Gå til innhold

Hvem er den beste idrettspersonen siden år 2000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er den beste idrettsmannen siden år 2000?

Legger ut noen forslag: Usain Bolt? Tiger Woods, Michael Phelps, Lebron Jaems, Djokovic , Messi

Hvem er den beste idrettskvinnen siden år 2000?

Legger ut noen forslag: Serena Williams,  Simone Biles. Beklager her har jeg ikke så mange forslag. 

 

Vet at det ikke går an å sammenligne ulike idretter direkte. Men jeg tenker at relevante kriterier er hvor stor idretten og hvor mye idrettsutøveren har dominert i den idrettet er relevant. Er selvsagt langt flere som driver med profesjonell fotball enn profesjonell svømming. Men til gjengjeld har Michael Phelps dominert langt mer i sin idrett enn Messi har gjort i  fotball. 

Anonymkode: 0bee8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Jeg tar med Marit Bjørgen, selv  om idretten er  liten var nivået skyhøyt. Jeg støtter også Serena Williams, men vet egentlig ikke hvem som var best av hun og storesøster. Tiger Woods var enorm! Det samme kan sies om Ronny O  Sullivan som har dominert Snooker siden rundt år 2000 fram til dags dato. Magnus Carlsen er også helt der oppe som en av tidenes beste sjakkspillere på nivå med  Morphy, Fischer, Tal og Kasparov.  Max Verstappen kan å kjøre bil. På motorsykkel var Valentino Rossi absolutt fantastisk. Blant sykkeldamene må Marianne Vos og Gunn Rita Dahle trekkes fram. Blant gutta  så stiller  Mattieu Van Der Poel sterkt både på landevei, cyclocross og  terreng. Zlatan Ibrahimovic var god  i fotball med eksepsjonell teknikk kombinert med Haalandfysikk. Min favoritt er allikevel Kasper Harlem Fosser, fordi han er best i den idretten jeg setter høyest, og  nivået er  sinnsykt høyt både  teknisk og fysisk.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, I Grosny said:

Zlatan Ibrahimovic var god  i fotball med eksepsjonell teknikk kombinert med Haalandfysikk. 

Zlatan var ekstremt god, men han var jo ikke den beste fotballspilleren i denne perioden. Han kan han ikke være beste idrettsmann når han ikke engang er best i sin klasse 

Anonymkode: 0bee8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Zlatan var ekstremt god, men han var jo ikke den beste fotballspilleren i denne perioden. Han kan han ikke være beste idrettsmann når han ikke engang er best i sin klasse 

Anonymkode: 0bee8...277

Det kommer an på hvilke ferdigheter du vektlegger. 

Anonymkode: 58d0c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på hvilke ferdigheter du vektlegger. 

Anonymkode: 58d0c...d64

Hvilke ferdigheter kan man vektlegge og ende med at Zlatan er best? 

TS

Anonymkode: 0bee8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, I Grosny said:

Jeg tar med Marit Bjørgen, selv  om idretten er  liten var nivået skyhøyt. 

Enig. 

Anonymkode: 0bee8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mo Farah, 4 OL gull og 6 VM gull på 5 og 10.000m friidrett, samt mange fler medaljer i VM pg EM på samme distanser i tillegg til viner av mange halv og hel maraton.

Dette er idrett som drives over hele verden på høyt nivå og en helt annen bragd å hevde seg her en i ski.

Courtney Deuwalter, Ultraløp kvinner er i en klasse for seg selv og slår i tillegg de fleste mennene i samme konkurranse. 
 

Killian Jornet, terreng/fjelløp og skimo.

 

Anonymkode: 1f701...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil messi og Ronaldo, å prestere på så høyt nivå som de har gjort i 15 år i verdens største idrett er unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 23.05):

Mo Farah, 4 OL gull og 6 VM gull på 5 og 10.000m friidrett, samt mange fler medaljer i VM pg EM på samme distanser i tillegg til viner av mange halv og hel maraton.

Dette er idrett som drives over hele verden på høyt nivå og en helt annen bragd å hevde seg her en i ski.

Courtney Deuwalter, Ultraløp kvinner er i en klasse for seg selv og slår i tillegg de fleste mennene i samme konkurranse. 
 

Killian Jornet, terreng/fjelløp og skimo.

 

Anonymkode: 1f701...930

Courtney, driver hun med det samme som Sophia Laukli? Sophia løper jo fryktelig fort over fjellene, og  kan også gå fort på ski. Hvis man da begynner  å måle henne opp mot skiløperene (som er hennes hovedidrett) så underbygger det Marit Bjørgens kvalitet.  Vi bør ikke undervurdere skiløperne, de  ligger i verdenstoppen i kondisjon. Verdens tøffeste kondisjonsidrett er det landeveissykling eller langrenn? På sykkel viser det seg at skibakgrunn er gull. Jeg tror Tobias Foss var sterk skiløper (usikker) Tor Hushovd gikk fort på ski. Johannes Staune Mittet var juniornorgemester på ski, Jørgen Nordhagen er regjerende juniorverdensmester på ski (og muligens verdens sterkeste sykkeltalent nå?) og Primos Roglic hoppet langt på ski. Sant at ski ikke er veldig utbredt, men det er allikevel kondisjonsidrettens formel 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lurven said:

Uten tvil messi og Ronaldo, å prestere på så høyt nivå som de har gjort i 15 år i verdens største idrett er unikt.

Det er jeg også enig i.  Jeg kunne og kanskje burde nevnt Ronaldo i åpningsinnlegget. Men valgte å kun velge 1 idrettsutøver per idrett. I tillegg så synes jeg Messi var bedre siden Ronaldo og Messi kan sies å være omtrent like gode spisser, mens Messi var bedre playmaker. Ronaldo var sammen med Messi verdens beste spiss. Mens Messi var både verdens beste spiss og playmaker. 

TS

Anonymkode: 0bee8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...