Gå til innhold

Om politiet så deg kjøre 100% av tiden, ville du ha fått bot eller mistet lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville du ha fått bot, eller kjører du alltid perfekt? 

Anonymkode: 6a98e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ligger stort sett fem over i 30-50-sone og ti over fra 60-sone og oppover. Så langt aldri fått bot. 

Anonymkode: 78fd4...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører faktisk alltid helt perfekt. Jeg er altfor redd for at noe skal skje eller at politiet står der. Det er også ufattelig lite å spare på å kjøre ræva, så det er et lett valg. 

Anonymkode: d614a...61d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fått bøter og mistet lappen etter for mange prikker

Anonymkode: 878bb...b4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke fartsgrensen, jeg kjører også Tesla med innstillinger der jeg får beskjed om jeg kjører >5 km over fartsgrensen. Det hjelper veldig på disiplin. Men.. det hender jeg bruker mobil.

Anonymkode: 1ebf3...cfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, kjører alltid lovlig. 

Anonymkode: 87de3...3be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Jeg ville nok fått bot, for jeg har aldri hatt førerkort 😛 Så om jeg kjørte rundt og ble stoppet, ville de nok gitt meg den største bota de kunne eller putta meg i kasjotten (kanskje det i tillegg, ikke enten eller).

EDT;
Understreker at jeg skrev OM jeg kjørte rundt... ikke at jeg faktisk gjør det. Jeg spøkte! Jeg ville naturligvis aldri satt meg bak et ratt uten førerkort. Men ser at noen i tråden misforsto og trodde jeg var så totalt idiot og uansvarlig at jeg kjørte rundt uten førerkort 😆

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok fått bot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mistet lappen på E6, bot for mobilbruk

Anonymkode: 9902c...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at en fotgjenger som skal over overgangen bare plutselig går ut i gata og jeg må bråbremse. Han/hun går langs gata og bråsnur og går rett ut i gata, jeg får hjertet i halsen hver gang. Så vanligvis slakker jeg ned når jeg ser noen i nærheten av en fotgjengerovergang. 

Kjører sjelden for fort, men jeg kan nok overse skilt som opplyser at fartsgrensen blir endret, skjerpings!

Bruker aldri mobil i bilen når jeg kjører. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører sikkert ikke perfekt, men gjør mitt beste og har ikke fått noen bøter eller prikker de siste 20 åra.

kjører i snitt 60.000 km/året langs veien og 3.000 km/året på bane med bil + 8-10.000 km/året med mc så har sannsynlig vis mer kjøreerfaring enn veldig mange av de andre jeg møter på veien og kjører med god sikkerhetsmargin. 

Parkeringsbøter derimot er jeg flink til å få i perioder. 🙄

Anonymkode: 9ac5b...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært fotgjenger. Fikk klekkelig bot og 3 prikker for kort tid siden. Nå bruker jeg cruise control mer i et forsøk på å unngå ny bot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører for fort på motorveien inn mot Oslo. Veldig mange gjør det. Aldri blitt stoppet. Har god avstand til bilen foran da. Bruker aldri mobil når jeg kjører. Holder fartsgrensa +3 alle andre steder. Kun fått parkeringsbot en gang og det var min feil. Sto for lenge på et parkeringshus. Aldri vært skyld i trafikkuhell. 

Anonymkode: fcaf2...ecf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe JA

Anonymkode: ba5ff...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100% av tiden? Eller mente du 100km/t? 
En politimann alene kan ikke skrive ut bot, men kan stoppe deg og gi deg advarsel. 
Blir du tatt i laser er det kjørt. 

Anonymkode: efd35...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ligger svært sjelden over 90, men når man bor på bygda og det er lange 60 soner i strekke der det er lite hus er det lett å kjøre i 70. 

Anonymkode: efd35...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 70-sone og over kjører jeg alltid litt over, så hadde fått bot. Gjør ingenting annet galt, men det er vel nok 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kjøre perfekt. Men det har hendt at jeg har oversett skilt for 40 km/t. Kjører man 50 i 40 sonen, så blir det vel bot? Ikke blitt tatt noen gang, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (18 minutter siden):

Jeg prøver å kjøre perfekt. Men det har hendt at jeg har oversett skilt for 40 km/t. Kjører man 50 i 40 sonen, så blir det vel bot? Ikke blitt tatt noen gang, da.

Blir faktisk en del i bot for å kjøre 50 i 40sona 3150kr

Anonymkode: ba5ff...ac2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville fått bot i hvert fall 2 ganger som jeg kommer på. Ene gangen brøt jeg vikeplikten. Jeg trodde bil fra høyre kom fra en parkeringsplass, og at jeg derfor hadde forkjørsrett. Men så viste det seg at det lå en vei langs parkeringsplasssen som jeg ikke hadde sett. Heldigvis stoppet den andre bilen sånn at vi ikke kræsjet. 

Den andre gangen kjørte jeg mot et utkjøring forbudt skilt. Det var i vinter på det verste isføret. Hvis jeg skulle ha kjørt lovlig så måtte jeg ha kjørt ned en bakke med blankis som ikke var strødd. Det hadde aldri gått bra. Så eneste mulighet for å komme helskinnet ut på strødd vei var å kjøre ut der det er utkjøring forbudt. 

Anonymkode: 94821...9c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...