Gå til innhold

Kjøpe nye dyner, hvilken størrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har til nå hatt 140x200 men ser nå som gutta vokser til så er det kanskje lurt å kjøpe 140x220? Vi kjøper dyre allergivennlige dyner så jeg har lyst til å få det riktig. Har ingen ide om hvor høye de blir, selv er jeg lav så jeg har mye å gå på i dyna, gutta regner jeg med stopper på 185 men de kan og bli lengre. De beveger seg en del i søvne så her om dagen så jeg at føttene stakk ut nede så jeg lurer på om 220 i lengde trengs selv om de er langt fra 180 foreløpig... Hva tenker dere her inne? Vi må jo bytte ut alt av sengetøy om vi går for 220, men det går egentlig fint vil bare ha det som er mest komfortabelt for de. Hva tenker dere som er av det lengre slaget? :P 

Anonymkode: 20eef...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville helt klart gått for 220. Min samboer er 180 og han må ha 220 for ikke å få tærne utenfor. Og hvis man liker å dra dyna godt opp på vinteren så skal det ikke mye til før 200 blir for kort. Dyner er dyrt, så når man først skal kjøpe bør man kjøpe det som sannsynligvis blir det beste for de. 

Anonymkode: 986d0...9b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med 220 dyner uansett hvor lang man er 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 cm, og har siden jeg flyttet for meg selv som 20 åring alltid hatt 220. Mannen også, han er 185. Kan ikke tenke meg å ha kortere dyne.

Anonymkode: e99d1...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 220x240 :)

Anonymkode: 8f973...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gått for den lengste dyna på 220 cm. Jeg bruker selv dobbeltdyne selv om jeg bor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt de lengste!

 

Anonymkode: 634be...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køper bare 220 dyner

Anonymkode: 363ea...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220. Det har alle i huset her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :D Da går jeg for 220 som jeg hadde lyst til. 

Ble litt usikker når jeg pratet med en venninne som meinte det var helt tåpelig å kjøpe lange dyner da ingen av oss er 2 meter men hun glemmer at vi er lave og har mye å gå på i en vanlig dyne og gutta har jo ikke det for de blir jo mye lengre enn oss om ikke alt for lenge. Hvem skulle trodd at dyner kunne få meg til å overtenke... :P 

Anonymkode: 20eef...50e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynetrekk blir utslitt etterhvert. Dere kan derfor kjøpe lengre dyner og dynetrekk til guttene, for så å slite ut de gamle trekkene selv.

Min lange mann har sterke meninger om korte dyner, etter mange år der han måtte velge mellom kalde tær og å ligge som en krok.

Anonymkode: b8541...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vinterdyner i 220cm. 
Sommerdyner er gamle, i 200cm, og de skal byttes ut til 220cm slik at jeg slipper ha flere trekk. 

Jeg er under 165cm, og jeg elsker ha lange nok dyner til å balle de rundt beina på vinteren! Det går ikke med 200cm hvis jeg også vil ha dynen helt opp under haka. 

Anonymkode: a8e16...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til 220 og har ikke angret et sekund. Selv meg på 170 merker stor forskjell i at beina plutselig ikke er utenfor dyna når jeg vrir meg rundt. 

Gamle dyner er gjestedyner, så kuttet ned antall 2.00 trekk til det vi trenger der. 

Anonymkode: cce44...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i tvil en gang, lang dyne! Og jeg er bare 170, men elsker å kunne trekke dyna oppunder haka uten å tenke på tå-tilstanden 😁

Ja det blir litt dyrere, men er verdt det. Den brukes jo omtrent hver eneste dag, da skal man ha det godt 🙂

Har har vi dobbeldyne på 220x240 og da kostet vel dyna en 3000,- og sengetrekkene 1500 per stk. Men passet på å slå til når det var rabatt på sengetøy da krabbet de under tusenlappen. Må stort sett bestille på nett da, få som har det inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dyner både i 200 og 220 cm, og foretrekker 220 nettopp på grunn av problemet med tær som havner utenfor. Men det varierer også mellom ulike dyner. Jeg har nemlig en vinterdyne som er h e l t fantastisk, den er 200 cm, men den føles lenger, og legger seg så fint rundt tærne at jeg aldri blir kald der. Motsatt kan 220-dyner også føles kjipe rundt tærne om dyna legger seg på feil måte... 

Anonymkode: 23112...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk sønnen 240*220 dyne da han ble 12 år, han har alltid likt å pakke seg inn i dyna. Fikk og dobbeltseng da.

Anonymkode: c024f...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det er noe stort problem med dyner i "vanlig" lengde. Har alltid fint sengeteppe over dynene om vinteren, og det dekker godt nederst. Kan også ha en sengeløper under sengeteppet.

Tidligere brukte vi også elektriske varmetepper om vinteren (bodde en lang stund i en kald del av landet), så selv om vi holdt lav temperatur (og vindu på gløtt) på soverommet var vi aldri kalde.

Anonymkode: 50115...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...