Gå til innhold

Dårlig humør og misliker min samboer uten grunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres helt sprøtt ut, men er det andre kvinner som opplever dette? Å bare våkne opp og ha en dårlig dag og dermed mislike sin samboer uten at han har gjort noe galt?

Jeg har verdens fineste og snilleste samboer, men når jeg har slike dårlige dager så synes jeg at han er både irriterende, teit og ikke minst: uattraktiv. Vil ikke at han skal kysse meg, ta på meg eller leie hånd. Vil helst ikke ha han i nærheten. Uskyldige, dårlige vaner han har blir plutselig direkte motbydelige.

Dette er irrasjonelle følelser, for jeg vet at jeg har verdens fineste og snilleste samboer, og andre perioder synes jeg jo at han er sinnsykt kjekk.

Jeg mistenker at dette må være hormonelt. Og i så fall, wtf? Jeg håper jeg ikke er den eneste i verden som har det slik.

Det er forresten ikke slik med andre mennesker, kun min samboer. Men så er vi sammen ganske mye, så kan jo bare hende at jeg manifesterer all min dårlige hormonelle energi i den stakkars, uskyldige mannen min. Jeg prøver ganske hardt å bare holde dette for meg selv, for det er jo bare sprøtt og irrasjonelt.

Anonymkode: f572d...87b

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den beste og ærligste egenmeldingen jeg har lest på Kvinneguiden. 🙂🙂🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner, ja. Skjer vel alltid i perioden etter eggløsning, før mens?

Anonymkode: adf23...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri med nåværende mann, men med alle eksene mine. Forskjellen er at jeg faktisk elsker mannen

Anonymkode: add22...c80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt. I perioder har jeg til og med bedt om skilsmisse. 🥴 Men, nå forstår jeg at det går over etter en periode. Jeg har GARANTERT pmdd. Stakkars mannen min. Jeg har bedt om unnskyldning så mange ganger og forstår ikke at han orker. 

Anonymkode: e7cb4...783

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada. Det skjer. Da får jeg svar. Du skal ha mensen snart. Han vet jo at det ikke er hans feil. Er jo meg som reagerer. Jeg er jo fryktelig glad i han. Og vi har vært sammen i over 20 år. Ingen som kjenner meg mere enn han gjør. 

Anonymkode: 8e9f4...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Men jeg er i et forhold jeg prøver å komme ut av.

Anonymkode: 8f2f3...b83

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har PMDD. 

Anonymkode: 5bb15...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja! Pleier å si fra til han når jeg har sånne dager så han kan holde seg litt unna🙈 vet det er meg som er problemet 😅

 

Anonymkode: 0113e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn, har pcos og hormoner som svinger mer enn Berg og dalbane🙃

Anonymkode: d149c...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før menstruasjon er han verdens mest irriterende vesen i et par dager 😂 går fort over. 

Anonymkode: ffc29...ab1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sånne dager ja. Da gjelder det å ikke gjøre/si noe irreversibelt 😬

Anonymkode: 07210...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn kjenner jeg meg virkelig igjen i det du skriver. Jeg har hele tiden trodd det kommer av mine psykiske lidelser (engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse), men kanskje det er normalt alikevel?
Jeg har i mitt eget hode planlagt hvordan jeg skal komme meg unna de siste ukene. Får helt panikk av å være nær samboer.

Klarer ikke se for meg at dette noen gang skal bli bedre. For hvordan kan det det? 

Anonymkode: 126b9...00c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare skjer i dagene før mensen så er det jo PMS, ja. Kjæresten min er plutselig helt idiot og jeg tenker vi må gjøre det slutt. Så kommer mensen og alt er fryd og gammen. For et opplegg!

Anonymkode: 721cf...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Av en eller annen grunn kjenner jeg meg virkelig igjen i det du skriver. Jeg har hele tiden trodd det kommer av mine psykiske lidelser (engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse), men kanskje det er normalt alikevel?
Jeg har i mitt eget hode planlagt hvordan jeg skal komme meg unna de siste ukene. Får helt panikk av å være nær samboer.

