Gå til innhold

UVI og sprøytestart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Venter nå på at mensen skal starte, så skal jeg begynne på gonal-f. Vi skal ha et IVF-forsøk etter flere år uten å lykkes. På mandagsmorgen luktet det litt sterkt av urinen. Tenkte ikke mer over det, og har ingen smerter. I går på toalettet utoverdagen var det bare litt ubehag rett etter jeg var ferdigtisset, men ikke vondt eller noe annet. Jeg er flink til å drikke mye vann om dagene så klarer ikke helt å se at jeg er oftere på do enn vanlig siden jeg tisser mye når jeg drikker mye vann. Jeg kjøpte urinstix på apoteket og testet i morges, den ga utslag på nitritt, derav uvi. Men vil si det er veldig mild uvi, for det er kun det lille ubehaget etter jeg er ferdigtisset, ellers ingen andre symptomer. Jeg ringte lege, og fikk time nå i dag, regner med jeg blir satt på antibiotikakur. Skal nevne at jeg skal i gang med sprøytene, ifht å få riktig antibiotika. 
 

Jeg har ikke hatt uvi på maaange år, men mener å huske at det som regel ga seg fort uten antibiotika, men er så bekymret for at dette skal utsette/ødelegge starten med sprøytene. Er det noen som vet eller har erfart? Eventuelt vet dere om jeg nå må utsette hele forsøket?

Takknemlig for alle svar!

Anonymkode: 704d9...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal du nevner at du skal i gang med sprøyter og stimulering. 

Det ødelegger ikke nødvendigvis noe som helst, men i tillegg til å snakke med fastlegen bør du snakke med klinikken du hører til. Det er de som avgjør om du må utsette etc. De må vite om eventuelt andre medikamenter du benytter under stimulering etc som kan påvirke utfallet 

Anonymkode: 33cba...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har selvsagt ringt klinikken, venter på svar fra de, da de skal ringe tilbake. 

Sa til legen hvor i forløpet vi var med sprøytene, og at vi ikke har begynt enda, men venter på mens. Fikk skrevet ut selexid. Er det noen som har erfaring med selexid og oppstart av sprøyter for eggstimulering? Gikk det greit eller ble det utsatt?

Anonymkode: 704d9...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...