Gå til innhold

Kjæresten vil at jeg skal bygge hus på hans eiendom Er dette lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bli særboere! Ikke stol på han når han kommer med sånne forslag! 

Anonymkode: c31fa...771

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bygging i dag koster 40000 kr per kvm for et nøkkelferdig vanlig hus uten dyre valg. Da er det uten grunnarbeid, og graving og rør og vei er kjempedyrt. Dess færre kvm dess dyrere per kvm. Hvor stort hus vil han ha? Tror ikke du kommer noen vei med 3-3,5 mill altså når vi snakker at det hverken er vei eller kloakk i nærheten altså. Vil du selv bo der? Du får be ham komme opp med tegninger og et nøkkelferdig tilbud, så slår han det nok kjapt fra seg igjen. Eller bare si nei?

Vil du gjerne kjøpe en del av tomta hans og bo der i tilfelle det blir slutt? Hvis ikke kan han selge og flytte inn med deg, eller bruke huset hans som hytte? 

Han høres jo ut som en økonomisk amøbe, så mulig det er smartere å være særboere.

Anonymkode: 59035...998

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har vært sammen noen år. Jeg har mitt hus , han sitt. Han har ganske stor eiendom , men huset er fra 18hundre tallet, uten kloakk og det trengs en del oppgradering. Han tenker at det beste er å la gamle huset stå til utleie, og at jeg selger mitt ( som jeg mest sannsynlig vil få mellom 3 og 3,5 for)  Jeg  har veldig lite huslån igjen , da jeg har prioritert å betale ned med feriepenger  hvert år( ikke vært  på ferie på 7 år) Og med sparepenger.   Han har ikke sjans å få mer lån , så det blir jeg som må stå for alle kostnader.   Han  pusher veldig på dette og sier at  det er så lett å få godkjennelse og at byggeprosessen tar bare 9 mnd ca.

   Jeg er mer skeptisk til dette . Han mener huset skal stå et stykke inn i skogen i en bakke, så det må lages vei, borres etter vann, strekkes strøm ledning et godt stykke, planeres ut, septik tank osv osv .   Føles som det kommer å bli mye mer enn hva jeg får for huset mitt. Så er det spørsmålet om hvis forholdet ryker og jeg har bygget på hans tomt. Hva gjør jeg da?  Noen råd?

Anonymkode: 2e6dd...0fe

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her:  Han mener  han skal forsatt stå som eier på  tomten , og at jeg bygger huset og han flytter inn der.   Han tror vi skal leve lykkelig i all tid der, men det er det ingen garanti for.   

Anonymkode: 2e6dd...0fe


 

Aldri i verden! Dette må du ikke finne på å gå med på.

Og for en sleip, ego fyr!!!!

Han vil at du skal ta all risikoen her. Han skal fortsette å eie både tomten og huset sitt, mens ditt - som du har forsaket mye for å betale ned - skal selges for å opparbeide hans tomt, og bygge et hus på hans eiendom…….?!!?

Han er frekk som fy.

Går det skeis mellom dere, så har du stort sett tapt alt. Mens han beholder alt sitt og vil gå i pluss med økt verdi på eiendom med ny vei og kloakk - som du skal betale for.

For ikke å snakke om marerittet med å få solgt et hus som står på annen manns tomt…. Der vil du slite.

Attpåtil vil et hus langt uti gokk ikke stige i verdi på samme måte som er hus med sentral beliggenhet, så dette vil være å kaste både penger og fortjeneste i boligmarkedet ut av vinduet for din del.

Han får selge sitt også, så kan dere bygge/kjøpe noe sammen. Med like eierandeler og ordna forhold.

 

 

 

Anonymkode: c0b28...2a0

  • Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Satse som i selge huset og bruke alle pengene på hus som står på hans tomt? No no no no no 🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 59035...998

  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Du har vel fått ganske mange råd angående denne fyren nå, hvorfor tar du det ikke til deg?

