Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til å finne klær jeg kan bruke i sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke ett eneste klesplagg som passer for sommeren. 

Jeg er ikke noe særlig glad i å vise hud. I tillegg er jeg overvektig, har svært blek hud som jeg dog ikke ønsker å sole brun (de som vet, de vet) - selv om jeg ikke har noe imot egen hudfarge og det faktum at jeg er svært blek så føler jeg at andre har det. Med andre ord får jeg et behov for å dekke meg til. Selvbruning vil jeg heller ikke bruke, jeg syns ikke det er fint med solskille og alt det der.

Kroppsfasongen min er ikke noe fin. Jeg har hip dips, tykke lår og legger, jeg har litt definert midje men jeg har også mage. Brede skuldre, hoftene er smalere enn skuldrene. Stor byste, men jeg bruker en slik minimerende bh for at de skal se mindre ut. Jeg hater armene mine. Eller, jeg hater hele kroppen, men armene liker jeg IKKE. Tettsittende ser ikke bra ut, klær som sitter løst får meg til å se ut som et telt.. Jeg føler meg ikke fin i noe som helst. :( På høsten kan jeg føle meg fin når jeg bruker en kjole med A-snitt og lange ermer, samt strømpebukse og boots. Da føler jeg meg smashing. Eksempel på formen på kjolen som er flatterende på min kropp. Men jeg kan ikke gå med de klærne nå om sommeren. Lårene mine vil jeg IKKE vise. 

Er heller ikke glad i farger, går for nøytrale toner (mørke brunt, grått, svart). Ikke hvitt. Jeg vil egentlig ikke at noen skal se på meg rett og slett. 

Råd? I fjor sommer var jeg inne så og si hver eneste dag, så jeg trengte ikke sommerklær. 

Anonymkode: fa344...043

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemene dine er verken hudfarge eller kropp, men de ødeleggende tankene på innsiden av hodet ditt som du både lar slippe til og gir næring. 

Ser du smashing ut i den typen kjole du lenker til har du en kropp du kan være stolt av hele året. Virkelig! 

Men over til mer konkrete råd: hva med å lete etter omslagskjoler eller skjortekjoler med litt innsving? Knelengde eller legglengde. De har en mye mer flatterende fasong enn de blomstrete "sekkene" med rynkekapper som har dominert utvalget av sommerkjoler de siste årene.

Dessuten kan du jo kle deg i flagrende linbukser med en enkel topp og en løsthengende skjorte over, hvis du ønsker å dekke deg til. 

Anonymkode: ada32...80a

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist syn på egen kropp.

Har du ingen mulighet til å sitte ute i fred og ro hjemme. Sommeren er jo en god kilde til litt vitamin d.

Om du får litt skiller her og der gjør da ingenting kontra å gjemme seg  hjemme.

Kjolen du viser finnes i fasong for sommerbruk. Og tenker at du fint kan ha en kardigan ol til om du vil dekke til armene dine. Om du kler den fasongen, tenker jeg jo at du kan kle det meste av sommerkjoler.  Der sliter jeg voldsomt.og finner absolutt ingenting. 

 

Anonymkode: 75f8f...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en titt på Ellos? De har så mye at du finner det meste. Et eksempel:

https://www.ellos.no/ellos-collection/skjortekjole-naila/7015796-04
 

Ellers er jeg selv så lys i huden som det er mulig å bli, og vil heller ikke bruke selvbruning til tross for spørsmål om jeg er albino… 🤪 Jeg velger bare å vise leggene som de er. Det er sunt for samfunnet at de ser at det finnes bleke folk også! Så koser jeg meg med å akseptere meg selv og nyte sola på sunn måte med solkrem 😊

Anonymkode: 04111...efd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er fint å ha en haug med kjoler på lur, og så skaffe deg en sånn underbukse som er behagelig slik at lår ikke gnisser. søk på anti chafing shorts women på amazon. ala dette: 

Skjermbilde 2024-05-07 kl. 22.50.15.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bruning så kan du selvbrune med mousse. Jeg har tatt på det i kveld faktisk. bare på bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som hjalp meg til å tørre å gå ut da jeg engang hadde helt hetta over at folk så på meg var sko i sterke farger. Rødt, rosa, gult og lignende, så bygger du opp antrekk i nøytrale toner som passer til skoene. Gjerne med smashing tilbehør. Mulig sebrastriper i tillegg til sterke farger og kan fungere. A-formete sommerkjoler burde være mulig å få tak i.

