere tilgjengelig.. farger som ligner, og for å se om formelen ser lignende ut.. Fargene kan jo se forskjellige ut på forskjellige skjermer, men om du vet hvordan noen farger faktisk ser ut, er det lettere å se hvordan fargene stemmer overens. Du kan også si hvilke neglelakker du er ute etter her, eller på andre forum, om noen vet om like neglelakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg tenker å gå innom H&M og spørre om hjelp til neglelakk farger, er det teit? Har nemlig 2 kombinasjoner av 2 neglelakk som jeg liker å blande, men saken er den at de ikke kan kjøpes lenger, for de er utgått. :( Jeg sliter med å finne lignende og ender opp med å gjøre bomkjøp.

Så, jeg tenkte å gå innom H&M, ta med meg mine neglelakk  og spørre om de kan hjelpe meg å finne de som ligner mest mulig. Er det dumt? 

Anonymkode: 8bea1...4f9

Hvilke neglelakker er det da? <_<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...