Gå til innhold

Familien min vil ikke gi bursdagsgave til kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i et halvt års tid, etter å ha datet noen måneder. Pga en travel vinter for oss alle, har vi enda ikke fått til et treff hvor foreldrene mine og broren min har fått møtt han. Det tenker jeg vi skal få til i løpet av en måneds tid. Om en uke har kjæresten bursdag, noe jeg har nevnt et par ganger i forbifarten for familien. De sier de ikke syns det er naturlig å gi bursdagsgave til han, siden de ikke har møtt han enda. Men de vet at dette er en jeg ser for meg noe langsiktig med, så jeg syns det er så rart at de ikke en gang vil gi en liten oppmerksomhet en gang, for å starte en begynnende relasjon. Det gjør meg litt trist😔 Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: e9947...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kjæresten din ikke bryr seg så er det vel ikke noe problem.

Mange som sier de ser seg for å dele livet med noen i lang tid, og et halvt år er ikke særlig lenge. Vil nesten tørre å påstå at man kjenner hverandre ikke ordentlig før man bor sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (3 minutter siden):

Hvis kjæresten din ikke bryr seg så er det vel ikke noe problem.

Mange som sier de ser seg for å dele livet med noen i lang tid, og et halvt år er ikke særlig lenge. Vil nesten tørre å påstå at man kjenner hverandre ikke ordentlig før man bor sammen.

Neida, du har rett i at man aldri kan vite hvor lenge man holder sammen, men skal det være et argument i dette, syns du? Bør man ikke som familie være inkluderende og åpen for å bli kjent med datters/søsters kjæreste, og vise litt raushet ved å f.eks gi en liten bursdagsgave på bursdagen hans? 

Anonymkode: e9947...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et ikke-problem :)

Potensiell giver føler ikke at det er naturlig å gi ham gave enda.

Potensiell mottaker er enig eller bryr seg ikke. 

 

Det er ikke uvanlig å ikke gi bursdagsgaver til barnas nye kjærester det første året. Spesielt ikke når de ikke har møttes engang.

Men uansett hva som er vanlig, her det intet problem - begge sider er enige. Hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg vært fornøyd med at familie og kjæreste er på bølgelengde :)

Anonymkode: 7e8b5...da5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger DU så mye vekt på gaver? De har jo ikke møtt ham engang, likevel skal gavekjøret begynne. Bare slutt.

Anonymkode: 58d39...1e4

  • Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt gave til en min dater har datet i 6 mnd. Ikke engang om jeg hadde møtt han/ henne.

6 mnd er ingenting. Og en ting er hva man ser for seg, noe annet er hva det blir.

Jeg gir gaver når de blir en naturlig del av familien. Uavhengig om de giftes eller ikke. Men når vi kjenner vedkommende ganske godt.

Anonymkode: 8951e...bf0

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i et halvt års tid, etter å ha datet noen måneder. Pga en travel vinter for oss alle, har vi enda ikke fått til et treff hvor foreldrene mine og broren min har fått møtt han. Det tenker jeg vi skal få til i løpet av en måneds tid. Om en uke har kjæresten bursdag, noe jeg har nevnt et par ganger i forbifarten for familien. De sier de ikke syns det er naturlig å gi bursdagsgave til han, siden de ikke har møtt han enda. Men de vet at dette er en jeg ser for meg noe langsiktig med, så jeg syns det er så rart at de ikke en gang vil gi en liten oppmerksomhet en gang, for å starte en begynnende relasjon. Det gjør meg litt trist😔 Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: e9947...f23

Det er vel ingen som får seg kjæreste som ser for seg noe kortsiktig vel??

Selvfølgelig kjøper men ikke gaver til en person så tidlig i relasjonen. Herregud, da skulle vi kjøpte mye gaver oppigjennom 😂.her kjøpes det gaver hvis og når personen er samboende, feirer høytider sammen, eller de er gift.

Du må være veldig ung, som tenker i disse baner for det er ikke normalt at slekta engasjerer seg veldig kun 6mnd inn i et forhold.

Men jeg lurer på alle dere som sier "jeg ser for meg et langsiktig forhold til kjæresten. Er ikke det HELE poenget med å bli kjærester?

Tror jeg skal få meg en bare for mellom sommer og høstferien. Bør sørge for at det er en som har bursdag på vinteren, så familien slipper p kjøpe gaver 😂

Anonymkode: 08f1f...bed

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida, du har rett i at man aldri kan vite hvor lenge man holder sammen, men skal det være et argument i dette, syns du? Bør man ikke som familie være inkluderende og åpen for å bli kjent med datters/søsters kjæreste, og vise litt raushet ved å f.eks gi en liten bursdagsgave på bursdagen hans? 

Anonymkode: e9947...f23

Nei, det er ikke vanlig i det hele tatt. Absolutt ikke.

Anonymkode: 08f1f...bed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg gir ikke gaver til folk jeg ikke har møtt. 

Mine foreldre gav ikke til min mann i starten av forholdet. Mener de ikke rakk å treffe han før hans bursdag. Husker ikke om han fikk gave året etter, men året etter der fikk han og har fått hvert år siden.

Jeg har vell aldri fått gaver av min svigerfar, til tross for nesten 15 år sammen med hans sønn, og faktisk den eneste som har gitt han barnebarn 😅. Svigermor har gitt siste årene, men husker ikke når hun startet å gi.  

Godt forhold til de begge 🙂

 

Endret av strawberry88
Rettet skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er naturlig at din kjæreste skulle kjøpt bursdagsgave til din familie nå? For å vise at han regner med å bli en del av familien på lang sikt?

For meg hadde det ikke vært naturlig med bursdagsgave ii en slik situasjon, uansett om jeg var kjæreste med noen i et halvt år eller en i min nærmeste familie hadde hatt en kjæreste i et halvt år - og vi alle fall om vi ikke hadde møtt hverandre.

Anonymkode: 656a8...86c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel ingen som får seg kjæreste som ser for seg noe kortsiktig vel??

Selvfølgelig kjøper men ikke gaver til en person så tidlig i relasjonen. Herregud, da skulle vi kjøpte mye gaver oppigjennom 😂.her kjøpes det gaver hvis og når personen er samboende, feirer høytider sammen, eller de er gift.

Du må være veldig ung, som tenker i disse baner for det er ikke normalt at slekta engasjerer seg veldig kun 6mnd inn i et forhold.

Men jeg lurer på alle dere som sier "jeg ser for meg et langsiktig forhold til kjæresten. Er ikke det HELE poenget med å bli kjærester?

Tror jeg skal få meg en bare for mellom sommer og høstferien. Bør sørge for at det er en som har bursdag på vinteren, så familien slipper p kjøpe gaver 😂

Anonymkode: 08f1f...bed

Jeg er ikke ung , men selvsagt kjøper vi gaver til kjærester 

Anonymkode: ed0e9...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg ikke har møtt ville ikke fått et julekort en gang. Bursdagsgave ville vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 15622...265

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke invitere til kaffe på bursdagen hans, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han 12?

Anonymkode: 97143...2a2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du 15 år? 
Ville du ha kjøpt en bursdagsgave til fks hans mor første gangen du skulle møte henne? 

Anonymkode: d15aa...bc0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er du som er helt på bærtur her ts! 
Helt unaturlig at de skal kjøpe gave til en så fersk date! 
egentlig ser jeg ikke at det på noe tidspunkt vil bli naturlig heller… 

Anonymkode: ddba7...a57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig gir man ikke gaver så tidlig i forholdet, og i alle fall ikke når man ikke har en direkte relasjon en gang. 

Tror egne og svigers begynte da vi ble samboere omtrent, og etter at vi hadde møttes noen ganger. 

Anonymkode: fbb62...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i et halvt års tid, etter å ha datet noen måneder. Pga en travel vinter for oss alle, har vi enda ikke fått til et treff hvor foreldrene mine og broren min har fått møtt han. Det tenker jeg vi skal få til i løpet av en måneds tid. Om en uke har kjæresten bursdag, noe jeg har nevnt et par ganger i forbifarten for familien. De sier de ikke syns det er naturlig å gi bursdagsgave til han, siden de ikke har møtt han enda. Men de vet at dette er en jeg ser for meg noe langsiktig med, så jeg syns det er så rart at de ikke en gang vil gi en liten oppmerksomhet en gang, for å starte en begynnende relasjon. Det gjør meg litt trist😔 Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: e9947...f23

Hø? Skal dine foreldre gi gave til en de ikke har møtt??? 
Det gir ingen mening!

Anonymkode: d59b0...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er helt unaturlig å kjøpe gave til noen man ikke har møtt! Det forstår vel du også? 

Anonymkode: cf57c...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med samboeren i 11 år og vi har 3 barn sammen. Jeg har aldri fått en eneste bursdagsgave😅 En gang har jeg fått julegave, men ellers har vi fått fellesgave. Som oftest noe alkohol, men jeg er avholds🙈 Eller spekemat det året jeg var gravid😆

Anonymkode: 44790...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...