AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #21 Del Skrevet 11. mai 2024 Hedda-78 skrev (2 timer siden): Så hvis rød og svart kjører på likt og kræsjer, så er det svart som får skylda? Jepp. Anonymkode: 8acaa...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #22 Del Skrevet 11. mai 2024 Hedda-78 skrev (2 timer siden): Så hvis rød og svart kjører på likt og kræsjer, så er det svart som får skylda? Da er det delt skyld 🙄 Anonymkode: d0d5a...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #23 Del Skrevet 11. mai 2024 Hedda-78 skrev (2 timer siden): Jeg lurer bare på hvor denne regelen står i trafikkreglene. Har du link? Dette er grunnleggende opplæring når du kjører og lærer deg å kjøre et kjøretøy. Det kalles for høyreregelen, ikke værre en det. Anonymkode: 17bd3...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 15. mai 2024 #24 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 13.01): Da er det delt skyld 🙄 Anonymkode: d0d5a...e9f Feil, rød har vikeplikt for svart og får selvsagt skylden. AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 12.56): Jepp. Anonymkode: 8acaa...df9 AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 20.05): Rød bil. Anonymkode: 17bd3...966 Rød bil har ingen større rett enn de andre til å kjøre først AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 0.14): Ja den diskusjonen har vert før, og du har feil igjen. Her er det en regel som gjelder, og den godskriver rød bil i dette tilfellet. Har selv vert ute for slik veikryss, og jeg selv var den røde bilen. Det er innlysende etter høyreregelen, at den kjører først i en slik situasjon! Sitter ikke og kaver og vinker om hvem som kjører først. Anonymkode: 17bd3...966 Feil, høyreregelen godskriver ingen i dette tilfellet. AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 0.23): Rød. Skjønner ikke at dette er noe å spørre om en gang. Anonymkode: 9137b...2a6 Feil. AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 10.46): Rød har vikeplikt, men det har alle. Det er likevel rød som skal kjøre først. Anonymkode: 9137b...2a6 Alle har vikeplikt for en annen. Ingen automatikk i at rød kjører først. AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 10.49): Rød er den eneste som ikke må krysse veien eller svinge, da kjører fen først. Anonymkode: 9ee1e...72b Feil. AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 10.51): Rød først, fordi den skal rett frem. Når alle har vikeplikt for alle, så er det den som ikke skal krysse vei, som skal kjøre først Anonymkode: 49be0...3b4 Feil AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 11.11): Du må bare skape hvilket scenario du vil, men du biter deg bare selv i halen med dine grunnløse påstander. Rød, hvit, svart er rekkefølgen etter trafikkreglene i dette tilfellet. Hvor vanskelig skal være å forstå akkurat det? Anonymkode: 17bd3...966 Feil AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 11.14): Ja, riktig jeg huskafeil farge, men hvit bil må svinge/krysse veien, så den har og vikeplikt. I tilfeller hvor andre biler må krysse eller svinge, får den som skal rett frem kjøre først. Anonymkode: 9ee1e...72b Feil AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 11.15): Svart bil mener jeg, svart bil må krysse veien og har da vikeplikt. Faen de fargene. Anonymkode: 9ee1e...72b Feil. Hedda-78 har rett og det er skremmende at så mange andre ikke kan trafikkreglene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #25 Del Skrevet 15. mai 2024 rockybalboa skrev (37 minutter siden): Feil, rød har vikeplikt for svart og får selvsagt skylden. Rød bil har ingen større rett enn de andre til å kjøre først Feil, høyreregelen godskriver ingen i dette tilfellet. Feil. Alle har vikeplikt for en annen. Ingen automatikk i at rød kjører først. Feil. Feil Feil Feil Feil. Hedda-78 har rett og det er skremmende at så mange andre ikke kan trafikkreglene. Og der dukka det opp enda en, som ikke kan høyreregelen. Det kun et salig kaos når en ikke er enig om hvem som har muligheten til å kjøre først. Politi Lysregulert Skilting Trafikkregel Dette er stigen som gjelder. Ikke egne meninger. Anonymkode: 17bd3...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. mai 2024 #26 Del Skrevet 15. mai 2024 ...og når man havner i slike situasjoner som dette så er man nødt til å kommunisere og aktpågivende. Det betyr i praksis at kolliderer man her så blir det sannsynligvis delt skyld fra forsikringsselskapet sin side (altså hver part må bære sine omkostninger og skader). Mens politiet kan konkludere med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #27 Del Skrevet 15. mai 2024 Jeg er hvit bil i dette scenariet, og dette skjer meg ofte på vei hjem. Jeg lar rød bil kjøre først, fordi det blir smidigst. Anonymkode: 367a4...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #28 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er hvit bil i dette scenariet, og dette skjer meg ofte på vei hjem. Jeg lar rød bil kjøre først, fordi det blir smidigst. Anonymkode: 367a4...f5b Korrekt👍 Og jeg har selv vert rød bil, hvor hvit og svart har skjønt at jeg kan kjøre først. Det er høyreregelen i praksis, i en slik situasjon. Anonymkode: 17bd3...