Svava Skrevet 14. mai #81 Del Skrevet 14. mai (endret) 2 hours ago, Pippi Lotta said: Israel har med vilje tillat Hamas å importere militert utstyr fordi de ønsket fred? Hva skule Hamas med det militere utstyret om det var fred? Er det ikke du som er lit naiv her? Nå har presidenten selv utalt at han styrket Hamas for å sveke moderate palestinere (som ønsket fred). Forstår du at jeg stoler litt mer på presidenten en deg, angående hva presidenten har gjort og hvorfor? Hvorfor svarer du om temaet om du ikke har hørt om det? Uansett her er en sak som oppsummerer det. "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." "2019 sa Barak til Israels militære radio Galei Zahal at Netanyahu ofret sikkerheten til israelerne i sør. I 2021 advarte Shin Bet-sjef Nadav Agraman mot mangelen på dialog mellom PA og Israel, fordi dette svekket de moderate palestinerne og styrket Hamas." https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 Kort sakt har Israel sørget for at Hamas har hat tilgang til både penger og materialer de viste ble brukt militert. Denne politikken er det selfølgelig blit advart mot, men presidenten har (på tros av advarslene) sakt han ville styrke Hamas. Så det jeg lurer på er hvordan man kan rettferdiggjøre å finansiere og tilrettelegge for at en teror organisasjon skal bli sterkere militert sett? Hvordan kan man høre at en statsleder ønsker å styrke Hamas uten å fordømme det? Jeg synes denne holdningen om at det ikke er så farlig (eller hvordan ville du tolket holdningene her inne), er vanskelig å forstå!!! Ja, jeg har hørt om det og det der er ikke finansering av terror. Det har vært tiltak for å øke levestandarden til palestinere. Først anklages Israel for å ha en for streng blokade av Gaza. Mens nå beskyldes de for å ikke hatt en streng nok blokade. Mener du ingen palestinere skal få jobbe i Israel, ingen økonomisk støtte til humanitære forhold skal slippes inn og ingen varer som potensielt kan re-brukes militært skal få slippe inn? Det er for øvrig ikke militært utstyr Hamas har fått importert, men varer som bygningsmasse. Endret 14. mai av Svava 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. mai #82 Del Skrevet 14. mai 3 hours ago, Pippi Lotta said: Israel har med vilje tillat Hamas å importere militert utstyr fordi de ønsket fred? Hva skule Hamas med det militere utstyret om det var fred? Er det ikke du som er lit naiv her? Nå har presidenten selv utalt at han styrket Hamas for å sveke moderate palestinere (som ønsket fred). Forstår du at jeg stoler litt mer på presidenten en deg, angående hva presidenten har gjort og hvorfor? Hvorfor svarer du om temaet om du ikke har hørt om det? Uansett her er en sak som oppsummerer det. "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." "2019 sa Barak til Israels militære radio Galei Zahal at Netanyahu ofret sikkerheten til israelerne i sør. I 2021 advarte Shin Bet-sjef Nadav Agraman mot mangelen på dialog mellom PA og Israel, fordi dette svekket de moderate palestinerne og styrket Hamas." https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 Kort sakt har Israel sørget for at Hamas har hat tilgang til både penger og materialer de viste ble brukt militert. Denne politikken er det selfølgelig blit advart mot, men presidenten har (på tros av advarslene) sakt han ville styrke Hamas. Så det jeg lurer på er hvordan man kan rettferdiggjøre å finansiere og tilrettelegge for at en teror organisasjon skal bli sterkere militert sett? Hvordan kan man høre at en statsleder ønsker å styrke Hamas uten å fordømme det? Jeg synes denne holdningen om at det ikke er så farlig (eller hvordan ville du tolket holdningene her inne), er vanskelig å forstå!!! Nå må du komme med bevis på påstandene dine. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #83 Del Skrevet 15. mai Svava skrev (10 timer siden): Ja, jeg har hørt om det og det der er ikke finansering av terror. Det har vært tiltak for å øke levestandarden til palestinere. Først anklages Israel for å ha en for streng blokade av Gaza. Mens nå beskyldes de for å ikke hatt en streng nok blokade. Mener du ingen palestinere skal få jobbe i Israel, ingen økonomisk støtte til humanitære forhold skal slippes inn og ingen varer som potensielt kan re-brukes militært skal få slippe inn? Det er for øvrig ikke militært utstyr Hamas har fått importert, men varer som bygningsmasse. Duraton skrev (10 timer siden): Nå må du komme med bevis på påstandene dine. Men leste dere ikke saken jeg postet? Her er noen sitater: "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." Det var heller ikke bare byggematerialer, om du leser "en rekke varer og bygningsmateriale"..... De var også klar over at varene de valgte og slipe inn var nytige i styrking av en hamas sin militære del, for det ble de advart mot.... "Tidligere stats- og forsvarsminister Ehud Barak og tidligere etterretningssjef Yuval Diskin fra Shin Bet pekte på at Netanyahus strategi for å holde Hamas aktive og sterke var gal, skriver Haaretz." Og hvorfor skal vi tro at dette handlet om humanitær hjelp eller et ønske om fred, når BN selv sier det handlet om å styrke teroristene i Hamas? "På et møte med partimedlemmer i Likud i 2019 forklarte Netanyahu at økonomisk støtte til Gaza og Hamas er en del av strategien for å holde palestinerne splittet, skriver Jerusalem Post." Dette er sitert fra en Israelsk avis, som gjengir det den Israelske presidenten selv har sakt. Alikeveld forsetter dere bare å hevde at det ikke stemer uten å vise til noen troverdige kilder som sier noe annet. Altså hvorfor skule presidenten lyge om dette? Eller vet dere mer en presidenten om hva presidenten har drevet med? Og bare for å være klar, når BN ønsket å splite palestinerne og styrke Hamas så tenker dere Hamas er de man styrker for fred? Igjen har dere ikke fåt med dere noen ting av hva Hamas har drevet med? Jeg har aldri noen gang hørt noen (uten for KG) som seriøst hevdet at Hamas er de som jobber for fred i mitøsten. Dette sitatet viser en mer "vanlig" forståelse av situasjonen, når man styrker Hamas sveker man de som jobber for fred. "Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva." Skal dere forstå hva som har skjed blir dere nesten nødt til å lese noen artikler om det... Jeg kan ikke oppsummere alt som er skrevet om temaet, men om dere trykker på linken så kan dere jo lese der.... Så jeg kan nesten ikke bevise dette bedre en å vise til troverdige avisartikler fra anerkjente norske og Israelske nyhetshus. Kjekt om dere kan lese dere op og kommentere det som fakyisk har skjed, ikke bare dele deres egen versjon av historien. Jeg mener fremdeles det er forkastelig å støte og styrke Hamas militert, uanset om man gjør det økonomisk, politisk, strategisk eller på andre måter. Jeg mener det ikke finnes noen intensjoner I verden som er gode nok til å forsvare det Iran og Israel har gjort! Sitatene kommer fra samme artikel som jeg postet i forje inleg: https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. mai #84 Del Skrevet 15. mai 38 minutter siden, Pippi Lotta said: Men leste dere ikke saken jeg postet? Her er noen sitater: "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." Det var heller ikke bare byggematerialer, om du leser "en rekke varer og bygningsmateriale"..... De var også klar over at varene de valgte og slipe inn var nytige i styrking av en hamas sin militære del, for det ble de advart mot.... "Tidligere stats- og forsvarsminister Ehud Barak og tidligere etterretningssjef Yuval Diskin fra Shin Bet pekte på at Netanyahus strategi for å holde Hamas aktive og sterke var gal, skriver Haaretz." Og hvorfor skal vi tro at dette handlet om humanitær hjelp eller et ønske om fred, når BN selv sier det handlet om å styrke teroristene i Hamas? "På et møte med partimedlemmer i Likud i 2019 forklarte Netanyahu at økonomisk støtte til Gaza og Hamas er en del av strategien for å holde palestinerne splittet, skriver Jerusalem Post." Dette er sitert fra en Israelsk avis, som gjengir det den Israelske presidenten selv har sakt. Alikeveld forsetter dere bare å hevde at det ikke stemer uten å vise til noen troverdige kilder som sier noe annet. Altså hvorfor skule presidenten lyge om dette? Eller vet dere mer en presidenten om hva presidenten har drevet med? Og bare for å være klar, når BN ønsket å splite palestinerne og styrke Hamas så tenker dere Hamas er de man styrker for fred? Igjen har dere ikke fåt med dere noen ting av hva Hamas har drevet med? Jeg har aldri noen gang hørt noen (uten for KG) som seriøst hevdet at Hamas er de som jobber for fred i mitøsten. Dette sitatet viser en mer "vanlig" forståelse av situasjonen, når man styrker Hamas sveker man de som jobber for fred. "Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva." Skal dere forstå hva som har skjed blir dere nesten nødt til å lese noen artikler om det... Jeg kan ikke oppsummere alt som er skrevet om temaet, men om dere trykker på linken så kan dere jo lese der.... Så jeg kan nesten ikke bevise dette bedre en å vise til troverdige avisartikler fra anerkjente norske og Israelske nyhetshus. Kjekt om dere kan lese dere op og kommentere det som fakyisk har skjed, ikke bare dele deres egen versjon av historien. Jeg mener fremdeles det er forkastelig å støte og styrke Hamas militert, uanset om man gjør det økonomisk, politisk, strategisk eller på andre måter. Jeg mener det ikke finnes noen intensjoner I verden som er gode nok til å forsvare det Iran og Israel har gjort! Sitatene kommer fra samme artikel som jeg postet i forje inleg: https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 Kan ikke se noen ting om militært utstyr. Gi meg bevis på at Israel gav militært utstyr til khamas. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxManus Skrevet 15. mai #85 Del Skrevet 15. mai Svava skrev (På 8.5.2024 den 15.38): I en hær med nærmere 170 000 aktive soldater og nærmere 500 000 reservesoldater, så finnes det altså én soldat som har sagt han ser frem til å drepe arabere. Det blir ikke representativt for IDF. Hvis en sier det så er det sikkert flere som sier akkurat det samme. Er nok en kultur i IDF for dette. Det viser jo også handlingene som begås ovenfor sivilbefolkningen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #86 Del Skrevet 15. mai (endret) Duraton skrev (1 time siden): Kan ikke se noen ting om militært utstyr. Gi meg bevis på at Israel gav militært utstyr til khamas. Nei, vet du hva dette er en tullete avsporing. Vi startet med at jeg skrev at Israel og Irans støte til Hamas var forkastelig. Så begtæynte du å stille spørsmål om tintensjo osv., og ville tilsynelatende ikke gå med på at Israels støte til Hamas var forkastelig. Korrigere meg gjerne her om jeg tar feil, og du mener det å styrke og finansiere Hamas er feil? Forstår det er mer "behagelig" for deg å starte å kverulere på definisjonen av "militert utstyr", en å forklare hvordan intensjoner liksom kan rettferdiggjøre støte til terrorister. Men jeg tenker jeg ikke går in på en nye diskusjon, før du har kommet med et konkret svar i forhold til den første. Endret 15. mai av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 15. mai #87 Del Skrevet 15. mai 43 minutter siden, MaxManus said: Hvis en sier det så er det sikkert flere som sier akkurat det samme. Er nok en kultur i IDF for dette. Det viser jo også handlingene som begås ovenfor sivilbefolkningen https://www.dagbladet.no/nyheter/norske-soldater-slo-og-sparket-sivile-afghanere/66430929 Siden du generaliserer basert på enkelthendelser, mener du det også er kultur i den norske hæren for å slå og sparke sivile? Hva mener du begås mot sivilbefolkningen av IDF? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #88 Del Skrevet 15. mai (endret) Svava skrev (22 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/norske-soldater-slo-og-sparket-sivile-afghanere/66430929 Siden du generaliserer basert på enkelthendelser, mener du det også er kultur i den norske hæren for å slå og sparke sivile? Hva mener du begås mot sivilbefolkningen av IDF? Nå er det jo veldig mange flere saker end en som tyder på ukultur i det Israelske militæret. Når det kommer nok enkelthendelser, så går det fra å være enkelthendelser og til et mønster. Tenker du dette kan være et tegn på ukultur da? Voksne menesker som tvinges til å bruke bleier, binnes fast, blindfoldes (så de ikke kan se), nektes å snake, opereres på uten bedøvelse eller behandles av folk som ikke er kvalifisert helsepersonel og mye mer! Leg merke til at Israel ikke gider å benekter at de tvinger folk til å bruke bleie en gang. Hva kan være sikerhetsrisikoen med å tillate folk å bruke et toalett tror du? https://edition.cnn.com/2024/05/10/middleeast/israel-sde-teiman-detention-whistleblowers-intl-cmd/index.html Endret 15. mai av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. mai #89 Del Skrevet 15. mai 16 hours ago, Pippi Lotta said: Israel har med vilje tillat Hamas å importere militert utstyr fordi de ønsket fred? Hva skule Hamas med det militere utstyret om det var fred? Du som skrev at israel lot khamas importere militært utstyr. Hvor er kilden? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. mai #90 Del Skrevet 15. mai 1 hour ago, MaxManus said: Hvis en sier det så er det sikkert flere som sier akkurat det samme. Er nok en kultur i IDF for dette. Det viser jo også handlingene som begås ovenfor sivilbefolkningen Så hvis én sivil pal-araber ønsker død over israel, så…? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 15. mai #91 Del Skrevet 15. mai (endret) 2 hours ago, Pippi Lotta said: Men leste dere ikke saken jeg postet? Her er noen sitater: "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." Det var heller ikke bare byggematerialer, om du leser "en rekke varer og bygningsmateriale"..... De var også klar over at varene de valgte og slipe inn var nytige i styrking av en hamas sin militære del, for det ble de advart mot.... "Tidligere stats- og forsvarsminister Ehud Barak og tidligere etterretningssjef Yuval Diskin fra Shin Bet pekte på at Netanyahus strategi for å holde Hamas aktive og sterke var gal, skriver Haaretz." Og hvorfor skal vi tro at dette handlet om humanitær hjelp eller et ønske om fred, når BN selv sier det handlet om å styrke teroristene i Hamas? "På et møte med partimedlemmer i Likud i 2019 forklarte Netanyahu at økonomisk støtte til Gaza og Hamas er en del av strategien for å holde palestinerne splittet, skriver Jerusalem Post." Dette er sitert fra en Israelsk avis, som gjengir det den Israelske presidenten selv har sakt. Alikeveld forsetter dere bare å hevde at det ikke stemer uten å vise til noen troverdige kilder som sier noe annet. Altså hvorfor skule presidenten lyge om dette? Eller vet dere mer en presidenten om hva presidenten har drevet med? Og bare for å være klar, når BN ønsket å splite palestinerne og styrke Hamas så tenker dere Hamas er de man styrker for fred? Igjen har dere ikke fåt med dere noen ting av hva Hamas har drevet med? Jeg har aldri noen gang hørt noen (uten for KG) som seriøst hevdet at Hamas er de som jobber for fred i mitøsten. Dette sitatet viser en mer "vanlig" forståelse av situasjonen, når man styrker Hamas sveker man de som jobber for fred. "Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva." Skal dere forstå hva som har skjed blir dere nesten nødt til å lese noen artikler om det... Jeg kan ikke oppsummere alt som er skrevet om temaet, men om dere trykker på linken så kan dere jo lese der.... Så jeg kan nesten ikke bevise dette bedre en å vise til troverdige avisartikler fra anerkjente norske og Israelske nyhetshus. Kjekt om dere kan lese dere op og kommentere det som fakyisk har skjed, ikke bare dele deres egen versjon av historien. Jeg mener fremdeles det er forkastelig å støte og styrke Hamas militert, uanset om man gjør det økonomisk, politisk, strategisk eller på andre måter. Jeg mener det ikke finnes noen intensjoner I verden som er gode nok til å forsvare det Iran og Israel har gjort! Sitatene kommer fra samme artikel som jeg postet i forje inleg: https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 Det står jo ingen plass i artiklene du linker til at det handler om å styrke terroristene i Hamas eller at det er militært utstyr som sendes inn. Snarere tvert i mot var det i håp om at Hamas skulle fokusere på å styre Gaza - uten terror. https://www.nytimes.com/2023/12/10/world/middleeast/israel-qatar-money-prop-up-hamas.html Det var penger som hadde humanitære formål. Mener du virkelig at de skulle holdt tilbake penger til humanitære forhold? Mener du også at Norge burde kutte all bistand til Gaza fordi det er en risiko for at Hamas kan misbruke midlene? Mener du de ikke skulle tillatt noen varer som kan omformes til våpen? Tilbake til den opprinnelige blokaden som høstet massiv internasjonal kritikk fordi alt mulig kan omformes til våpen? Endret 15. mai av Svava 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #92 Del Skrevet 15. mai Duraton skrev (4 minutter siden): Du som skrev at israel lot khamas importere militært utstyr. Hvor er kilden? Så du skal bare stille spørsmål på spørsmål, teori på teori, og aldri svare på noe selv eller begrunne dise teoriene dine? Forstår du at det blir lit litte givende for meg i lengden? Pippi Lotta skrev (55 minutter siden): Nei, vet du hva dette er en tullete avsporing. Vi startet med at jeg skrev at Israel og Irans støte til Hamas var forkastelig. Så begtæynte du å stille spørsmål om tintensjo osv., og ville