Gå til innhold

Synes du folk -gjør- nok for å løse problemene sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så mange innlegg jeg har lest her på KG opp gjennom årene av folk som ER konfliktsky men ikke selv tenker at de er det, og de som innrømmer å være det, men ikke gjør noe som helst for å stramme seg opp og ta tak i problemene og sette ned foten overfor partneren (eller hvem det nå måtte være). "Åh, jeg er så konfliktsky", som om det fritar dem fra alt ansvar, for stakkars, det er det jo ingenting å gjøre ved...

Forundrer meg ikke at mange par går fra hverandre, nei, når det er så mange som ikke klarer å fikse ting underveis. Til slutt blir jo tårnet av uløste konflikter uoverkommelig, og alt ryker.

Anonymkode: f76a3...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer veldig, og mange gjør sikkert så godt de kan ut ifra sine forutsetninger. 

Jeg har alltid tatt grep selv. Utdannet meg på nytt, flyttet, alltid bedt om hjelp når den psykiske helsa har blitt dårlig, gått ned 45 kilo, begynte med hobby da jeg ble ensom, osv. Men sliter med å skaffe meg kjæreste, det er ikke noe som nødvendigvis løser seg med hardt arbeid 😝

Anonymkode: 50217...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 15.26):

Mange snakker om problemene sine. Her, med andre, med fastlegen, med psykologen, på andre steder på internett.
I noen situasjoner er det viktig og godt å snakke. Men det løser ikke alt, det løser ikke alltid problemer.

Synes du folk gjør nok i praksis, konkret, for å løse problemene?
Ikke for å "behandle symptomer", men for å virkelig løse problemer

Et kurs, praktisk veiledning, legge konkrete planer, sette av tid til å jobbe med noe, øve på noe, øve med noen, jobbe sammen med noen - f.eks for å lære noe, prøve å gjøre noe på en annen måte, lære noe, gjøre endringer osv. Noe som er synlig/merkbart/konkret.

Anonymkode: 1a120...b79

Det enkle svaret er at barn fra midten av 80 tallet ble ført frem på en gullstol hvor foreldrene løste alle problemer for de.

Så når de først står ovenfor et problem så har de ikke verktøyet og kunnskapen til å løse de. 

Derfor er det også som ventet at Millenium og Gen Z ikke løse sine egne problemer. Det ser vi også er her på KG, hvis en person har et problem, selv et superenkelt problem så blir de bedt om å oppsøke lege og psykolog. 

Anonymkode: 461c8...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...