Gå til innhold

Krampe ryggen. Hva kan det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag opplevde jeg å få smertefulle kramper / spasmer på høyre siden av ryggen opp mot skulderbladet.

 

Har hatt før, men det var intenst idag. Det var tre i 20 min og gikk av og på.  Får også mye kramper når jeg sover om natten i bena feks .

 

Har nylig vært til kiropraktor for ryggsmerter og har bekkenløsning, men har alltid mye vondt i kroppen til tider. Sover også dårlig om natten pga samsover med baby 

 

Men ble litt redd da smertene var så intense idag i ryggen. Det er som sånne leggkramper man får lyst til å hyle av.. 

Anonymkode: a67fe...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er bekymret og det er nyoppstått så synes jeg du skal ta en sjekk hos legen før du slår deg til ro med at det er muskulært. Jeg sliter med noe lignende og hos meg er det muskler og FM som slo gjennom etter svangerskap. Hos en venninne som hadde samme smertene så var det hjerteproblemer så man skal ikke bare slå seg til ro uten å sjekke ting ut. Mest sannsynlig så er det jo mer muskulært men man vet aldri, greit å sjekke hos lege med en EKG, i tilfelle.

Anonymkode: dfff9...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med spiserøret og får slike kramper av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mommyaka said:

Jeg har problemer med spiserøret og får slike kramper av det. 

Jeg har halsbrann... 

Anonymkode: a67fe...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du er bekymret og det er nyoppstått så synes jeg du skal ta en sjekk hos legen før du slår deg til ro med at det er muskulært. Jeg sliter med noe lignende og hos meg er det muskler og FM som slo gjennom etter svangerskap. Hos en venninne som hadde samme smertene så var det hjerteproblemer så man skal ikke bare slå seg til ro uten å sjekke ting ut. Mest sannsynlig så er det jo mer muskulært men man vet aldri, greit å sjekke hos lege med en EKG, i tilfelle.

Anonymkode: dfff9...465

Var på ekg utredning i sommer 2023. Gikk med ekg i 7 dager, hadde ultralyd av hjertet og alt så helt fint ut,....grunnen til jeg fikk ekg fordi jeg sliter med litt helseangst 

Anonymkode: a67fe...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mineral/salt mangel, jeg får fra tid til annen veldig krampe i lår og legg og da hjelper det meg å ta salt og magnesium tabletter.

Anonymkode: 1f61f...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var på ekg utredning i sommer 2023. Gikk med ekg i 7 dager, hadde ultralyd av hjertet og alt så helt fint ut,....grunnen til jeg fikk ekg fordi jeg sliter med litt helseangst 

Anonymkode: a67fe...639

Ok, så du tenker dette er helseangst da? Uansett så endrer ting seg og hvis du får ro over deg av å sjekke igjen så synes jeg du skal gjøre det.

Jeg har overhodet ikke helseangst men legen min valgte selv og sjekke med med ekg 3 ganger når jeg sleit med slike smerter bare for å være sikker. Var slik jeg til slutt endte opp hos revmatologen. 

Anonymkode: dfff9...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, så du tenker dette er helseangst da? Uansett så endrer ting seg og hvis du får ro over deg av å sjekke igjen så synes jeg du skal gjøre det.

Jeg har overhodet ikke helseangst men legen min valgte selv og sjekke med med ekg 3 ganger når jeg sleit med slike smerter bare for å være sikker. Var slik jeg til slutt endte opp hos revmatologen. 

Anonymkode: dfff9...465

Legen konkluderte jo med at jeg har et veldig frisk hjerte.

Men revmatolog burde jeg vært hos. Mye diffuse smerter i kroppen og ledd, gått opp og ned i ti år nå. Legen ville ikke henvise meg. 

Anonymkode: a67fe...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...