Gå til innhold

Om politiet så deg kjøre 100% av tiden, ville du ha fått bot eller mistet lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det hender vel at jeg glemmer en liten stund at det har blitt 60 etter en 80 sone. Bruker cruise controll unntatt i byggefelt, på parkeringsplasser o.l. og setter den på 4 km mer en fartsgrensa. Da er jeg alltid innenfor når det er slike skilt som måler farten. Et par ganger har jeg kanskje hatt litt for stor fart i forbikjøringer. Kjører forbi om en har vært bak en bil som kjører milevis langt under fartsgrensen. Det er disse sneglene som ikke slipper biler bak forbi som burde miste lappen eller i det minste få en skikkelig bot. 

Anonymkode: 9260f...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha, hadde blitt kasta rett i fengsel hadde politiet sett hvordan jeg og vennene mine kjører på motorsykkel 😂 men heldigvis holder vi oss på landeveier med lite trafikk 😁 

Anonymkode: 627b0...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg kjører aldri under fartsgrensen, så ingen grunn til å bøtelegge meg.

Anonymkode: 1ac08...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (4 timer siden):

Jeg ville nok fått bot, for jeg har aldri hatt førerkort 😛 Så om jeg kjørte rundt og ble stoppet, ville de nok gitt meg den største bota de kunne eller putta meg i kasjotten (kanskje det i tillegg, ikke enten eller).

Håper jeg aldri møter på deg i trafikken. Hvorfor i all verden kjører du uten førerkort? Egoistisk og uansvarlig. Håper du blir stoppet en gang. Fatter ikke at du tør.

Anonymkode: b3d57...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper jeg aldri møter på deg i trafikken. Hvorfor i all verden kjører du uten førerkort? Egoistisk og uansvarlig. Håper du blir stoppet en gang. Fatter ikke at du tør.

Anonymkode: b3d57...2f1

Hehe, ta det med ro. Jeg skrev "OM" jeg hadde kjørt rundt. Ikke at jeg faktisk gjør det.

Så nei, du ville aldri møtt meg i trafikken bak rattet. Jeg gjør naturligvis ikke det! 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

100% av tiden? Eller mente du 100km/t? 
En politimann alene kan ikke skrive ut bot, men kan stoppe deg og gi deg advarsel. 
Blir du tatt i laser er det kjørt. 

Anonymkode: efd35...249

Det der stemmer ikke :)

Anonymkode: 8e7b0...e43

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok fått en fartsbot eller to ja… 
(passer på å ikke kjøre fortere enn jeg har råd til å betale boten da)

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine

Jeg ligger som regel alltid 5 km over fartsgrensen - har aldri blitt tatt i fartskontroll. (har hatt lappen i over 40 år). Eneste unntaket er 30-soner ... der kjører jeg aldri over grensen.

Mobil rører jeg aldri når jeg er ute og kjører. 

Det hender for øvrig at jeg kjører mer enn 5 km over ... spesielt etter å ha ligget bak noen som konsekvent ligger under fartsgrensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne definitivt blitt tatt for å kjøre fort fort det meste av tiden der det er 70 eller høyere. I de lave fartsgrensene er det stort sett en god grunn til at de er som de er, så de er jeg mer nøye med å holde. Skal nok innrømme at jeg har syndet litt med mobil på motorveien, men ellers ikke. Etter 25 år med lappen har jeg blitt tatt for fart fem ganger, ellers ingenting. Det synes jeg er ganske moderat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Med vennlig hilsen, 

Matas, mod. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligger som oftest ca 15 km/t +/- over (skal være noenlunde greit ifht. å unngå å få bøter, og skal vel også unngå å miste førerkortet uansett da - speedometeret viser jo litt for lavt samt. de slår av 10-15% på farten om man blir tatt i laser/gjennomsnittsmåling, fotobokser vet man jo som oftest hvor er (bilen min varsler om de i tillegg), men også de slår av litt på farten om man skulle være uheldig. Følger selvfølgelig med også slik at jeg skal jo kunne få bremset noe også dersom det er kontroll/sivilbiler ute).

Er selvsagt ekstra påpasselig i områder med lav fart, og kan kjøre saktere der, mens jeg opererer med litt ekstra slingringsmonn ved høy fart ettersom jo høyere farten er, jo mer slår de av/jo større er slingringsmonnet der også.

Klikker av de som kjører for sakte, og også de som blokkerer venstrefeltet (som er et forbikjøringsfelt). IKKE kjør i venstre felt dersom du skal ligge i fartsgrensen eller under - er det så vanskelig?!?!? 

Anonymkode: 162c7...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klikker av de som kjører for sakte, og også de som blokkerer venstrefeltet (som er et forbikjøringsfelt). IKKE kjør i venstre felt dersom du skal ligge i fartsgrensen eller under - er det så vanskelig?!?!? 

Mener du at forbikjøringsfeltet bare er for de som vil bryte fartsgrensen, altså kjøre ulovlig? Jeg forholder meg til trafikkreglene, og det er meningsløst å klikke av at folk følger trafikkreglene. 

Anonymkode: 94821...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde definitivt mistet lappen. Flere ganger for dagen.

Heldigvis er politi avskaffet i distriktet.

Anonymkode: 4ac58...342

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at forbikjøringsfeltet bare er for de som vil bryte fartsgrensen, altså kjøre ulovlig? Jeg forholder meg til trafikkreglene, og det er meningsløst å klikke av at folk følger trafikkreglene. 

Anonymkode: 94821...9c2

Det er et forbikjøringsfelt, som jeg sa. Hverken mer eller mindre. Altså er det ikke ment for å kjøre i fartsgrensen eller det jeg klikker av: Langt under. Har ikke nevnt noe om å kjøre ulovlig, men siden du først nevner det: Det er strengt talt ulovlig å kjøre altfor sakte også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke mista lappen, men fått en saftig bot. Pleier ofte å ligge 100 i 80.

Anonymkode: fc41e...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok fått fartsbot. Syns noen ganger det er vanskelig å tilpasse farten og er ikke så vant med den "nye" bilen min enda. 

Anonymkode: 89663...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei. Jeg kjører ordentlig.

Anonymkode: f499e...633

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender jeg kjører for fort om jeg er seint ute til noe, men prøver å holde meg innenfor.

Det er jo mer i bot for å kjøre litt for fort eller holde i en mobiltelefon, enn om man stjeler noe (da slipper de som regel unna), så best å ikke ta sjansen! 

Anonymkode: 9e891...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er et forbikjøringsfelt, som jeg sa. Hverken mer eller mindre. Altså er det ikke ment for å kjøre i fartsgrensen eller det jeg klikker av: Langt under. Har ikke nevnt noe om å kjøre ulovlig, men siden du først nevner det: Det er strengt talt ulovlig å kjøre altfor sakte også. 

Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensen ved forbikjøringer ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ligger _aldri_ med viten og vilje over fartsgrensa eller bryter trafikkregler. Men, jeg har hatt uhell. En gang kjørte jeg på rødt lys fordi jeg tok feil av rød pil og rødt lys. Blingset, rett og slett. Det har også skjedd at jeg hat tatt feil av fartsgrensen, men har hentet meg inn umiddelbart.

Så joda, jeg hadde nok fått bot om man regner med sjeldne "uhell", men om man kun er ute etter valg man tar så er svaret nei.

Anonymkode: 2ec0b...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...