tilsynelatende ikke gå med på at Israels støte til Hamas var forkastelig. Korrigere meg gjerne her om jeg tar feil, og du mener det å styrke og finansiere Hamas er feil? Forstår det er mer "behagelig" for deg å starte å kverulere på definisjonen av "militert utstyr", en å forklare hvordan intensjoner liksom kan rettferdiggjøre støte til terrorister. Men jeg tenker jeg ikke går in på en nye diskusjon, før du har kommet med et konkret svar i forhold til den første. Hvorfor var du opptatt av intensjonene bak støten til Hamas? Hvilke intensjoner er er så gode at de forsvarer Hamas sine handlinger, eller støte til dise handlingene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #93 Del Skrevet 15. mai (endret) Svava skrev (32 minutter siden): Det står jo ingen plass i artiklene du linker til at det handler om å styrke terroristene i Hamas eller at det er militært utstyr som sendes inn. Men leste du ikke sitatene jeg postet en gang? "Tidligere stats- og forsvarsminister Ehud Barak og tidligere etterretningssjef Yuval Diskin fra Shin Bet pekte på at Netanyahus strategi for å holde Hamas aktive og sterke var gal, skriver Haaretz." "Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva." "Styrke Hamas" og holde "hamas sterke og aktive", handler ikke om å styrke Hamas? Hva handler om å styrke, om "styrke" ikke gjør det? Svava skrev (32 minutter siden): Snarere tvert i mot var det i håp om at Hamas skulle fokusere på å styre Gaza - uten terror. Selfølgelig styket Israel Hamas for de de håpte å tjene noe på det selv. Tror du de ønsket Hamas som ledere i Palestina av omtanke for inbygerne kansje? Det gjentas flere ganger i artikelen, at de ønsket så splite palestinerne og sveke de som jobbet for fred (åpenbart fordi de trode det skule gagne dem selv (Israel). Svava skrev (32 minutter siden): https://www.nytimes.com/2023/12/10/world/middleeast/israel-qatar-money-prop-up-hamas.html Det var penger som hadde humanitære formål. Dette er en artikel man må loge in for (så jeg får ikke lest den), men underoverskriftem sier noe sånt som dette: "Prime Minister Benjamin Netanyahu gambled that a strong Hamas (but not too strong) would keep the peace and reduce pressure for a Palestinian state." Den motbeviser jo ikke NRK artikelen akurat, tvert om BN gamle på at det ville lønne seg å skape et sterkt Hamas. Svava skrev (32 minutter siden): Mener du virkelig at de skulle holdt tilbake penger til humanitære forhold? Mener du også at Norge burde kutte all bistand til Gaza fordi det er en risiko for at Hamas kan misbruke midlene? Mener du de ikke skulle tillatt noen varer som kan omformes til våpen? Tilbake til den opprinnelige blokaden som høstet massiv internasjonal kritikk fordi alt mulig kan omformes til våpen? Dette henger ikke sammen med noe annet jeg har lest, BN har selv sakt at formålet var å styrke Hamas for å splite palestinerne.... "På et møte med partimedlemmer i Likud i 2019 forklarte Netanyahu at økonomisk støtte til Gaza og Hamas er en del av strategien for å holde palestinerne splittet, skriver Jerusalem Post." Dette er rapportert av Israelsk avis, jeg forstår ikke poenget i å late som om Israel har styrket Hamas førs og fremst av humanitære gruner. Har du ikke hørt noe om hva Hamas er? De er ikke de første man tenker på om man skal lage gode liv fro inbygere eller fred! Endret 15. mai av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 15. mai #94 Del Skrevet 15. mai (endret) Noe oppsiktsvekkende, som også har vært omtalt i Israelske aviser. Det var kvinnelige soldater som passet på grensen til Israel som gav beskjed om igjen og om igjen flere uker før angrepet, til sine overordnede om at det var mistenksomme aktiviteter ved grensen til Gaza . De overordnede bagatelliserte det hele, gadd ikke engang sjekke om det var noe hold i det de kvinnelige soldatene meldte. Man kan lett se hva som skjedde! Dette har blitt skrevet om i Israelske aviser, og de overordnede har siden innrømmet at hvis det var menn som meldte ifra, så hadde dette aldri skjedd. Ren diskriminering med andre ord. Endret 15. mai av JaVel 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. mai #95 Del Skrevet 15. mai 1 hour ago, Pippi Lotta said: Så du skal bare stille spørsmål på spørsmål, teori på teori, og aldri svare på noe selv eller begrunne dise teoriene dine? Forstår du at det blir lit litte givende for meg i lengden? Hvorfor var du opptatt av intensjonene bak støten til Hamas? Hvilke intensjoner er er så gode at de forsvarer Hamas sine handlinger, eller støte til dise handlingene? Ingen kilde? Trekker du da tilbake påstanden din? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #96 Del Skrevet 15. mai JaVel skrev (1 minutt siden): Noe oppsiktsvekkende, som også har vært omtalt i Israelske aviser. Det var kvinnelige soldater som passet på grensen til Gaza som gav beskjed om igjen og om igjen flere uker før angrepet, til sine overordnede om at det var mistenksomme aktiviteter ved grensen til Gaza . De overordnede bagatelliserte det hele, gadd ikke engang sjekke om det var noe hold i det de kvinnelige soldatene meldte. Man kan lett se hva som skjedde! Dette har blitt skrevet om i Israelske aviser, og de overordnede har siden innrømmet at hvis det var menn som meldte ifra, så hadde dette aldri skjedd. Ren diskriminering med andre ord. Oi, det er jo helt hårreisende isåfal! Tenk så bitert for soldatene som varslet om mistenkelig aktivitet, men ikke fik noe hjelp eller støte fra sine overordnede. Eller pårørende til døde soldater som får vite at hæren ble informert på forhånd, hjerte skjærende. Men dårlige holdninger henger vel ofte sammen desvere, så ikke vanskelig å tro på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 15. mai #97 Del Skrevet 15. mai Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Oi, det er jo helt hårreisende isåfal! Tenk så bitert for soldatene som varslet om mistenkelig aktivitet, men ikke fik noe hjelp eller støte fra sine overordnede. Eller pårørende til døde soldater som får vite at hæren ble informert på forhånd, hjerte skjærende. Men dårlige holdninger henger vel ofte sammen desvere, så ikke vanskelig å tro på. Og disse kvinnelige soldatene ble alle drept da Hamas kom over grensen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uni_me Skrevet 15. mai #98 Del Skrevet 15. mai Apis skrev (På 8.5.2024 den 16.42): IDF verdens mest humane hær, med 14000 barnemord på samvittigheten. Det finnes vel ingen human hær med lignende rekord? USA og deres to atom bomber entered the chat. La oss heller ikke glemme hva de gjorde i Vietnam og Irak.. Både Hitler og Stalin sin hær har mange flere på samvittigheten. Mao Zedong både direkte og indirekte drepte mellom 40 og 70 MILLIONER, hvor mange av disse tror du var barn? Så var det folkemordet i Rwanda. Også er det selvfølgelig en haug med andre brutale kriger i verdenshistorien. Er alle dere som kommenterer slik 14 år eller noe? Aldri hørt om andre kriger? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. mai Forfatter #99 Del Skrevet 15. mai Duraton skrev (3 minutter siden): Ingen kilde? Trekker du da tilbake påstanden din? Haha, nei treker ingen ting til bake. Jeg sier jeg ikke gider å kaste bort mer tid på å finne frem dokumentasjon, før du svarer på den dokumentasjonen jeg allerede har funnet om det vi opprinelig snaket om. Du forstår det er ingen poeng i å finne frem mer dokumentasjon om neste tema, for at du bare skal finne frem nye "teorier" og spørsmål om enda et nyt tema. Jeg gider ikke å bruke tid på å informere deg, når du ikke gider å begrunne eller svare på noen ting. Jeg trenger jo ikke å skrive om dise temaene for å informere meg selv (jeg vet jo dette allerede). Når jeg skriver til deg er det jo fordi jeg håper du skal lese, reflektere over det og så svare noe som linker din mening til virkeligheten. Jeg har ikke så mye interese av å bare besvare nye og nye spørsmål uten å få noe tilbake. Så nei! Jeg treker ingen ting tilbake! Jeg mener det er forkastelig å støte terrorister!! Jeg mener Israel og Irans handlinger ikke kan forsvares på noen måte (selv ikke av deres intensjoner)!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 15. mai #100 Del Skrevet 15. mai Uni_me skrev (11 minutter siden): USA og deres to atom bomber entered the chat. La oss heller ikke glemme hva de gjorde i Vietnam og Irak.. Både Hitler og Stalin sin hær har mange flere på samvittigheten. Mao Zedong både direkte og indirekte drepte mellom 40 og 70 MILLIONER, hvor mange av disse tror du var barn? Så var det folkemordet i Rwanda. Også er det selvfølgelig en haug med andre brutale kriger i verdenshistorien. Er alle dere som kommenterer slik 14 år eller noe? Aldri hørt om andre kriger? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå