Gå til innhold

Gode "kjøpesupper"? Tips til moset mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må holde meg til suppe og moset mat i noen dager. Lager sjeldent/aldri mat så å lage noe fra bunnen av skjer ikke. 

Noen som kan anbefale en god suppe man kjøper, eventuelt noe som er moset? Potetmos har jeg allerede. 

Anonymkode: 3e68c...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knorr har minst et par typer ferdigsuppe i stående pose i Coop Mega butikkene, den er supergod. Kjøper den av og til når jeg får lyst på suppe. Jeg kjøper MINESTRONE suppen fra Knorr, den får jeg aldri nok av. Det er altså ferdiglaget suppe (ikke pulver) og skal bare varmes litt til spisetemperatur.

Jeg har ikke sett den i noen andre butikker enn Coop Mega, men så har vi ikke f.eks Meny i gangavstand herfra, så har ikke sjekket der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (25 minutter siden):

Knorr har minst et par typer ferdigsuppe i stående pose i Coop Mega butikkene, den er supergod. Kjøper den av og til når jeg får lyst på suppe. Jeg kjøper MINESTRONE suppen fra Knorr, den får jeg aldri nok av. Det er altså ferdiglaget suppe (ikke pulver) og skal bare varmes litt til spisetemperatur.

Jeg har ikke sett den i noen andre butikker enn Coop Mega, men så har vi ikke f.eks Meny i gangavstand herfra, så har ikke sjekket der.

Takk for tips, jeg skal sjekke ut de. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan ikke spise de enda dessverre, må være noe uten biter. Men takk for tipset likevel! :) 

Anonymkode: 3e68c...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips, jeg skal sjekke ut de. 

Kan ikke spise de enda dessverre, må være noe uten biter. Men takk for tipset likevel! :) 

Anonymkode: 3e68c...41a

Bruk stavmikser og all mat blir most. 

Anonymkode: 57878...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny og Kiwi har flere ferdige supper. Tomatsuppene er best.

Screenshot_20240508_132042_Google~2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en smoothie full av proteiner, fett og fiber, så blir du mett. Forslag til ingredienser er brokkoli, avokado, yoghurt, frø og nøtter, havregryn. Sammen med den frukten du liker. 

Anonymkode: 0fb76...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takk for tips, jeg skal sjekke ut de. 

Kan ikke spise de enda dessverre, må være noe uten biter. Men takk for tipset likevel! :) 

Anonymkode: 3e68c...41a

Spesielt den øverste er veldig myk i konsistensen. Men se etter mat med råvarer så får du i deg bedre næring enn posesupper. 

Fjordland er faktisk ikke så verst her, en får også kjøpt ferdigsupper som er ganske bra baser på råvarer.

Mere mat er f.eks.bra alternativ: 

https://oda.com/no/products/brand/4238-mere-mat/

Anonymkode: ca924...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også vurdere babymat. Jeg spiste det sist jeg hadde problem med visdomstennene.

Det er næringsrikt, godt og most. Du må kanskje tilsette litt salt og pepper. Jeg liker veldig godt lasagne, biffgryte og couscous med kylling. Babygrøt er også godt, men grøt er det veldig mye billigere å lage selv.

Anonymkode: f300c...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothis med kokosmelk/havre/malte nøtter metter godt.

Kikertsuppe. Mos med løk, hvitløk, buljong, litt sitron og ønsket krydder. 

Milkshake, yoghurt, skyr, puddinger.

Anonymkode: 8358a...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema1000 har noen ferdige supper i pose, thai suppen er kjempegod! Men er flere gode. 

Anonymkode: 81ab6...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Rema1000 har noen ferdige supper i pose, thai suppen er kjempegod! Men er flere gode. 

Anonymkode: 81ab6...5ff

Jeg gikk også inn for å foreslå disse. Anbefales!

Anonymkode: c4923...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulrotsuppe fra mere mat! Elsker den! ❤️

Havregrøt fra Fjordland. Mye bedre enn hjemmelaget 😄

Anonymkode: 60795...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 12.47):

Må holde meg til suppe og moset mat i noen dager. Lager sjeldent/aldri mat så å lage noe fra bunnen av skjer ikke. 

Noen som kan anbefale en god suppe man kjøper, eventuelt noe som er moset? Potetmos har jeg allerede. 

Anonymkode: 3e68c...41a

Vi lager ofte Toro blomkålsuppe. Pimper den opp med salt og pepper, xtra melk og lar blomkålen kokes mør i suppen. Veldig godt. Ellers så kan det meste av mat moses (jeg er utdannet hjelpepleier i bunn, og jobbet mange år på sykehjem), bare ikke saus alt sammen så kan moset mat være overraskende apetittelig.

Anonymkode: d0515...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...