Gå til innhold

Det ligger en stor katt i solsengen min…🐱


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg for å få den bort? Straks jeg åpner verandadøren bykser den frem og vil inn. Den gråter høylytt for at jeg ikke slipper den inn og krafser med potene og trykker snuten mot åpningen av døren som jeg nå må ha lukket. Det synes som det er en villkatt pga. litt ustelt i pelsen. Jeg er glad i dyr men er allergisk mot katt, kanin mm. Den ligger enten i solsengen min eller på trappen utenfor verandadøren. Skulle ønske den vandret videre..🐱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må få noen til å hjelpe, om du ikke kan. Vi har ikke villkatter i Norge (utenom Gaupe) så den er hjemløs. Men om den stoler så på deg at den vil inn, har den nok hatt et hjem. Ta bilder og del på facebook, dyrebar osv. 

Anonymkode: 08e30...32a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? Dyrebeskyttelsen kan hjelpe

Anonymkode: 08e30...32a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av dyrebeskyttelsen til å fange den inn. Kanskje den har bodd der tidligere og ikke finner veien hjem? 

Anonymkode: 5d3be...0c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 katter selv, men nåp er det 3 katter som lusker utenfor.

kanskje det er løpetid?

Anonymkode: 7c72d...02f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta på den solkrem og solhatt.

 

 

Anonymkode: c2af6...fc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må få noen til å hjelpe, om du ikke kan. Vi har ikke villkatter i Norge (utenom Gaupe) så den er hjemløs. Men om den stoler så på deg at den vil inn, har den nok hatt et hjem. Ta bilder og del på facebook, dyrebar osv. 

Anonymkode: 08e30...32a

Tenk om ts har en gaupe liggende på solsenga 🤭

Anonymkode: acfaf...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må ta på den solkrem og solhatt.

 

 

Anonymkode: c2af6...fc4

🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk om ts har en gaupe liggende på solsenga 🤭

Anonymkode: acfaf...70a

Dette er ingen Gaupe😜. Men som noen er inne på er det mulig at naboens katt har løpetid…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og legg ut på dyr savnet/funnet gruppe, det kan være en bortkommen katt noen savner

Anonymkode: 282b1...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har en slik katt her i nabolaget også. Han er ikke hjemløs, men han er ekstremt sosial, og oppsøker alle for litt kos, mat, og oppmerksomhet. 
 

Første gang jeg så ham var da han hoppet opp på et møbel utenfor stuevinduet her, og sto og dasket ned poten på vinduet fordi han ville inn. Da var det minusgrader ute, og det snødde. 
 

Han anser alle hus og beboere for sine, og eierne måtte gå til alle i nabolaget for å be oss ikke ta ham inn, gi ham mat, eller gjøre noe slik at han ville komme tilbake. 
 

Så mitt råd er å se det an. 

Anonymkode: cabd3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilde på Facebook, dyrego, savnet sider fot dyr!

Anonymkode: 3d8b4...f95

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg sitron i solsenga så holder den seg unna den.

Anonymkode: 6886c...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (16 minutter siden):

Hva gjør jeg for å få den bort? Straks jeg åpner verandadøren bykser den frem og vil inn. Den gråter høylytt for at jeg ikke slipper den inn og krafser med potene og trykker snuten mot åpningen av døren som jeg nå må ha lukket. Det synes som det er en villkatt pga. litt ustelt i pelsen. Jeg er glad i dyr men er allergisk mot katt, kanin mm. Den ligger enten i solsengen min eller på trappen utenfor verandadøren. Skulle ønske den vandret videre..🐱

Jeg har også en sånn katt i nabolaget, er døra oppe vil han inn på besøk og naboen over gata fant han en dag i senga si🤣 Han er allergisk, så det var jo litt upraktisk! Vi ler bare av det, for nå har han fått et hjem og vi vet han bor rett borti gata. 
 

Vet ikke hvor allergisk du er, og om du kan klappe den litt og bli ferdig med det? Så kan du vaske hender etterpå, mener jeg? Det hender dyra blir mer interessert om du unngår dem, og da kan det hende den slutter! Eller du kan ta på hagehandsker og dytte den ned, ta frem hageslangen og spyle solsenga så du slipper å få pels på deg? De liker ikke vann, så du trenger nok ikke spyle katta🤣 Tipper den forsvinner da👍🏻 
 

Og legg ut bilder som andre sier, kanskje noen henter den❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 Vi har en slik katt her i nabolaget også. Han er ikke hjemløs, men han er ekstremt sosial, og oppsøker alle for litt kos, mat, og oppmerksomhet. 
 

Første gang jeg så ham var da han hoppet opp på et møbel utenfor stuevinduet her, og sto og dasket ned poten på vinduet fordi han ville inn. Da var det minusgrader ute, og det snødde. 
 

Han anser alle hus og beboere for sine, og eierne måtte gå til alle i nabolaget for å be oss ikke ta ham inn, gi ham mat, eller gjøre noe slik at han ville komme tilbake. 
 

Så mitt råd er å se det an. 

Anonymkode: cabd3...4a3

Ts her: Takk for rådene, skal følge de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...