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 15. mai 2024 #29 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og der dukka det opp enda en, som ikke kan høyreregelen. Det kun et salig kaos når en ikke er enig om hvem som har muligheten til å kjøre først. Politi Lysregulert Skilting Trafikkregel Dette er stigen som gjelder. Ikke egne meninger. Anonymkode: 17bd3...966 Du tar feil. Jeg kan høyreregelen. At du nevner stigen som gjelder endrer ingenting i det som er skissert i hovedinnlegget. Trafikkreglene som er det siste punktet i stigen din omhandler høyreregelen, og den vil i dette tilfelle virke slik at alle har vikeplikt for en av de andre bilene. Hvis to av bilene kjører samtidig vil selvsagt den som hadde den andre til høyre for seg selv få skylden. Det blir ingen skylddeling da. Eneste mulighet for skylddeling er hvis alle tre kjører samtidig og alle kolliderer med hverandre. Da er det nærliggende å anta at det kan bli skylddeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 15. mai 2024 #30 Del Skrevet 15. mai 2024 Hedda-78 skrev (På 10.5.2024 den 23.14): Ingen. De må kommunisere slik at den ene kjører mens de to andre er inneforstått med å vente. I den virkelige verden løser dette seg relativt smidig, det er bare i slike oppkonstruerte oppgaver at dette er et problem Denne diskusjonen har vi hatt her mange ganger før. Jepp, husker fortsatt diskusjonen fra i fjor høst. Trist å se at så mange fortsatt lever i villfarelsen om at det er en av bilene som har forkjørsrett i denne situasjonen. 🙈🙉🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #31 Del Skrevet 15. mai 2024 rockybalboa skrev (20 minutter siden): Du tar feil. Jeg kan høyreregelen. At du nevner stigen som gjelder endrer ingenting i det som er skissert i hovedinnlegget. Trafikkreglene som er det siste punktet i stigen din omhandler høyreregelen, og den vil i dette tilfelle virke slik at alle har vikeplikt for en av de andre bilene. Hvis to av bilene kjører samtidig vil selvsagt den som hadde den andre til høyre for seg selv få skylden. Det blir ingen skylddeling da. Eneste mulighet for skylddeling er hvis alle tre kjører samtidig og alle kolliderer med hverandre. Da er det nærliggende å anta at det kan bli skylddeling. Det er nettopp derfor vi har trafikkregler, som du ikke kan! Anonymkode: 17bd3...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #32 Del Skrevet 15. mai 2024 rockybalboa skrev (15 minutter siden): Jepp, husker fortsatt diskusjonen fra i fjor høst. Trist å se at så mange fortsatt lever i villfarelsen om at det er en av bilene som har forkjørsrett i denne situasjonen. 🙈🙉🙊 Jepp husker den jeg også, og du tapte der også, når fasit ble fremlagt. Men det har du pinadø glemt😂 Anonymkode: 17bd3...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #33 Del Skrevet 15. mai 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor rød har vikeplikt. Rød skal svinge til høyre og ikke krysse noen veibane, hvem er det å vike for? Anonymkode: 5dac7...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. mai 2024 #34 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor rød har vikeplikt. Rød skal svinge til høyre og ikke krysse noen veibane, hvem er det å vike for? Anonymkode: 5dac7...0f3 Normal vikeplikt gjelder. Rød får svart bil fra sin høyre, og har derfor vikeplikt for svart bil (siden den kommer fra høyre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 15. mai 2024 #35 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er nettopp derfor vi har trafikkregler, som du ikke kan! Anonymkode: 17bd3...966 Det er en påstand uten dokumentasjon. Kan du forklare hva i mitt innlegg som indikerer at jeg ikke kan trafikkreglene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 15. mai 2024 #36 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jepp husker den jeg også, og du tapte der også, når fasit ble fremlagt. Men det har du pinadø glemt😂 Anonymkode: 17bd3...966 Det er jo direkte løgn. Det ble aldri lagt fram noen fasit som viste noe annet enn det jeg og heldigvis etterhvert endel andre påpekte at er riktig forståelse av situasjonen. Så det har jeg nok ikke glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 15. mai 2024 #37 Del Skrevet 15. mai 2024 Om jeg kjører hvit eller sort bil, vil jeg tenke at det er smidigst om rød bil kjører først. Om jeg kjører rød bil, vil jeg se spesielt på bilen fra høyre, om den er på vei ut i kjørebanen eller ikke. Vil ikke stole på at andre tenker likt som meg, spesielt ikke når jeg kjører motorsykkel. Er ganske ofte i denne situasjonen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 15. mai 2024 #38 Del Skrevet 15. mai 2024 Rød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #39 Del Skrevet 15. mai 2024 rockybalboa skrev (13 minutter siden): Det er jo direkte løgn. Det ble aldri lagt fram noen fasit som viste noe annet enn det jeg og heldigvis etterhvert endel andre påpekte at er riktig forståelse av situasjonen. Så det har jeg nok ikke glemt. Ds kan du i allefall kutte ut å spre løgn og desinformasjon om hvordan en slik situasjon løses på den mest smidige måte! Anonymkode: 17bd3...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #40 Del Skrevet 15. mai 2024 Den røde bilen skal vike for den sorte, den sorte skal vike for den hvite, og den hvite skal vike for den røde. Ergo kjører den røde først, så den hvite, deretter den sorte. Anonymkode: 33523...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå