AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #41 Del Skrevet 9. mai 2024 Er nok stor sjanser for det, ja. Men, bank i bordet, har aldri fått så mye som en bot alle de årene jeg har hatt lappen. Og den fikk jeg i 1984. Anonymkode: 8821a...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #42 Del Skrevet 9. mai 2024 Jodaneida skrev (1 time siden): Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensen ved forbikjøringer Heller ikke nevnt noe om å kjøre for fort. Anonymkode: 162c7...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #43 Del Skrevet 9. mai 2024 Jeg hadde ikke gjort noe så ille at jeg hadde mistet lappen direkte, men jeg hadde fått såpass mange bøter at den ville røket på prikker. Jeg villkjører ikke, men jeg passerer nok grensa litt her og der. Anonymkode: 6f142...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 9. mai 2024 #44 Del Skrevet 9. mai 2024 Bot hver gang jeg kjører lengre turer da jeg konsekvent ligger 15-20% over fartsgrensa på landevei/motorvei. I hverdagene ingenting, foruten noen bøter en sjelden gang når jeg «må» ordne noe raskt på mobilen mens jeg har autopilot, men bare noen sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 9. mai 2024 #45 Del Skrevet 9. mai 2024 Jeg kjører konsekvent ca 10km/t over fartsgrensa bortsett fra i 30-sona, så ville nok fått mange bøter ja. Men ville ikke mistet lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #46 Del Skrevet 9. mai 2024 Bur lagt ut i gokk. Hender eg køyrer langt under fartsgrensa pga det er jævla drittveier. Det kan man sikkert få bot for også? Ellers er eg typen som alltid slipper folk forbi. Når eg køyrer i områder med folk eller by så er eg veldig nøye på fart og reglar ellers. Anonymkode: 3de31...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 9. mai 2024 #47 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heller ikke nevnt noe om å kjøre for fort. Anonymkode: 162c7...de8 Det er et forbikjøringsfelt, som jeg sa. Hverken mer eller mindre. Altså er det ikke ment for å kjøre i fartsgrensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #48 Del Skrevet 9. mai 2024 Jodaneida skrev (1 time siden): Det er et forbikjøringsfelt, som jeg sa. Hverken mer eller mindre. Altså er det ikke ment for å kjøre i fartsgrensen Fordi det er et forbikjøringsfelt. Det er ikke ment for å bli liggende der over tid i fartsgrensen enn under. For å ta det med teskje: Det er ment til å kjøre forbi. Fortsatt ikke sagt noe om å kjøre for fort. Kjøre FORBI og for fort er altså ikke det samme. Jeez Anonymkode: 162c7...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #49 Del Skrevet 9. mai 2024 beklager, eller under* Anonymkode: 162c7...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2024 #50 Del Skrevet 9. mai 2024 Det er to veistrekker jeg kjører for fort på (blant jorder, god sikt og med herlig dosert sving som føles svært godt å ta i 70-80 kontra fartsgrensen på 60), ellers er det mobilbruk i rushtrafikk og om jeg har det travelt på e18 kan jeg ligge i 10-15 over. Ellers ligger jeg svært lovlydig. Er lenge siden jeg innså at komforten ved å aldri være bekymret trumfer det å skulle komme kjappere fram kun 'fordi'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #51 Del Skrevet 9. mai 2024 Jeg ligger alltid på fartsgrensa der det er 30, 40 og 50 km/t 60 er 70 70 er 80 80 er 90-nesten 100 100 er 120 110 er 130 Har aldri blitt stoppet, bøtelagt, mistet lappen eller fått prikker eller noen ting. Var en gang midt på natta jeg kjørte i ca 140 på motorveien og plutselig kom en politibil med blålys bak meg... trodde jeg skulle bli stoppet, men den kjørte forbi så den hadde nok større problem å ta seg av enn meg som lå alene på veien i 140. Og så er jeg så enig med den AB'n som nevnte dette med irriterende bilister i venstre felt som ligger og "trøkker". Skal du ikke kjøre til venstre i neste avkjøring, eller kjøre fortere enn høyre felt, så legg deg over i høyre. Hadde jeg blitt oppdaget så hadde jeg nok enten fått bot, prikker eller mistet lappen fordi jeg har kjørt forbi flere som ligger i venstre felt. Når man ligger i venstre felt, det er 60 km/t fartsgrense og de kjører i 50... da er det et skikkelig irritasjonsmoment for meg. Anonymkode: d188a...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #52 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi det er et forbikjøringsfelt. Det er ikke ment for å bli liggende der over tid i fartsgrensen enn under. For å ta det med teskje: Det er ment til å kjøre forbi. Fortsatt ikke sagt noe om å kjøre for fort. Kjøre FORBI og for fort er altså ikke det samme. Jeez Anonymkode: 162c7...de8 Du har misforstått reglene. Uavhengig om det er forbikjøringsfelt eller ikke så skal du ikke kjøre over fartsgrensen. Hvis det er fartsgrense på 80 så har du ikke lov til å kjøre fortere enn 80 bare fordi du skal kjøre forbi. Anonymkode: 94821...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #53 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har misforstått reglene. Uavhengig om det er forbikjøringsfelt eller ikke så skal du ikke kjøre over fartsgrensen. Hvis det er fartsgrense på 80 så har du ikke lov til å kjøre fortere enn 80 bare fordi du skal kjøre forbi. Anonymkode: 94821...9c2 Det er jo du som både misforstår og tydeligvis ikke kan lese. Er du seriøs?!?!?!? SER du hva du siterer?!?!?! "Fordi det er et forbikjøringsfelt. Det er ikke ment for å bli liggende der over tid i fartsgrensen enn under. For å ta det med teskje: Det er ment til å kjøre forbi. Fortsatt ikke sagt noe om å kjøre for fort. Kjøre FORBI og for fort er altså ikke det samme. Jeez" Anonymkode: 162c7...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #54 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg ville fått bot, om de ville gi meg bot. ikke pga av fart. Det er det lett å kontrollere men trafikken er så mye mer. § 3.Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Dette er "sekkeparagrafen" det er umulig å verge seg mot. Å kjøre på en slik måte at ingen av mine vurderinger kunne bli kritisert er umulig. Bytte fil på motorveg, forbikjøring, avstand til bil foran, tidlig/sein ned bremsing, blinklys, lysbruk, plassering før kryss, bruk av speil, aktpågivende og varsom nok. Ingen klarer å kjøre hver dag på en slik måte at man unngår kritikk. Eller på annen måte burde vurdert ting annerledes. Har en kamerat med 25 års fartstid i politiet , han sier" Vi tar deg på treeren" og smiler. Du kommer ikke unna.... Anonymkode: 2f183...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #55 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er jo du som både misforstår og tydeligvis ikke kan lese. Er du seriøs?!?!?!? SER du hva du siterer?!?!?! "Fordi det er et forbikjøringsfelt. Det er ikke ment for å bli liggende der over tid i fartsgrensen enn under. For å ta det med teskje: Det er ment til å kjøre forbi. Fortsatt ikke sagt noe om å kjøre for fort. Kjøre FORBI og for fort er altså ikke det samme. Jeez" Anonymkode: 162c7...de8 Jeg skjønner at du tror at du oppklarte noe nå. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4eaec...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #56 Del Skrevet 10. mai 2024 Om jeg visste det hadde jeg jo kjørt i fartsgrensen hele tiden, hvis ikke hadde jeg mistet lappen Anonymkode: 1af79...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #57 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner at du tror at du oppklarte noe nå. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4eaec...b35 Jeg skjønner ikke at det skulle være noe å oppklare i det hele tatt. Hva er problemet?! Anonymkode: 162c7...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #58 Del Skrevet 10. mai 2024 Hadde garantert mistet lappen. Jeg kjører på rødt lys om det er mitt på natten og ingen biler. Anonymkode: d33c9...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #59 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 13.42): Ville du ha fått bot, eller kjører du alltid perfekt? Anonymkode: 6a98e...757 Ligger nøyaktig på grensa eller litt over ,er alltid slik jeg kjører. Kjører aldri over fartsgrensa. Trives best kjøre slik uavhengig. Politiet kunne derimot tatt meg på at jeg en sjelden gang tar tlf og skrur på høyttaler...🙈 Anonymkode: 4d41f...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 10. mai 2024 #60 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg har vært fotgjenger, fått ei bot utenom det. Kan nok få bot igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå