Amatariel Skrevet 27. desember 2024 #181 Del Skrevet 27. desember 2024 Veldig interessant å lese dine refleksjoner over året 2024 Du har lært utrolig mye! Og jeg er kjempeglad for at du fant veien inn hit. Til å ikke være typen som skriver dagbok så må jeg si du har imponert! Men jeg er enig, det samfunnet her inne er liksom noe 'spesielt'. Når det gjelder kropp, vekt og alt sånt så føler man seg ofte veldig alene ute i den virkelige verden. Så det er veldig greit og skrive her inne, sammen med andre som også føler seg 'alene', Gleder meg virkelig til å følge deg i 2025 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 28. desember 2024 #182 Del Skrevet 28. desember 2024 En fin oppsummering! Glad for at du er her og deler stort og smått. Det er fint å være flere Jeg har alltid vært en skriveperson, men å dele slike private ting som vekt har sittet langt inne. Så bare kastet jeg meg uti det og har ikke angret et sekund! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #183 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg ble litt inspirert av deg, @Ms. Steele for å gå på en liten «restart» etter jul. Kjente meg ganske mett på julemat og godis i går og bestemt meg i dag for å bruke denne uken før jobben begynner igjen på alvor å få kostholdet tilbake på vanlig spor. Så nå blir dagens første måltid til lunsj og erstatter snop og slikt med mer mettende mat (frukt, yoghurt, knekkebrød osv). Trur det blir en bra ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 29. desember 2024 #184 Del Skrevet 29. desember 2024 123qwe skrev (2 timer siden): Jeg ble litt inspirert av deg, @Ms. Steele for å gå på en liten «restart» etter jul. Kjente meg ganske mett på julemat og godis i går og bestemt meg i dag for å bruke denne uken før jobben begynner igjen på alvor å få kostholdet tilbake på vanlig spor. Så nå blir dagens første måltid til lunsj og erstatter snop og slikt med mer mettende mat (frukt, yoghurt, knekkebrød osv). Trur det blir en bra ting! Herlig 👏 Jeg tror også at det blir bra. Mat fremfor snop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 4. januar Forfatter #185 Del Skrevet 4. januar Denne uken har jeg gått på to (TO?!) toppturer, en med middels snø og en med nydelig pudder 😍. Vet ikke hva som skjedde, men klager ikke altså. Kanskje jeg endelig er kommet dit at jeg har vett til å prioritere meg selv litt for å ta vare på meg selv. Har i tillegg gått en tur på skøyteski. Kjenner meg ganske sliten i kroppen så er godt å ha noen dager uten trening. Matmessig har jeg spist flere balanserte måltider, men vi har fortsatt en del etterslep fra julen (hva pokker skal jeg nå gjøre med en full porsjon pepperkakedeig?). Har flere pakker med fløte som skal brukes opp. Diverse nøtter og ost. Sjokolade. Jeg får moderere så godt jeg kan, men kjenner på godtesuget siden vi spiste noe godt hver dag (flere ganger om dagen), gjennom hele julen. Nå forventer hodet mitt den søte belønning etter et måltid. Har ikke veid meg noen særlig i det siste for jeg vet at tallet er høyere en før jul. Men jeg får veie meg på mandag når hverdagen begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. januar #186 Del Skrevet 4. januar Så bra med aktivitet! To toppturer midt på vinteren altså! Det ser jeg ikke for meg at jeg klarer før i mitt neste liv 😅 imponert! Lykke til med moderering og utfasing av sukker og litt vel god mat... vi er mange i samme båt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 8. januar Forfatter #187 Del Skrevet 8. januar Amatariel skrev (På 4.1.2025 den 15.54): Så bra med aktivitet! To toppturer midt på vinteren altså! Det ser jeg ikke for meg at jeg klarer før i mitt neste liv 😅 imponert! Lykke til med moderering og utfasing av sukker og litt vel god mat... vi er mange i samme båt der. Jeg er veldig glad i vinter og gå og stå på ski. Som barn ønsket jeg meg vinter når det var sommer 😂 for det var så kjedelig på sommeren. Selv om jeg må innrømme at jeg har litt dørstokkmil på de første toppturene på vinterstid. Må finne fram alt av utstyr og det er kaldt osv. Men det er heeeelt magisk, som regel, å være på fjellet i fin vintervær. Det er noe trolsk over det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 8. januar Forfatter #188 Del Skrevet 8. januar 03. oktober: 67,0 kg 12. oktober: 65,4 kg 15. oktober: 66.1 kg 1. november: 66,4 kg 08. November: 66,6 kg 15. November: 66,5 kg 22. november: 66,9 kg 6. desember: 66,5 kg 20. desember: 67,1 kg 5. januar: 67,9 kg Veide meg på søndag og trur gjerne det er en reel resultat av jula. Skulle selvfølgelig helst vært uten den oppgangen. Men nå har mannen min luftet tanker om å gå på en liten slankekur i januar for å bli kvitt julekiloene, så kanskje jeg hiver meg med på det. Det ville da begynne på kommende søndag/mandag. Når vi begge er i samme modus så er det lettere å lage middag og sånt som passer godt til en kort og effektiv slankekur. Fikk muligens mensen i dag så det passer også bra mtp syklusen min. Har vært en god del aktiv i det siste. Det har blitt både skigåing og styrketrening. Så er fornøyd med det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. januar #189 Del Skrevet 8. januar Åh heldig du er som har en motivert mann! (det ønsker jeg også meg 😛 ) Det må du bare flyte på fremover ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet fredag kl 19:47 #190 Del Skrevet fredag kl 19:47 123qwe skrev (På 8.1.2025 den 10.56): 03. oktober: 67,0 kg 12. oktober: 65,4 kg 15. oktober: 66.1 kg 1. november: 66,4 kg 08. November: 66,6 kg 15. November: 66,5 kg 22. november: 66,9 kg 6. desember: 66,5 kg 20. desember: 67,1 kg 5. januar: 67,9 kg Veide meg på søndag og trur gjerne det er en reel resultat av jula. Skulle selvfølgelig helst vært uten den oppgangen. Men nå har mannen min luftet tanker om å gå på en liten slankekur i januar for å bli kvitt julekiloene, så kanskje jeg hiver meg med på det. Det ville da begynne på kommende søndag/mandag. Når vi begge er i samme modus så er det lettere å lage middag og sånt som passer godt til en kort og effektiv slankekur. Fikk muligens mensen i dag så det passer også bra mtp syklusen min. Har vært en god del aktiv i det siste. Det har blitt både skigåing og styrketrening. Så er fornøyd med det 🙂 Det høres helt nydelig ut å ta seg en skitur! Det har jeg ikke fått gjort ennå denne sesongen. Har liksom ikke prioritert å søke opp løyper. Nå er det jo massevis av dem rundt om og da er det i grunnen bare å kjøre på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet mandag kl 13:50 Forfatter #191 Del Skrevet mandag kl 13:50 Jeg skulle egentlig starte med en toukers kjapp diet med stor kaloriunderskudd i dag, men både jeg mannen måtte erkjenne at planen var urealistisk i forhold til hvordan hverdagen er akkurat nå jobbmessig. Så da har vi blitt enig om å heller renske litt i hverdagsvaner (velge grønnsaker, frukt og mager protein som snacks), lage middager med fokus på grønnsaker og protein, og moderere helgekos til noe ganske kalorifattig og se om fire uker med "diet light" gir resultater. Så da får vi se hva ståa er om fire uker :-D. Må vente med "sprint diet" til litt senere på året når jobben har roet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet mandag kl 21:19 Forfatter #192 Del Skrevet mandag kl 21:19 Amatariel skrev (På 8.1.2025 den 12.35): Åh heldig du er som har en motivert mann! (det ønsker jeg også meg 😛 ) Det må du bare flyte på fremover ja! Det er veldig kjekt at han har cirka samme mål for livsstil som meg. Samtidig kan det til tider være litt demotiverende å gå på «slankekur» med han for han tåler sultfølelse betydelig bedre en meg og går kjapt ned i vekt. Så da må jeg ofte smøre meg med tålmodighet og ikke sammenligne med selv for mye med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23 timer siden #193 Del Skrevet 23 timer siden Ja det er sant, menn har vel lettere å forbrenne... skjønner absolutt at det føles litt umotiverende. Men husk at det er resultatet på sikt som gjelder, hva man får inn som vaner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå