Gå til innhold

Han har ikke tid til å dra på kontroll med barnet, men drar i begravelse til noen han ikke har møtt på 20 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får gå med ungen selv da.

Anonymkode: aab5b...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde flyttet på kontrollen. Viktig å gå i begravelse for å hedre den døde.

Anonymkode: bbac8...37a

Den døde bryr seg vel ikke. Bedre å snakke med folk enn å møte opp 20 år etter. Da er det jo litt sent. 

Skjønnera at ts reagerer.

Anonymkode: a3c93...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg reagerer sånn fordi faren min var på samme viset. Min mor måtte ta alt av helse, skole, fritidsaktiviteter. Min far jobbet og prioriterte ikke idrettsturneringer eller skoleavslutninger. Men begravelser for tremenninger  og grandtanter som han ikke hadde hatt interesse av å ha kontakt med på årevis, de skulle han gå i. 

Jeg regner med at når ts beskriver familemedleemmet som perifer, så er det ikke snakk om faren eller broren. 

Anonymkode: a3c93...e4a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen min og jeg har det begge travelt på jobb om dagen. Det er innkalt til 2års-kontroll på Helsestasjonen og han var helt insisterende på at han ikke hadde anledning til å ta den. Jeg har gjort om masse på min jobb, så jeg får det til fordi jeg må. Nå er det blitt en begravelse samme dag som kontrollen, som mannen mener han absolutt skal i. Det er et familiemedlem han ikke har sett eller snakket med på 20+ år. Jeg mener at hvis han kan ta fri og prioritere begravelse til noen så perifer, så må han faktisk prioritere kontrollen først. Han er selvsagt uenig og mener det er viktig å gå fordi det er familie. Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 40859...45a

Hadde ditcha ungen. Det blir sikkert kontroll når ungen er 3 år også, det blir sikkert en når ungen er 4 også.

Det er vanskeligere og begrave en person 2 ganger.

Selvfølgelig går man når det er begravelse.

Anonymkode: 19a1c...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det mange som ikke forstår… 

 

Problemet er ikke begravelsen. Problemet er at mannen ikke fant det mulig å prioritere kontrollen på helsestasjonen til SITT EGNE BARN!! Men så i ettertid viser det seg at han allikevel klarer finne det mulig å prioritere en begravelse til en perifer familiebekjent han ikke har sett på 20 år. 
 

Leser vi i det hele tatt de samme ordene?

Anonymkode: c48ba...9c2

Ja det gjør vi.

Ungen blir eldre, men det blir ikke den som skal gravlegges, hvor vanskelig er det og forstå?

Jeg skjønner at du vil at folk skal ta ditt parti, men det gjør jeg ikke.

Begravelse til familie går man i.

Anonymkode: 19a1c...b01

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mannen min og jeg har det begge travelt på jobb om dagen. Det er innkalt til 2års-kontroll på Helsestasjonen og han var helt insisterende på at han ikke hadde anledning til å ta den. Jeg har gjort om masse på min jobb, så jeg får det til fordi jeg må. Nå er det blitt en begravelse samme dag som kontrollen, som mannen mener han absolutt skal i. Det er et familiemedlem han ikke har sett eller snakket med på 20+ år. Jeg mener at hvis han kan ta fri og prioritere begravelse til noen så perifer, så må han faktisk prioritere kontrollen først. Han er selvsagt uenig og mener det er viktig å gå fordi det er familie. Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 40859...45a

Kontroller på HS kan flyttes. 

Hadde selvsagt syns det var greit at man gikk i begravelse. Hvem man ønsker å gå i begravelse til er opp til hver enkelt å bestemme selv- spiller ingen rolle hva du eller andre mener om det. Har han et ønske om å gå, så går han. 

Har skjønt hva du mener er problemstillingen her altså, bare ikke enig i at det i det hele er en problemstilling. Det er en 2 års kontroll. 

Problemstillingen er at du er uenig i mannens prioriteringer fordi det er til ulempe for deg. Mens vi som svarer ikke er enig med deg. 

Anonymkode: 47f5e...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du synes ikke at han burde prioritere barnet hans, som faktisk er i live, over en random person han tilfeldigvis er i slekt med? Er ikke slik at denne personen bryr seg som mannen til ts kommer eller ikke. 

Anonymkode: c91d8...d7d

Folkeskikk, du har hørt om det? Skikk og bruk!! En random person han tilfeldigvis er i slekt med? Ja, du får sagt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kontroller på HS kan flyttes. 

Hadde selvsagt syns det var greit at man gikk i begravelse. Hvem man ønsker å gå i begravelse til er opp til hver enkelt å bestemme selv- spiller ingen rolle hva du eller andre mener om det. Har han et ønske om å gå, så går han. 

Har skjønt hva du mener er problemstillingen her altså, bare ikke enig i at det i det hele er en problemstilling. Det er en 2 års kontroll. 

Problemstillingen er at du er uenig i mannens prioriteringer fordi det er til ulempe for deg. Mens vi som svarer ikke er enig med deg. 

Anonymkode: 47f5e...fad

Og hadde det vært trådstarters familie, så har saken stilt seg annerledes...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarters mann har ikke klart å finne en eneste dato før sommerferien, hvor det kan passe å følge opp barnet sitt. Men når en perifer slektning dør, så ordner det seg på magisk vis. Tilfeldigvis akkurat den dagen det var fullstendig uaktuelt å følge ungen. Og folk synes TS er urimelig...

Anonymkode: a2ee6...642

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trådstarters mann har ikke klart å finne en eneste dato før sommerferien, hvor det kan passe å følge opp barnet sitt. Men når en perifer slektning dør, så ordner det seg på magisk vis. Tilfeldigvis akkurat den dagen det var fullstendig uaktuelt å følge ungen. Og folk synes TS er urimelig...

Anonymkode: a2ee6...642

Fordi det er slik verden fungerer ; begravelser kan man ikke planlegge men når de kommer så strekker man seg lenger enn til noen annen anledning for å få det til 

Anonymkode: 078f7...9d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor er leseforståelsen til folk????

TS skriver at mannen ikke kommer til å prioritere kontrollen før sommerferien pga hans jobb. Det er ikke kontrollen eller begravelsen på den eksakte datoen som er problemet, men at mannen ikke tar ansvar i det hele tatt.

Anonymkode: e9561...3e7

HVA ER GREIA MED AT DU SKRIKER??

DETTE BLE IKKE DELT I FØR SEINERE I TRÅDEN..📢

Anonymkode: e97fc...d69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trådstarters mann har ikke klart å finne en eneste dato før sommerferien, hvor det kan passe å følge opp barnet sitt. Men når en perifer slektning dør, så ordner det seg på magisk vis. Tilfeldigvis akkurat den dagen det var fullstendig uaktuelt å følge ungen. Og folk synes TS er urimelig...

Anonymkode: a2ee6...642

Eh begravelse for man fri til , det er noe annet enn kontroll som kan flyttes 

Anonymkode: 8eae2...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har misforstått hele problemstillingen….

Anonymkode: c48ba...9c2

Flytter du kontrollen er det ikke noen problemstilling å misforstå 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

HVA ER GREIA MED AT DU SKRIKER??

DETTE BLE IKKE DELT I FØR SEINERE I TRÅDEN..📢

Anonymkode: e97fc...d69

Du skriker da du også?

Anonymkode: a3c93...e4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearpath skrev (14 minutter siden):

Flytter du kontrollen er det ikke noen problemstilling å misforstå 😁

Ts har gjort det hun kan for å ta denne timen og så skal hun måtte gjøre det igjen?

Jeg tror nok at når det er klin umulig for mannen å ta seg fri for å dra på helsestasjonen før sommeren så blir det like umulig i august. Hvis helsestasjonen går med på å utsette det såpass lenge...

Anonymkode: a3c93...e4a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eh begravelse for man fri til , det er noe annet enn kontroll som kan flyttes 

Anonymkode: 8eae2...624

Er ikke sikkert helsestasjonen går med på å vente til etter sommeren, og mannen blir neppe mer medgjørlig til høsten. Jeg kjenner typen. 

Anonymkode: a3c93...e4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begravelse trumfer helsestasjonen. 

Anonymkode: 5e761...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Trådstarters mann har ikke klart å finne en eneste dato før sommerferien, hvor det kan passe å følge opp barnet sitt. Men når en perifer slektning dør, så ordner det seg på magisk vis. Tilfeldigvis akkurat den dagen det var fullstendig uaktuelt å følge ungen. Og folk synes TS er urimelig...

Anonymkode: a2ee6...642

Jeg synes ikke TS er urimelig som ønsker at mannen hennes skal ta sin andel av slike rutineavtaler. MEN ikke bland begravelse inn i det. For når det gjelder begravelser, rydder man kalenderen. Uansett. 
Jeg har selv en mann som har en så «viktig» jobb at det stort sett blir min jobb som må vike. Men med årene har jeg presset på hardere. Selv om han blir sinna. Ikke sinna som i at han er voldelig eller noe, men han blir sint og frustrert, og det fører til krangel. Jeg har nå begynt å stå i de kranglene, og det har hjulpet noe. Sykehuset har sagt at dere «ikke har lov til» å utsette pasienters timer, sier du? Vel, du har KRAV på fri for å følge barnet til spesialisthelsetjenesten (diagnose-barn), og NEI de timene kommer IKKE på mer enn seks ukers varsel og på akkurat den dagen og tidspunktet som du ønsker. Så vet du hva? Pasientene MÅ få nye timer, samme hva ledelsen på sykehuset måtte mene om den saken. Det er selvsagt helt urimelig å stille slike krav til de ansatte, for livet skjer, og da må planer endres. 

Anonymkode: 5e761...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at mange arbeidsgivere har mye større rom for å gi fri ved begravelser og ikke HS-kontroller. Kan det ligge noe der? 

Jeg er ellers enig i at en begravelse har høyeste prioritet her, og at man da faktisk virkelig går inn for å få det til mtp jobb. Det gjør man ikke med en HS-kontroll, da endrer man heller time. Hvorfor ingen av dere har tenkt på å endre den timen, synes jeg er rart, om det ikke egentlig passa for noen av dere med den kontrollen?

Anonymkode: 5eca4...d0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har inntrykk av at mange arbeidsgivere har mye større rom for å gi fri ved begravelser og ikke HS-kontroller. Kan det ligge noe der? 

Jeg er ellers enig i at en begravelse har høyeste prioritet her, og at man da faktisk virkelig går inn for å få det til mtp jobb. Det gjør man ikke med en HS-kontroll, da endrer man heller time. Hvorfor ingen av dere har tenkt på å endre den timen, synes jeg er rart, om det ikke egentlig passa for noen av dere med den kontrollen?

Anonymkode: 5eca4...d0f

Hvorfor skal ts «virkelig gå inn for å få det til mtp jobb» men ikke mannen? De har det begge travelt på jobb? Det var ikke den eksakte datoen som var problemet, mannen kunne ikke få det til før sommerferien

Anonymkode: de604...de3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...