Anonymkode: d1939...e21

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts her:  Han mener  han skal forsatt stå som eier på  tomten , og at jeg bygger huset og han flytter inn der.   Han tror vi skal leve lykkelig i all tid der, men det er det ingen garanti for.   

Anonymkode: 2e6dd...0fe

🤣

image.jpeg.c28408ee0b1af40b5737ec2d9150f6e2.jpeg

Anonymkode: dd87d...233

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva hvis det blir slutt og du må/vil selge ? Hvem ønsker da å kjøpe et hus langt inn i skogen på hans tomt ? Antakeligvis ingen andre enn han som igjen gjør at du aldri vil få tilbake den reelle boligverdien ved et evt salg.. 

Anonymkode: d01c7...ff9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Han han han han

Tenk på deg selv du. Husk hva DU ønsker. Du må beivse at du vil satse på han med å drite i en bøtte?? Kjernekar han der...

Anonymkode: dd87d...233

  • Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe


Eh… Og du fortjener en som vil satse på deg.

Styr unna.

En mann som setter ultimatum som dette, der han kun krever fra deg uten - uten å stille opp med det samme selv - bør du bare la gå.

Det er like mye opp til ham å bevise at han faktisk vil satse på et forhold til deg.

 

Anonymkode: c0b28...2a0

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bøtte å gå på do i? Mener du en helt ordinær bøtte? Ikke noe type "hyttetoalett" engang? 

Anonymkode: ba686...9b8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det faktum at han tenker dette er en god ide, hadde fått meg til å løpe. Det er så mange røde flagg i forslaget, at det kunne vært 1.mai toget i Moskva!

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har vært sammen noen år. Jeg har mitt hus , han sitt. Han har ganske stor eiendom , men huset er fra 18hundre tallet, uten kloakk og det trengs en del oppgradering. Han tenker at det beste er å la gamle huset stå til utleie, og at jeg selger mitt ( som jeg mest sannsynlig vil få mellom 3 og 3,5 for)  Jeg  har veldig lite huslån igjen , da jeg har prioritert å betale ned med feriepenger  hvert år( ikke vært  på ferie på 7 år) Og med sparepenger.   Han har ikke sjans å få mer lån , så det blir jeg som må stå for alle kostnader.   Han  pusher veldig på dette og sier at  det er så lett å få godkjennelse og at byggeprosessen tar bare 9 mnd ca.

   Jeg er mer skeptisk til dette . Han mener huset skal stå et stykke inn i skogen i en bakke, så det må lages vei, borres etter vann, strekkes strøm ledning et godt stykke, planeres ut, septik tank osv osv .   Føles som det kommer å bli mye mer enn hva jeg får for huset mitt. Så er det spørsmålet om hvis forholdet ryker og jeg har bygget på hans tomt. Hva gjør jeg da?  Noen råd?

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Hahahahahaha! Er han seriøs? Forventer han virkelig at du skal akseptere det der?Et sånt forslag hadde fått meg til å revurdere hele forholdet. Tomten skal stå på han, men du skal betale alt og stå på pinne for han økonomisk. 

Anonymkode: c25b8...06f

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mann er dette?  Bor i en rønne med bøtte som do, men får ikke mere lån?  Selv uten dette håpløse boligprosjektet, så høres han ikke helt god ut. 

Anonymkode: a5fc5...5c7

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her:  Ja vi har vært særboere i flere år nå, Det funker fint for meg, vi får kvalitets tid hver helg og litt fred fra hverandre i uken, men det er IKKE sånn han vil ha det. Han SkAl ha samboer og  vil ha det før året er omme..   Og han vil ikke flytte til meg, men det er jeg som må flytte til han. Så det er opp tiil meg nå å bevise at jeg vil satse på han og han sier han fortjener en som vil satse på han . 

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Og du fortjener ikke en som vil satse på deg? Et forhold et et kompromiss. Han prøver jo å true deg til å få viljen sin… «du holder kjeft og gjør som du får beskjed om fordi det fortjener jeg». For en mann….

Anonymkode: c25b8...06f

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei!

Dette minner om eksen min! Han er snart 50, leier, flytter inn til damene og ut igjen. Han ville pushe meg til å kjøpe noe sammen (= med min egenkapital), men begge skulle eie 50/50, for vi skulle jo være sammen for alltid 🤪. Han pushet så mye på dette at jeg ble lei av hele greia, følte meg som «enkel tilgjengelig bolig» og egenkapital.

Gikk ikke så lang tid før han flyttet inn hos en annen, så jeg kjenner jeg er veldig komfortabel med valget mitt.

Anonymkode: 38d84...e18

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du fortjener ikke en som vil satse på deg? Et forhold et et kompromiss. Han prøver jo å true deg til å få viljen sin… «du holder kjeft og gjør som du får beskjed om fordi det fortjener jeg». For en mann….

Anonymkode: c25b8...06f

Også kalt for et varndrende rødt flagg han der.

Anonymkode: dd87d...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ts her:  Han mener  han skal forsatt stå som eier på  tomten , og at jeg bygger huset og han flytter inn der.   Han tror vi skal leve lykkelig i all tid der, men det er det ingen garanti for.   

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Nei nei nei! Det han foreslår er jo at du selger huse dit og bygger et hus du kan gi til han. Det er ikke noe du kan finne på!!! Jeg tror helt ærlig det blir vanskelig for deg å leve lykkelig alle dine dager som er enten så griske eller så enkel. Uanset hva som får han til å tenke at dette forslaget er akseptabelt, så tenker jeg du gjør lurt i å kjøre separat økonomi og for guds skyld beholde dit eget hus!!!

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du skrevet her inne om denne problemstillingen tidligere?

Er dette deg?

 

Anonymkode: dd87d...233

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen noen år. Jeg har mitt hus , han sitt. Han har ganske stor eiendom , men huset er fra 18hundre tallet, uten kloakk og det trengs en del oppgradering. Han tenker at det beste er å la gamle huset stå til utleie, og at jeg selger mitt ( som jeg mest sannsynlig vil få mellom 3 og 3,5 for)  Jeg  har veldig lite huslån igjen , da jeg har prioritert å betale ned med feriepenger  hvert år( ikke vært  på ferie på 7 år) Og med sparepenger.   Han har ikke sjans å få mer lån , så det blir jeg som må stå for alle kostnader.   Han  pusher veldig på dette og sier at  det er så lett å få godkjennelse og at byggeprosessen tar bare 9 mnd ca.

   Jeg er mer skeptisk til dette . Han mener huset skal stå et stykke inn i skogen i en bakke, så det må lages vei, borres etter vann, strekkes strøm ledning et godt stykke, planeres ut, septik tank osv osv .   Føles som det kommer å bli mye mer enn hva jeg får for huset mitt. Så er det spørsmålet om hvis forholdet ryker og jeg har bygget på hans tomt. Hva gjør jeg da?  Noen råd?

Anonymkode: 2e6dd...0fe

Haha han mener mye han gubben din. Svaret er NEI. ikke gjør det.

Anonymkode: fb411...f58

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange råd allerede, mistenker han for litt dagdrømming. For å få til dette, er det i praksis han som må søke og få byggetillatelse. Deretter må du betale for at han bygger seg hus. Hørtes ikke like kult ut da?

Dessuten, som nylig husbygger selv kan jeg også si at 3,5 mill ikke får deg langt selv om du får gratis tomt.

For 120 kvm standard "husbanklån-hus", så må du ut med i overkant av 5 mill. Forutsatt tilknyttet offentlig strøm og kloakk.
Borre etter vann og egen lukket septik er fort 400 000,-. Skal du ha vei i jomfruelig terreng må du beregne 2 000,- kr pr meter. Forutsatt du ikke må sprenge, grave ut myr eller tilføre masse over 1 meter i dybden i traseen. 
 

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...