Selvfølelsen min ble bedre etterhvert, men jeg husker ikke nå i forbifarta hva som hjalp meg. Jobb med kroppsholdninga og hva som kan gi velbehagsfølelse i din egen kropp. Og så tror jeg du gjør lurt i å gå ut hver dag en liten tur, det er sommer!

Anonymkode: ad975...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva med de her. Fabienne Dress Empire Blue – MISSMAYA NORWAY

Sylvie Dress Summernight – MISSMAYA NORWAY

De kommer i flere farger, og sitter veldig fint på. Har de selv, og jeg er overvektig.

Anonymkode: 74270...cf7

De var fine, skal se på det. 

Ellers tusen takk for svarene til alle her, har lest alle, dere er snile. Jeg vet jeg må prøve å endre mindset og ikke overtenke så mye og behandle meg selv bedre. Nå er det jo slik at jeg skulle ønske jeg var tynn, ikke hadde drøssevis av arr på kroppen etter å ha skadet meg selv slik at jeg kunne gått i korte, flotte sommerkjoler. Men jeg kan ikke det, jeg har prøvd å butikk en gang for lenge siden og jeg følte meg grusom. 

Jeg bestilte meg et par linbukser og en kjole i går. Så er litt spent. Håper det passe og ser ok ut.. Bestilte også maxiskjørt fra en annen side og en slik kort topp,litt usikker på det men på bildet så det ikke ut som man så mye av magen til modellen. 

product gallery image
JDY

product gallery image

Hvilke topper passer best når man har stor byste og brede skuldre? Jeg er redd for at for korte armer får meg til å se maskulin ut. Jeg tror jeg har kledd 3/4 armer ganske bra. 

Anonymkode: fa344...043

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med å ta en titt på Ellos? De har så mye at du finner det meste. Et eksempel:

https://www.ellos.no/ellos-collection/skjortekjole-naila/7015796-04
 

Ellers er jeg selv så lys i huden som det er mulig å bli, og vil heller ikke bruke selvbruning til tross for spørsmål om jeg er albino… 🤪 Jeg velger bare å vise leggene som de er. Det er sunt for samfunnet at de ser at det finnes bleke folk også! Så koser jeg meg med å akseptere meg selv og nyte sola på sunn måte med solkrem 😊

Anonymkode: 04111...efd

Godt jeg ikke er alene! Jeg bryr meg om å ta vare på huden min og jeg vil ikke sole den. Beskytter meg mye mot sola når jeg er ute. Jeg skjemmes ikke over hudfargen min men jeg vet det blir litt sett ned på i sommermånedene, noe som plager meg. Dette svaret hjalp litt, for ja det er sjeldent å høre om likesinnende i dette tilfellet, hehe. :) 

Anonymkode: fa344...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innlegget ditt tenker jeg bare at det er trist at du tenker som du gjør angående egen kropp🥹 Vær rakrygget, smil og snu om på tankene dine. Du er som du er, sannheten er at de fleste overtenker hvor mye andre bryr seg. De fleste har mer enn nok med seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne sommerkjoler med halv arm og legglengde.

Anonymkode: 5b5a0...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De var fine, skal se på det. 

Ellers tusen takk for svarene til alle her, har lest alle, dere er snile. Jeg vet jeg må prøve å endre mindset og ikke overtenke så mye og behandle meg selv bedre. Nå er det jo slik at jeg skulle ønske jeg var tynn, ikke hadde drøssevis av arr på kroppen etter å ha skadet meg selv slik at jeg kunne gått i korte, flotte sommerkjoler. Men jeg kan ikke det, jeg har prøvd å butikk en gang for lenge siden og jeg følte meg grusom. 

Jeg bestilte meg et par linbukser og en kjole i går. Så er litt spent. Håper det passe og ser ok ut.. Bestilte også maxiskjørt fra en annen side og en slik kort topp,litt usikker på det men på bildet så det ikke ut som man så mye av magen til modellen. 

product gallery image
JDY

product gallery image

Hvilke topper passer best når man har stor byste og brede skuldre? Jeg er redd for at for korte armer får meg til å se maskulin ut. Jeg tror jeg har kledd 3/4 armer ganske bra. 