Klarer ikke se for meg at dette noen gang skal bli bedre. For hvordan kan det det? 

Anonymkode: 126b9...00c

Du har nok ikke PMS i flere uker.

Anonymkode: 721cf...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer meg hver måned litt før mensen. 

Anonymkode: 5e3db...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har nok ikke PMS i flere uker.

Anonymkode: 721cf...6fd

nei. Det har jeg  ikke sagt at jeg har heller :P 

Anonymkode: 126b9...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg alene hjemme og skulle vaske huset. Jeg ente opp med å smelle dører og forbanne mannen høylytt for at han hadde lagt såpen på et tilfeldig sted og jeg måtte kaste bort 15 minutter på å lete. Vurderte å klippe hull i favoritt genseren hans 🙈 Så har jeg brukt 30 minutter på å søke opp skilsmisse og regler for barnebidrag pga han var for sliten til å  ta meg med på ikea i dag, og ville heller reise i morgen 🤣 heldigvis klarer jeg å se meg selv og vite hvor teit jeg er. Men gud! Hormoner er ikke til å tulle med 😅🤣

Anonymkode: 0113e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 16.13):

Dette høres helt sprøtt ut, men er det andre kvinner som opplever dette? Å bare våkne opp og ha en dårlig dag og dermed mislike sin samboer uten at han har gjort noe galt?

Jeg har verdens fineste og snilleste samboer, men når jeg har slike dårlige dager så synes jeg at han er både irriterende, teit og ikke minst: uattraktiv. Vil ikke at han skal kysse meg, ta på meg eller leie hånd. Vil helst ikke ha han i nærheten. Uskyldige, dårlige vaner han har blir plutselig direkte motbydelige.

Dette er irrasjonelle følelser, for jeg vet at jeg har verdens fineste og snilleste samboer, og andre perioder synes jeg jo at han er sinnsykt kjekk.

Jeg mistenker at dette må være hormonelt. Og i så fall, wtf? Jeg håper jeg ikke er den eneste i verden som har det slik.

Det er forresten ikke slik med andre mennesker, kun min samboer. Men så er vi sammen ganske mye, så kan jo bare hende at jeg manifesterer all min dårlige hormonelle energi i den stakkars, uskyldige mannen min. Jeg prøver ganske hardt å bare holde dette for meg selv, for det er jo bare sprøtt og irrasjonelt.

Anonymkode: f572d...87b

Dette er veldig likt slik jeg hadde det, men til forskjell fra deg innså jeg det dessverre ikke før jeg hadde gått fra han. Nå innser jeg at jeg var hovedproblemet, og at jeg ga fra meg en diamant. Det må jeg leve med resten av livet. 

Anonymkode: 42a69...359

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 16.13):

Dette høres helt sprøtt ut, men er det andre kvinner som opplever dette? Å bare våkne opp og ha en dårlig dag og dermed mislike sin samboer uten at han har gjort noe galt?

Jeg har verdens fineste og snilleste samboer, men når jeg har slike dårlige dager så synes jeg at han er både irriterende, teit og ikke minst: uattraktiv. Vil ikke at han skal kysse meg, ta på meg eller leie hånd. Vil helst ikke ha han i nærheten. Uskyldige, dårlige vaner han har blir plutselig direkte motbydelige.

Dette er irrasjonelle følelser, for jeg vet at jeg har verdens fineste og snilleste samboer, og andre perioder synes jeg jo at han er sinnsykt kjekk.

Jeg mistenker at dette må være hormonelt. Og i så fall, wtf? Jeg håper jeg ikke er den eneste i verden som har det slik.

Det er forresten ikke slik med andre mennesker, kun min samboer. Men så er vi sammen ganske mye, så kan jo bare hende at jeg manifesterer all min dårlige hormonelle energi i den stakkars, uskyldige mannen min. Jeg prøver ganske hardt å bare holde dette for meg selv, for det er jo bare sprøtt og irrasjonelt.

Anonymkode: f572d...87b

Hehehe.... ja, og jeg tenker stakkars mannfolk som prøver å "forstå seg på damer". 

Absolutt hormonelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...