Gå til innhold

Prøver å slutte og røyke ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strever også med røykeslutt og klarte først 80 dager med Nikotintyggis, men så ble jeg syk og sprakk en måned. Nå skal jeg prøve å trappe ned og lar røykestoppene komme hele tiden gjennom 2024 til jeg klarer det. Jeg er veldig psykisk knyttet til røyken og det i tillegg til fysisk avhengighet gjør det vanskelig, men vil så gjerne være røykfri. 

Anonymkode: 5647d...496

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutta å røyke i 2018, begynte på nicorette spray. Og den bruker jeg enda…en "flaske" holder i ca 24 timer. Så om jeg skulle gjort det igjen ville jeg aldri brukt denne, for avhengigheten på nikotin bare eksploderte 😢

Anonymkode: 17a2e...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutta å røyke i 2018, begynte på nicorette spray. Og den bruker jeg enda…en "flaske" holder i ca 24 timer. Så om jeg skulle gjort det igjen ville jeg aldri brukt denne, for avhengigheten på nikotin bare eksploderte 😢

Anonymkode: 17a2e...d9a

Oi, jeg prøver den sprayen nå. Tar to spruter og det føltes nok. Kjipt at du ble nesten litt avhengig av den sprayen, men det er jo uansett bedre enn å røyke! Men blir sikkert dyrt? 

Anonymkode: 76380...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eg røykte MASSE i 23 år. Minst 20 sigg per dag, og gjerne 2 i slengen. Var skikkelig avhengig. 

Det som redda meg var hypnose. Trudde egentlig ikkje at det kom til å fungere, men det gjorde det! 

Anonymkode: 8bebd...3d3

Ei jeg kjenner hadde røykt i 48 år og prøvd alt mulig for å slutte. Hypnose var det som funket for henne også.

Anonymkode: 4f52b...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, jeg prøver den sprayen nå. Tar to spruter og det føltes nok. Kjipt at du ble nesten litt avhengig av den sprayen, men det er jo uansett bedre enn å røyke! Men blir sikkert dyrt? 

Anonymkode: 76380...b85

Ja….dobbelsprut hver gang…og ofte…på apoteket her jeg bor ligger to-pakken på 520, mens nettapotek ligger 200ish under. 

Anonymkode: 17a2e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg TS, den første tiden er så kjip! Men prøv å tenke på det som en forkjølelse du bare må stå av, ja det er kjipt de første par ukene men så går det egentlig ganske greit. Handler mye om å komme over kneika.

Jeg koste meg glugg i hjel med sigarettene mine og røykte like godt alene som i sosiale settinger, dermed ble tomrommet stort da jeg sluttet i tillegg til de fysiske abstinensene. Mitt beste tips er å fylle tiden du ellers ville brukt på å røyke med noe annet. Håndarbeid kan jo være fint, men også bare noe helt meningsløst som et spill på mobilen. Poenget er å avlede tankene over på noe annet en kort stund (da slipper du også å putte ting i munnen og erstatte det med andre uvaner). 

Lykke til 🤞🙂

Anonymkode: 000c0...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler så med deg TS, den første tiden er så kjip! Men prøv å tenke på det som en forkjølelse du bare må stå av, ja det er kjipt de første par ukene men så går det egentlig ganske greit. Handler mye om å komme over kneika.

Jeg koste meg glugg i hjel med sigarettene mine og røykte like godt alene som i sosiale settinger, dermed ble tomrommet stort da jeg sluttet i tillegg til de fysiske abstinensene. Mitt beste tips er å fylle tiden du ellers ville brukt på å røyke med noe annet. Håndarbeid kan jo være fint, men også bare noe helt meningsløst som et spill på mobilen. Poenget er å avlede tankene over på noe annet en kort stund (da slipper du også å putte ting i munnen og erstatte det med andre uvaner). 

Lykke til 🤞🙂

Anonymkode: 000c0...e52

Det er flere som har sagt at det løsner etter to uker, håper det gjelder for meg også! Så vil sikkert røyksuget melde seg i stressituasjoner, da røyker jeg gjerne litt ekstra. Gikk tur med en venninne opp Akerselva på søndag, og hun spratt opp bakkene mens jeg hang etter med tung pust. Det var så kjipt! 

Anonymkode: 76380...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, da er jeg med! Ble veldig kvalm av disse, så tyggis og spray må det bli på meg. Kanskje noe snus i en overgangsfase. 

Anonymkode: 76380...b85

Snus er jo også utrolig mye mindre skadelig enn røyk, så allerede der er du godt på vei. Prøv en uke eller to, så skal du se at løpingen blir mye lettere.

Anonymkode: 1da25...49d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Snus er jo også utrolig mye mindre skadelig enn røyk, så allerede der er du godt på vei. Prøv en uke eller to, så skal du se at løpingen blir mye lettere.

Anonymkode: 1da25...49d

Jeg prøvde å slutte med snus men ble bare mer nikotinavhengig. 

Anonymkode: 5647d...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg strever også med røykeslutt og klarte først 80 dager med Nikotintyggis, men så ble jeg syk og sprakk en måned. Nå skal jeg prøve å trappe ned og lar røykestoppene komme hele tiden gjennom 2024 til jeg klarer det. Jeg er veldig psykisk knyttet til røyken og det i tillegg til fysisk avhengighet gjør det vanskelig, men vil så gjerne være røykfri. 

Anonymkode: 5647d...496

Jeg ville vurdert å gå over til vape om jeg var deg. Det er 90% bedre enn å røyke sigaretter og du vil merke det på helsa innen ei uke. Du slipper å stinke sneip, du blir kvitt røykhoste, du vil vil føle deg mye friskere når du våkner på morgenen og samtidig får du tilfredsstilt den rastløsheten som følger med suget etter nikotin. Fordelen er at du slipper alle de andre kreftfremkallende kjemikaliene som finnes i vanlig sigaretter. 

Anonymkode: 8719f...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 8.13):

Ts her. Champix er dessverre midlertidig tatt av markedet på grunn av "urenheter" og kommer ikke tilbake før i slutten av 2024. Jeg røyker ikke så mye, 6-7 sigaretter om dagen. Men mer enn nok til at jeg merker det godt på pusten, og er livredd for kols. Og så er det så utrolig flaut å røyke, jeg skammer meg skikkelig. Og veldig plagsomt med røyksug når det ikke passer å røyke. Må liksom planlegge dagen min ut fra de sigarettene, veldig tungvint. 

Anonymkode: 76380...b85

Røyker du i smug da siden du synes det er flaut? 6-7 sig om dagen er veldig lite så det bør gå med nedtrapping:) Hvor gammel er du/lenge har du røyket?

Anonymkode: 8e821...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Quote

Prøver å slutte og røyke ...

Du kan ikke både slutte OG røyke. Du må bestemme deg.

Anonymkode: da8e2...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til e-sigarett, og den var langt enklere å slutte med enn røyk. Røykte e-sigarett noen måneder til jeg var tilvendt den og ikke savnet vanlig sigarett, så gikk jeg over til å bruke smaker på e-sigaretten jeg synes var fæle. Brukte noe nikotintyggis, men det gikk overraskende fint å gi seg! Det er 5 år siden nå, og jeg savner ikke røyk på fest engang!😮

Anonymkode: c165e...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan ikke både slutte OG røyke. Du må bestemme deg.

Anonymkode: da8e2...2e0

Det er korrekt norsk grammatikk. Og er her brukt som sideordnet konjunksjon. Du kan ikke ha to infinitivsmerker etter hverandre. Så der tar du helt feil! Hilsen ts 

Anonymkode: 76380...b85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler deg å ikke dra på fest/drikke masse alkohol med det første iallfall. Da fikk jeg skikkelig lyst på røyk, husker jeg. Men nå har det gått så lang tid siden jeg slutta at det går helt fint. 
 

Om du er redd for å gå opp i vekt, kan du begynne å gå turer. Litt krevende turer kan også dempe røyksuget.

Anonymkode: 5d068...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Anbefaler deg å ikke dra på fest/drikke masse alkohol med det første iallfall. Da fikk jeg skikkelig lyst på røyk, husker jeg. Men nå har det gått så lang tid siden jeg slutta at det går helt fint. 
 

Om du er redd for å gå opp i vekt, kan du begynne å gå turer. Litt krevende turer kan også dempe røyksuget.

Anonymkode: 5d068...cdb

Ja, jeg trener jo en god del, men røykingen påvirker pusten min og det skremmer meg! Livredd for kols. Har prøvd å trappe ned, men det er overraskende vanskelig må jeg si. Hadde viljestyrke til å gå ned 25 kilo ved å ta gode valg, men dette her ... ikke enkelt. 

Anonymkode: 76380...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du!! Røyker du i smug da siden du synes det er flaut? 6-7 sig om dagen er veldig lite så det bør gå med nedtrapping:) Hvor gammel er du/lenge har du røyket?

Anonymkode: 8e821...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette klarer du!! Røyker du i smug da siden du synes det er flaut? 6-7 sig om dagen er veldig lite så det bør gå med nedtrapping:) Hvor gammel er du/lenge har du røyket?

Anonymkode: 8e821...ce6

Ja, jeg synes det er kjempeflaut! Er jo opptatt av kosthold og trening og så - røyker jeg! Jeg blir jo faktisk overrasket når jeg ser andre som røyker, røyker aldri med folk jeg kjenner, de er alle ikke-røykere. Jeg er 54 år og har røyker av og på, men fast de siste 10 årene. 

Anonymkode: 76380...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...