Anonymkode: fa344...043

V hals. Du kan ha rund hals også, men bør da ha en jakke ol som skaper en v utenpå

Anonymkode: 75f8f...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (25 minutter siden):

Når jeg leser innlegget ditt tenker jeg bare at det er trist at du tenker som du gjør angående egen kropp🥹 Vær rakrygget, smil og snu om på tankene dine. Du er som du er, sannheten er at de fleste overtenker hvor mye andre bryr seg. De fleste har mer enn nok med seg selv. 

❤️ 

V hals har jeg ikke brukt på mange år. Skal prøve det! 

Anonymkode: fa344...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Godt jeg ikke er alene! Jeg bryr meg om å ta vare på huden min og jeg vil ikke sole den. Beskytter meg mye mot sola når jeg er ute. Jeg skjemmes ikke over hudfargen min men jeg vet det blir litt sett ned på i sommermånedene, noe som plager meg. Dette svaret hjalp litt, for ja det er sjeldent å høre om likesinnende i dette tilfellet, hehe. :) 

Anonymkode: fa344...043

Er selv blandet så har tan-hud hele året men syntes både blek og mørk hud er kjempe fint! Husk at hudfargen din ville de drept for i Asiatiske land som Korea og Japan :)  kanskje ta en reise dit engang og se hvor mange som beundrer det. Det er jo kjempe fint med røde lepper osv. se litt på koreansk makeup looks! 
 

når det kommer til hovedtemaet så må jeg si at jeg kjenner meg så mye igjen, jeg kunne ha skrevet dette selv for noen år siden. Satt mye inne hele sommeren fordi jeg ikke ville ha på t-skjorte/shorts og alt annet var for varmt. :( desverre var det eneste som hjalp på selvfølelsen min å gå ned i vekt, som har tatt 2år. Annet enn det vil jeg anbefale å se etter plagg laget i lin, det er iallefall et flott materiale som er tynt på sommeren. Lang-ermet Wrap-kjoler i lin foreks. Eller kjøp en bolero og kombiner med kjoler med tynne stropper. Evt. lær deg å sy, så kan du tilpasse klær til din kropp, det hjelper veldig mot å føle seg som et telt (har også veldig stor byste).

ang arrene dine så kan du prøve laser resurfacing hvis de er veldig synlige. fjerner ikke helt men kan gjøre de mindre synlige. Ellers så kan du bruke estee lauder double wear foundation, den er dekkende og smitter ikke av på klær :) men må nevne at jeg aldri har tenkt stygt om noen jeg ser har arr på seg. Så ikke tenk at det er noe mange fokuserer på.

håper du kommer deg ut i sommer og nyter været! Husk at det er mest av alt du som fokuserer på hvordan du ser ut, de fleste andre er opptatt med seg selv de også :) 

Anonymkode: 46dac...2cc

Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 6.10):

De var fine, skal se på det. 

Ellers tusen takk for svarene til alle her, har lest alle, dere er snile. Jeg vet jeg må prøve å endre mindset og ikke overtenke så mye og behandle meg selv bedre. Nå er det jo slik at jeg skulle ønske jeg var tynn, ikke hadde drøssevis av arr på kroppen etter å ha skadet meg selv slik at jeg kunne gått i korte, flotte sommerkjoler. Men jeg kan ikke det, jeg har prøvd å butikk en gang for lenge siden og jeg følte meg grusom. 

Jeg bestilte meg et par linbukser og en kjole i går. Så er litt spent. Håper det passe og ser ok ut.. Bestilte også maxiskjørt fra en annen side og en slik kort topp,litt usikker på det men på bildet så det ikke ut som man så mye av magen til modellen. 

product gallery image
JDY

product gallery image

Hvilke topper passer best når man har stor byste og brede skuldre? Jeg er redd for at for korte armer får meg til å se maskulin ut. Jeg tror jeg har kledd 3/4 armer ganske bra. 

Anonymkode: fa344...043

Så bra at du har bestilt deg klær. Da håper jeg du vil føle deg fin i de,og vil bruke de i sommer.

Anonymkode: 53132...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har fått mange svar. Håper du finner deg noe kjekt som passer og får deg til å føle deg bra 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2024 at 12:17 AM, AnonymBruker said:

Hva med de her. Fabienne Dress Empire Blue – MISSMAYA NORWAY

Sylvie Dress Summernight – MISSMAYA NORWAY

De kommer i flere farger, og sitter veldig fint på. Har de selv, og jeg er overvektig.

Anonymkode: 74270...cf7

Hvordan er de i størrelsen?

Anonymkode: 93cbe...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...