Gå til innhold

Gravidpoliti som er overvektige selv!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

fordi du avfeier deres fornuftige valg mht "spekekjøtt", med at de er overvektige.

Det er jo en helt meningsløs vurdering fra din side.

Mener du at at bare skal bryte med alle enkle råd, fordi de er overvektige? Mener du at overvekt er en så stor risiko at de bare kan legge seg ned? du virker uvitende om det enkle faktum at det går fint an å gjennomføre et sunt svangerskap som overvektig, ha en enkel fødsel og få et barn midt på kurven.

Anonymkode: 04431...6ea

Hva snakker du om? Jeg spiser ikke spekekjøtt, her misforstår du. Men de får jo sammenbrudd av tanken omtrent, mens tanken på at de selv aldri trener er helt ok selv om det er forbundet med MYE mer risiko. Er det jeg reagerer på.

Anonymkode: 4f73c...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva snakker du om? Jeg spiser ikke spekekjøtt, her misforstår du. Men de får jo sammenbrudd av tanken omtrent, mens tanken på at de selv aldri trener er helt ok selv om det er forbundet med MYE mer risiko. Er det jeg reagerer på.

Anonymkode: 4f73c...1f9

nei, jeg misforsto ikke. Jeg forsto at du dømte dem for å være redd for spekekjøtt, uten at du evnet å veie det enkle, lille tiltaket og den farlige risikoen, mot den mer komplekse risikoen og mye mer krevende tiltak knyttet til overvekt.

Anonymkode: 04431...6ea

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

nei, jeg misforsto ikke. Jeg forsto at du dømte dem for å være redd for spekekjøtt, uten at du evnet å veie det enkle, lille tiltaket og den farlige risikoen, mot den mer komplekse risikoen og mye mer krevende tiltak knyttet til overvekt.

Anonymkode: 04431...6ea

Selvfølgelig klarer jeg det. Men ja, jeg har noe imot alt hysteri. For eksempel folk her inne som skriver innlegg fordi man ved et uhell har fått i seg en liten myk ostebit, for eksempel.

Og selv om man er overvektig, så får man enorme helsefordeler av trening selv om man ikke går ned i vekt. Så det du skriver er ikke helt presist. Det er ikke veldig krevende å legge inn litt trening eller til og med gåing hver dag. En enorm livsstilsendring er jeg derimot enig i at er svært krevende. Men å ikke bevege seg what so ever i graviditet og samtidig være hysterisk for en halv kaffekopp for mye er rett og slett idiotisk. 

Anonymkode: 4f73c...1f9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2024 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Men akkurat det med ski kan jo ha mer med faren for fall å gjøre enn at du var i fysisk aktivitet? Jeg fikk streng beskjed om å ikke gå på ski av jordmor i slutten av svangerskapet.

Anonymkode: 23034...7d8

Ja, ganske sikker på jeg har fått skriv fra helse at jeg ikke skulle gå på ski.

Anonymkode: 13e15...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig klarer jeg det. Men ja, jeg har noe imot alt hysteri. For eksempel folk her inne som skriver innlegg fordi man ved et uhell har fått i seg en liten myk ostebit, for eksempel.

Og selv om man er overvektig, så får man enorme helsefordeler av trening selv om man ikke går ned i vekt. Så det du skriver er ikke helt presist. Det er ikke veldig krevende å legge inn litt trening eller til og med gåing hver dag. En enorm livsstilsendring er jeg derimot enig i at er svært krevende. Men å ikke bevege seg what so ever i graviditet og samtidig være hysterisk for en halv kaffekopp for mye er rett og slett idiotisk. 

Anonymkode: 4f73c...1f9

Nei, det er ikke krevende å legge inn litt trening eller gåing hver dag. Men det har jo ingenting med overvekt å gjøre.

Du vet åpenbart ingenting om overvekt.

Anonymkode: 04431...6ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 15.44):

Problemet er at rådene stort sett kommer uoppfordret. De fleste i dag er vel god opplyst og kan gjøre egne vurderinger. Jeg sykler og tar masse forhåndsregler. Sykler sakte, ikke i trafikkerte veier og er mye mer forsiktig enn ellers. Man kan snuble når man går også. Jeg trenger ikke høre "men hjelp, tør du å sykle?" ørten ganger. 😛 

Anonymkode: 4fa3b...952

Ja, og dessuten, så kan de som gir råd, kreve så mye oppmerksomhet, at man mister fokuset på det man holder på med. OG DA GJØR MAN SELVFØLGELIG NOE FEIL. Tryner, feks, ting går galt. Selv om de er så og si allvitende, og er så kloke og vise at folk burde da selvfølgelig takke og bukke (helst gråte) så har de dette gigantiske hullet i vurderingssystemet sitt, så det fungerer jo egentlig heller. Men pytt pytt, de er bare et menneske med masse feil, mens du … ja, nå skal du høre her … 

Anonymkode: 93b11...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelse bare. Mange rettferdiggjør seg selv, og føler seg bedre om de hakker på alle som gjør det en selv ikke får til. 
Jeg selv trente ikke da jeg gikk gravid, trente ikke før svangerskapet heller. Men har alltid vært slank og fin. 
folk må gjøre som de vil. 
Veldig synd kvinner ikke klarer heie på hverandre når de går gravide og sliter med det samme. Istedefor så er det å rakke ned på hverandre. 
 

Anonymkode: c5ed2...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Misunnelse bare. Mange rettferdiggjør seg selv, og føler seg bedre om de hakker på alle som gjør det en selv ikke får til. 
Jeg selv trente ikke da jeg gikk gravid, trente ikke før svangerskapet heller. Men har alltid vært slank og fin. 
folk må gjøre som de vil.
 
Veldig synd kvinner ikke klarer heie på hverandre når de går gravide og sliter med det samme. Istedefor så er det å rakke ned på hverandre. 
 

Anonymkode: c5ed2...274

Interessant. Jeg trente nemlig både før, under og etter svangerskapet, men var - og er - likefullt overvektig,

Etter TS sin logikk skal du da ha lov til å gi råd, siden du er slank, mens jeg ikke får lov, siden jeg er overvektig. Selv om jeg trener.

Anonymkode: 04431...6ea

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Interessant. Jeg trente nemlig både før, under og etter svangerskapet, men var - og er - likefullt overvektig,

Etter TS sin logikk skal du da ha lov til å gi råd, siden du er slank, mens jeg ikke får lov, siden jeg er overvektig. Selv om jeg trener.

Anonymkode: 04431...6ea

Nå er det flere her som får innlegget til TS til å handle om dem....det handler ikke om overvektige vs. normalvektige gravide.

Problemet er jo folk som kommer med råd uten å bli spurt, særlig på en måte som gjør den gravide utrygg og lei seg over egne valg. TS leker med tanken på å gi et lignende råd tilbake (fordi hun vet at dette ville såret de som såret henne), men hun gjør det jo ikke!!! Syns ikke TS bør bli halshogd for å ha en kort hevntanke, det som betyr noe er jo hva man gjør med disse tankene. 

 

Anonymkode: ac99c...b43

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nå er det flere her som får innlegget til TS til å handle om dem....det handler ikke om overvektige vs. normalvektige gravide.

Problemet er jo folk som kommer med råd uten å bli spurt, særlig på en måte som gjør den gravide utrygg og lei seg over egne valg. TS leker med tanken på å gi et lignende råd tilbake (fordi hun vet at dette ville såret de som såret henne), men hun gjør det jo ikke!!! Syns ikke TS bør bli halshogd for å ha en kort hevntanke, det som betyr noe er jo hva man gjør med disse tankene. 

 

Anonymkode: ac99c...b43

ifølge ts, både i HI og i overskriften, er problemet at overvektige kommer med råd. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan du klarer å ikke se det.

Anonymkode: 04431...6ea

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

ifølge ts, både i HI og i overskriften, er problemet at overvektige kommer med råd. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan du klarer å ikke se det.

Anonymkode: 04431...6ea

Fordi TS mener de tydeligvis ikke følger noen av anbefalingene fra helsemyndighetene (vær normalvektig når du blir gravid), men likevel gir sårende råd til henne om at hun gjør ting feil i graviditeten. Det er vel heller dobbeltmoralen, ikke selve overvekten som er problematisk. 

Anonymkode: ac99c...b43

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mennesker er SÅ SLITSOMME. De har så ekstremt høye tanker om seg selv. Man er faktisk bedre enn dem, for man bruker ikke andre på en så tarvelig og oppbrukt måte for å føle seg bedre med seg selv. De er nok ikke særlig bevisste og går bare etter hva som får dem til å føle seg bra. Synes slike folk er litt skumle og de er alt annet enn intellektuelt redelige. 

Anonymkode: 93b11...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige liker ikke tanken på at noe av det kan være selvforskyldt. 

De angriper deg som et forsvar på egne valg. 

Hvis daglig aktivitet og en slank mor hadde vært så farlig som de unnskylder seg med, så hadde ikke Afrika vært så overbefolket som det er. 

 

Anonymkode: 75052...454

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selvfølgelig klarer jeg det. Men ja, jeg har noe imot alt hysteri. For eksempel folk her inne som skriver innlegg fordi man ved et uhell har fått i seg en liten myk ostebit, for eksempel.

Og selv om man er overvektig, så får man enorme helsefordeler av trening selv om man ikke går ned i vekt. Så det du skriver er ikke helt presist. Det er ikke veldig krevende å legge inn litt trening eller til og med gåing hver dag. En enorm livsstilsendring er jeg derimot enig i at er svært krevende. Men å ikke bevege seg what so ever i graviditet og samtidig være hysterisk for en halv kaffekopp for mye er rett og slett idiotisk. 

Anonymkode: 4f73c...1f9

Ironien her er jo at du er i mot "hysteriet" samtidig som du leger ut om hva andre bør og ikke bør gjøre. Du virker såret over å bli dømt, i samme inleg som du dømmer andre....

Det kan være de du tenker på hadde fått mye utbytte av og gjøre det du synes de burde gjøre, og det kan være de har gode grunner til å gjøre noe annet. Det er egentlig mellom de og deres lege.....

Det er frekt om andre kommenterer hvor mye kafé du velger å drike, helt uavhengig av hva de veier. Eller mener du det er greit om normalvektige mennesker blander seg i hva du spiser kansje? Du synes det er greit å bli behandlet respektløst så lenge personen som gjør det ikke er overvektig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Fordi TS mener de tydeligvis ikke følger noen av anbefalingene fra helsemyndighetene (vær normalvektig når du blir gravid), men likevel gir sårende råd til henne om at hun gjør ting feil i graviditeten. Det er vel heller dobbeltmoralen, ikke selve overvekten som er problematisk. 

Anonymkode: ac99c...b43

jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du klarer å ikke se at TS spesifikt fremhever det at de er overvektige som årsak til at hun mener de ikke er meningsberettigede, både i overskrift og i HI, og i de senere innleggene sine.

 

Anonymkode: 04431...6ea

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du klarer å ikke se at TS spesifikt fremhever det at de er overvektige som årsak til at hun mener de ikke er meningsberettigede, både i overskrift og i HI, og i de senere innleggene sine.

 

Anonymkode: 04431...6ea

Hun mener vel at de bør feie for egen dør før de angriper henne?

Anonymkode: 75052...454

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 17.54):

Jeg er gravid og i slutten av graviditeten og er helt sjokkert over gravidpolitiet. Er selv veldig aktiv og har trent tung styrke, løping, ski og mer under graviditeten. Og jeg er helt sjokkert over hvor mange negative kommentarer jeg har fått om dette fra overvektige!! Må ta meg så kraftig sammen for å ikke klappe tilbake at de selv tar stor risiko ved å være overvektig!! Samtidig er de livredde for å få i seg i bit med spekekjøtt ved et uhell.

Å være overvektig gravid er kanskje noe av det med mest risiko, sammenlignbart med røyking. Men dette svarer jeg selvfølgelig ikke.

Men hvorfor er det ok å hakke så mye på oss som holder oss i form under graviditet, mens overvektige liksom er fredet? Dagens utblåsning. Sorry.

Anonymkode: 4f73c...1f9

Forstår ikke helt hva de sier? At det ikke er bra å trene når man er gravid, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tenker de som gir råd at hvis man tar imot 10 råd hver dag feks, så blir man jo helt tullerusk til slutt? Rådene spriker jo i alle kanter. Og da blir det litt unødvendig å oppføre seg som om man er sendt fra diverse rådgivningsetater. 
 

kanskje de mener at de jobber gratis da? Belønningen deres er litt sårt etterlengtet dopamin og du er den heldige som gir dem dopaminen. Så med andre ord, man hjelper hjelperen mer enn hjelperen hjelper den som angivelig trenger hjelp. Hater disse idiotene. 

Anonymkode: 93b11...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun mener vel at de bør feie for egen dør før de angriper henne?

Anonymkode: 75052...454

fordi de er overvektige. Hva med slanke personer som aldri trener? slik jeg forstår ts, er slanke ikke-trenere meningsberettigede, mens overvektige ikke er det, uansett om de trener.

Anonymkode: 04431...6ea

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun mener vel at de bør feie for egen dør før de angriper henne?

Anonymkode: 75052...454

Hei

Ja, ser at tråden var litt dårlig formulert.

Men dette var poenget med tråden!!

Lei av å få råd fra usunne folk som ikke trener - i mitt tilfelle er disse overvektige - om trening i svangerskap og den enorme dobbeltmoralen hvor de er livredde for småfeil hvis og om angående kosthold etc. Mens kanskje det aller viktigste og best dokumenterte i forskning, nemlig å holde seg i form, er visst ikke så farlig. Ekstremt dobbeltmoralsk og irriterende. 

Mange som har hengt seg opp i overvektig, så det ble kanskje litt feil. Selv om overvekt i seg selv er forbundet med risiko selv om man er en «sprek» overvektig som trener. Og så er vivel alle enige om at det er bedre med en overvektig som trener enn en overvektig som ikke trener. 

Anonymkode: 4f73c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...