Gå til innhold

Passer denne kjolen til konfirmasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, du kan bruke den både i konfirmasjon og 17. mai. Det er en søt sommerkjole. 
Men ville ikke valgt olajakke over i de to anledningene. Blazer over? 

Anonymkode: 45657...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ikke brukt den til 17 mai eller konfirmasjon, selv om kjolen er fin så er det ikke en finkjole etter min mening. 

Jeg har to halv dyre kjoler. En maxi kjole og en som går rett over knærne. De kan jeg bruke i alle anledninger. Synes det er praktisk siden jeg sliter med å finne finkjoler som jeg liker. Ingen grunn til å ha skapet fult om man ikke er kjempe glad i kjoler. 

Anonymkode: 2b5b9...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier ja.

Ville hadd blazer/dressjakke til.

Anonymkode: cf6d3...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjolen i seg selv er kanskje litt hverdagslig ja, men det kan lett gjøres noe med. Pynt opp med accessories som feks noen lange smykker ettersom det er V-hals, noen armbånd, ringer og øredobber hvis du har hull i ørene. Velg ut i fra det som passer hudtonen din 😊 Til sko og jakke ville jeg nok gått for noe i sort, så du får litt kontrast. 

Anonymkode: 6e758...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (25 minutter siden):

Hvordan pynter du deg da? 

Det er ingen gallakjoler i mitt klesskap, men vi har tydligvis helt forskjellig oppfatning av hva som passer seg, så ingen hensikt å utdype mer. Heldigvis er det flere her som ikke synes dongeri passer i en konfirmasjon, så håper TS ikke følger dine råd.

Anonymkode: f76d4...2cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen gallakjoler i mitt klesskap, men vi har tydligvis helt forskjellig oppfatning av hva som passer seg, så ingen hensikt å utdype mer. Heldigvis er det flere her som ikke synes dongeri passer i en konfirmasjon, så håper TS ikke følger dine råd.

Anonymkode: f76d4...2cb

Håper Ts gjør det hun har lyst til, og er komfortabel med jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

absolutt! tenker at man må kle seg i noe man føler seg ve i. Lite vits å kjøpe en ballkjole til 17 mai, som aldri blir brukt igjen. Men heller noe som dette man kan style opp og ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjolen er ganske hverdagslig, med dongerijakke og Toms er man klar for jobb, ikke 17.mai eller konfirmasjon… Kjolen må pyntes opp, men det er litt vanskelig pga stoffet. Liker kjolen godt (til hverdags/en sommerfest etc, men ville valgt noe litt mer pyntet til 17.mai. P

Anonymkode: 13285...7c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den passer helt fint☺️

Anonymkode: 9542d...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, den kan fint brukes. Hadde nok brukt en cardigan til, pene sko, og noen fine smykker så kan den fint brukes både 17. mai og til konfirmasjon.

Så har du en fin kjole du kan bruke resten av sommeren. Med jeansjakke og converse så er det en fin hverdagskjole. Bare tull å kjøpe en kjole som blir hengende i skapet.

Anonymkode: ffaac...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes den kjolen kan brukes hvis du har riktig tilbehør. Det må være høye sko (gjerne i brunt/nude), en dressjakke, og noen pene smykker. Den kan lett bli for hverdagslig hvis du bruker flate sko eller dongerijakke, men det kan bli veldig pent til hverdags senere :)

Anonymkode: 7bf86...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke de som mener den er for hverdagslig til konfirmasjon/17.mai. Konfirmanten vil vel helst at gjestene er komfortable? Stiller du i den kjolen, har du gjort en innsats for å pynte deg:)

Ha en litt oversized blazer over (lyseblå, grå, beige?) og loafers/ballerinasko hvis du vil unngå å bli for hverdagslig, ts. Veldig søt kjole som kan passe til det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes den blir for hverdagslig. Særlig til konfirmasjon. På 17.mai kan den kanskje fungere, kommer litt an på hva du skal.

Anonymkode: 559f8...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå skal jeg fortelle det noe veldig viktig:

Ingen bryr seg! 😊

Så, den fungerer fint til konfirmasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes den blir for hverdagslig. Særlig til konfirmasjon. På 17.mai kan den kanskje fungere, kommer litt an på hva du skal.

Stusser på at du mener den kan passe til 17. mai, men ikke konfirmasjon? I mine øyne er 17. mai minst like høytidelig som en konfirmasjon, om ikke mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde følt meg veldig hverdagslig ved siden av alle bunadene i den kjolen.. 

Anonymkode: fb221...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Queen19 skrev (23 timer siden):

Stusser på at du mener den kan passe til 17. mai, men ikke konfirmasjon? I mine øyne er 17. mai minst like høytidelig som en konfirmasjon, om ikke mer.

Forsåvidt enig i det, men dersom planen på 17.mai er å grille i hagen med en venn tenker jeg den kjolen er innafor. Skal man gå i byen eller i selskap hadde jeg valgt noe mer formelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...