Gå til innhold

Må man restarte Tesla? Hvor ofte i såfall? Gjelder det alle elbiler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🤔 Hvordan gjør man det?
 

Anonymkode: 78ab3...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hatt en i snart et år. Ikke hatt noe behov for det. Endel av elektronikken kan omstartes med å holde de to rulleknappene på rattet inne en stund. Som sagt, aldri gjort det selv så finn ut mer om hva du kan forvente før du setter i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla skriver dette i manualen: "trykk på Kontroller > Trygghet > Skru av på berøringsskjermen. Vent i minst to minutter uten å bruke kjøretøyet. Ikke åpne dørene, bruk bremsepedalen, berør berøringsskjermen osv. Etter to minutter trykker du på bremsepedalen eller åpner døren for å vekke bilen."

Man kan også holde inne de to rullehjulene på rattet i 10 sekunder. Står også i manualen. 

Tesla restarter hele systemet hver gang det er en softwareoppdatering, så det skal vel i teorien ikke være voldsomt behov. Men som med alle datamaskiner kan det være hensiktsmessig om man har et problem med lugging i opplevelsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, newman01 said:

 

Tesla restarter hele systemet hver gang det er en softwareoppdatering, så det skal vel i teorien ikke være voldsomt behov. Men som med alle datamaskiner kan det være hensiktsmessig om man har et problem med lugging i opplevelsen

 

Gjorde det her om dagen.

 

Hvordan får jeg opp Premium Connectivity? Hos meg vises ingenting.

Anonymkode: 78ab3...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du internett i bilen da? Prøv å aktivere wifi hotspot på mobilen og se om bilen finner det wifi-nettverket?

Jeg har ikke Tesla selv, så vanskelig å finne knappene og se hva du eventuelt gjør galt. 

Men jeg er overbevist om at Tesla har en brukermanual, video og illustrert guide som kan hjelpe deg på veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

🤔 Hvordan gjør man det?
 

Anonymkode: 78ab3...e1b

Jeg har ikke hørt om annen restart enn det som er nevnt her, dvs hold inne rulleknappene på rattet i 15 sekunder. Da blir etter hvert skjermen svart. Det er likevel ikke kalle dette å restarte bilen. Det kan jo fint gjøres når du kjører så det er bare en restart av bilens software.

Anonymkode: bf1b6...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...