Gå til innhold

Operasjon av fremfall og baby på 8 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor i alle dager har dere ikke startet tilvenning med flaske tidligere? Det er kun noen dager til operasjon og babyen din er fortsatt avhengig av hyppig amming. Selvsagt kan alt gå helt uproblematisk, men sjansen for at du blir værende på sykehuset og ikke minst sterke smerter i etterkant er ganske stor.

 

Anonymkode: fda96...04c

Hvor i all verden leser du at vi ikke har forsøkt å tilvenne ham flaske? Vi har forsøkt flaske siden han var noen uker gammel. Ikke alle barn tar flaske, skjønner du. Han er jo heller ikke avhengig av amming for matens del da han spiser godt med fast føde. Vi ammer likevel flere ganger i døgnet da det er godt for ham både når det kommer til næring, nærhet og kos. Det vi har gjort siden jeg fikk operasjonsdatoen er å forskyve amming utover dagen slik at det går lenger og lenger mellom amminger. Virker som han ikke savner puppen hvis jeg ikke er der, men når jeg er tilstede ønsker han puppen ofte. 

Må jeg bli på sykehuset lengre enn planlagt kommer mannen og minstemann innover slik at jeg får ammet. Får jeg ikke til å amme får han det han klarer av mm på flaske/kopp også lager mannen vaffel og grøt av mm. 

Det virker som du tror at jeg skal ta denne operasjonen for at jeg har lyst? Jeg tar denne operasjonen for at jeg må. Vi har lagt tilrette så godt som vi har kunnet i forkant, men jeg spør etter erfaringer slik at jeg kan møte de kommende ukene best mulig forberedt. 

Anonymkode: 8fcc4...499

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdater gjerne ❤️ er fire mnd etter andre fødsel, og sliter med det samme.. må presse på mellomkjøttet for å få ut avføring 😣

Anonymkode: 16ee2...b1f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående amming. Hvis du pumper og heller gir på en kopp? Enten sånn med sugerør eller en tutkopp? 

Anonymkode: 96d5e...b3d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går det som må gå. Jeg fikk akutt lammelse og måtte ryggopereres med baby på 3 mnd. Hun hadde aldri tatt flaske, og jeg hadde aldri pumpa meg før. Men vi fikk det til.. Og dere kan iallefall legge en plan 😀 Lykke til!

Anonymkode: d4f1e...e7a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oppdater gjerne ❤️ er fire mnd etter andre fødsel, og sliter med det samme.. må presse på mellomkjøttet for å få ut avføring 😣

Anonymkode: 16ee2...b1f

Det var slik det var her også, så jeg ordnet time til gynekolog (privat) 4 mnd etter fødsel. Han henviste til sykehuset og jeg fikk time 3 uker etter hvor de satte opp operasjon 3 mnd etter konsultasjon da det var såpass ille. Det har forverret seg mye hos meg de siste mnd. Nå må jeg gå på avføringsmiddel og på det verste må jeg holde på innsiden av skjeden og trykke mot endetarmen for at avføringen skal passere. Innimellom er det nok å holde på mellomkjøttet. Jeg har også fått ekstreme mengder hemoroider som følge av trykket dette medfører.

Har du råd anbefaler jeg å gå til privat gynekolog nå (hvis du ikke skal ha flere barn) så kan de evaluere. Mange blir jo fortalt at det ikke blir gjort noe før det har gått mer tid siden fødsel, men det kommer an på hva det gjelder og hvor ille det er, så bedre med en sjekk for mye, tenker jeg. og fortsett å tren bekkenbunnen, selv om den ikke er årsaken, så kan det hjelpe på at det ikke påvirker blære, livmor og livmorhals. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Angående amming. Hvis du pumper og heller gir på en kopp? Enten sånn med sugerør eller en tutkopp? 

Anonymkode: 96d5e...b3d

Ja, vi har prøvd, men han er ikke helt villig. Han får mest ut av vanlig flaske med 3’er-tut. Også elsker han både grøt og vaffel laget på mm 😊 drikker også godt med vann, heldigvis. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går det som må gå. Jeg fikk akutt lammelse og måtte ryggopereres med baby på 3 mnd. Hun hadde aldri tatt flaske, og jeg hadde aldri pumpa meg før. Men vi fikk det til.. Og dere kan iallefall legge en plan 😀 Lykke til!

Anonymkode: d4f1e...e7a

Ja, det er litt derfor jeg spør om erfaringer slik at jeg kan være mest mulig forberedt og får planlagt mest mulig 😊 må ha vært stressende med uplanlagt operasjon med så liten baby. 

Anonymkode: 8fcc4...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...