Gå til innhold

Dere som har tatt brystløft og silkon, er dere fornøyd? Gode og dårlige erfaringer takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt brystløft og silikon er dere fornøyd? Misfornøyd?

Hvordan ble arrene etter brystløft? Er de synlig 1år etterpå eller kan du ikke se de? Jeg vil helst ikke ta brystløft pga store arr som jeg er redd er veldig synlige? (Har lys hud). Hvordan ble det hos dere? Kan du se arrene lenge etter?

Oppstod det noen komplikasjoner etter brystløft og silikon operasjon?

Vil ikke at brystene skal henge så måtte bli under muskelen med brystløft for best resultat. 

Kom gjerne med innspill på gode eller dårlige erfaring, alt mottas med takk før den store avgjørelsen!

Så redd jeg skal angre uten løft, men og redd for at det blir for synlige og stygge arr med løft. (rundt brystvorter nedover og under. 

Hvordan blir det med bh senere på arrvevet under?

Vil det gnage eller være ubehagelig/vondt?

Etter amminger, og ned mye i vekt vil jeg orde på de ødelagte brystene. Trenger litt erfaringer gjerne bilder om noen har?

Anonymkode: 31379...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har løft og silikon under muskelen, er tre år siden akkurat. Arrene mine vises, men de er ikke veldig synlige. Hadde litt problemer med at jeg var allergisk mot tapen som skal være på såret for å få penere arr. Så sårene ble irritert og ville ikke gro, og arrene mine er derfor ikke så fine som de kunne ha vært. Det er mulig med arrkorreksjon, men jeg har ikke vært så opptatt av det 🤷‍♀️

Det er ikke noe problem for meg med arrvev og BH, ikke noe jeg har tenkt over. De ser veldig naturlige og fine ut og jeg er skikkelig fornøyd. Kan ikke kjenne at det er silikon inni.

Som deg hadde jeg gått ned mye i vekt og gjennomgått et svangerskap, og det var liksom bare tomme skinnposer igjen som hang nedover brystet. Når jeg gikk i bikini lå det bare skrukkete hud nedi cupen 🙈 Jeg synes alle kropper er vakre og er egentlig ikke noen forkjemper for kosmetisk kirurgi, men jeg gjorde det likevel. Har ingen kjæreste, og er ikke på utkikk etter en heller, så gjorde det 100 % for min egen del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 time siden):

Jeg har løft og silikon under muskelen, er tre år siden akkurat. Arrene mine vises, men de er ikke veldig synlige. Hadde litt problemer med at jeg var allergisk mot tapen som skal være på såret for å få penere arr. Så sårene ble irritert og ville ikke gro, og arrene mine er derfor ikke så fine som de kunne ha vært. Det er mulig med arrkorreksjon, men jeg har ikke vært så opptatt av det 🤷‍♀️

Det er ikke noe problem for meg med arrvev og BH, ikke noe jeg har tenkt over. De ser veldig naturlige og fine ut og jeg er skikkelig fornøyd. Kan ikke kjenne at det er silikon inni.

Som deg hadde jeg gått ned mye i vekt og gjennomgått et svangerskap, og det var liksom bare tomme skinnposer igjen som hang nedover brystet. Når jeg gikk i bikini lå det bare skrukkete hud nedi cupen 🙈 Jeg synes alle kropper er vakre og er egentlig ikke noen forkjemper for kosmetisk kirurgi, men jeg gjorde det likevel. Har ingen kjæreste, og er ikke på utkikk etter en heller, så gjorde det 100 % for min egen del 😊

Takk for svar!

Helt enig, alle krpoper er vakre uansett form. Men når de er tomme og ikke fyller bh/bikini (bare store tomrom) så er det leit. Hadde så store og fine før.

Mangler noe. 

Så det ser fint ut med arr? ser du noe til arr rundt selve brytsvorten?

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar!

Helt enig, alle krpoper er vakre uansett form. Men når de er tomme og ikke fyller bh/bikini (bare store tomrom) så er det leit. Hadde så store og fine før.

Mangler noe. 

Så det ser fint ut med arr? ser du noe til arr rundt selve brytsvorten?

Anonymkode: 31379...6f0

Ja, det er under brystet at mine arr vises mest. Men det er ikke så farlig for meg, sjelden folk ser under der 😝 Rundt brystvortene vises det overhodet ikke, og det arret fra brystvorten og ned vises heller omtrent ikke 😊 Må liksom se godt etter for å få øye på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (36 minutter siden):

Ja, det er under brystet at mine arr vises mest. Men det er ikke så farlig for meg, sjelden folk ser under der 😝 Rundt brystvortene vises det overhodet ikke, og det arret fra brystvorten og ned vises heller omtrent ikke 😊 Må liksom se godt etter for å få øye på det. 

Tusen takk for svar! Nei sant det, sjelden folk skal se der. hehe. Var helst det rundt brystvorten og ned jeg var redd for skulle være veldig rødt og synlig.

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar! Nei sant det, sjelden folk skal se der. hehe. Var helst det rundt brystvorten og ned jeg var redd for skulle være veldig rødt og synlig.

Anonymkode: 31379...6f0

Det er jo litt forskjellig hvor fine arr man får, men så lenge det gror greit så tror jeg det stort sett går fint 😊 Hvis du sender meg en melding så kan jeg sende bilde for å vise hvordan det ser ut på meg 😊 Ser ikke for meg at det er innafor å legge ut i tråden her 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikea skrev (40 minutter siden):

Det er jo litt forskjellig hvor fine arr man får, men så lenge det gror greit så tror jeg det stort sett går fint 😊 Hvis du sender meg en melding så kan jeg sende bilde for å vise hvordan det ser ut på meg 😊 Ser ikke for meg at det er innafor å legge ut i tråden her 🤪

Ja sant det. 

Tror det er lov med bilde men ikke av brystvorte og hele vil eg tro. Men selve arret går vel? 

Tok du under muskelen eller oppå? Gjorde det veldig vondt etterpå? Klarte du å bevege deg og gjøre ting etterpå eller sengeliggende?

Vet du hvilken type silikon du tok?

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja sant det. 

Tror det er lov med bilde men ikke av brystvorte og hele vil eg tro. Men selve arret går vel? 

Tok du under muskelen eller oppå? Gjorde det veldig vondt etterpå? Klarte du å bevege deg og gjøre ting etterpå eller sengeliggende?

Vet du hvilken type silikon du tok?

Anonymkode: 31379...6f0

Haha jeg tør ikke. 

Jeg tok under muskelen, synes ikke det gjorde spesielt vondt. Var alene med gutten min på 3 år og måtte bare fungere som vanlig. Kjørte bil, vasket håret, laget mat, osv. Løftet så lite som mulig da 😊 

Aner dessverre ikke type silikon 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 time siden):

Haha jeg tør ikke. 

Jeg tok under muskelen, synes ikke det gjorde spesielt vondt. Var alene med gutten min på 3 år og måtte bare fungere som vanlig. Kjørte bil, vasket håret, laget mat, osv. Løftet så lite som mulig da 😊 

Aner dessverre ikke type silikon 😕

Helt greit, forstår jeg godt.

Tusen takk for svar og hjelp.

:)

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre med erfaringer? :)

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt løft, men jeg har tatt silikon, og erfarte det samme som den over her skriver; reagerte allergisk på sårteipen man skal ha over sårene og arrene. Det hjalp ikke uansett hvilke "allergitestede" og hudvennlige plastere jeg prøvde (aner ikke hvor mange jeg kjøpte), jeg reagerte allergisk på limet uansett. Så teipen måtte jeg slutte med så tidlig som mulig, for jeg holdt ikke ut den brennende og kløende smerten.

Så vær obs på det, og gå for allergitestet som førstevalg for sikkerhets skyld, det øker sjansen for at du skal tåle den teipen i alle fall.

Arrdannelse er individuelt. Veldig! Noen har ekstremt godt "grokjøtt" og får aldri arr av noe nesten, mens sånne som jeg, får arr av alt. Jeg har arr under brystene etter silikoninnleggelsene, men de er hvite, og jeg har hvit hud, så de syns ikke så veldig godt. Uansett bare jeg som ser dem.

Anonymkode: 9643c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da får jeg sjekke ut litt om teip i tilfelle og!

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. Nå er det vel 7 år siden. Tok det etter at jeg har født alle barna og visste at jeg ikke kommer til å ha flere. Alt gikk veldig fint. Jeg var ikke allergisk mot teip. Arrene er så og si usynlige. Fikk rett og slett livet mitt tilbake og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 35bcf...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok silikon for noen år siden. Arrene under brystene er godt synlige, men sjelden noen ser akkurat der. Brystene står i tillegg rett opp når jeg ligger og er hardere enn naturlige bryster, selv om jeg nå har mye fettvev rundt implantatene (gått opp 10 kg siden de ble lagt inn). Hadde det vært gratis å fjerne så hadde jeg gjort det. Man får ikke sjekket brystene spesielt godt mtp brystkreft, noe som naturligvis bekymrer meg.

Anonymkode: 30123...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tok silikon for noen år siden. Arrene under brystene er godt synlige, men sjelden noen ser akkurat der. Brystene står i tillegg rett opp når jeg ligger og er hardere enn naturlige bryster, selv om jeg nå har mye fettvev rundt implantatene (gått opp 10 kg siden de ble lagt inn). Hadde det vært gratis å fjerne så hadde jeg gjort det. Man får ikke sjekket brystene spesielt godt mtp brystkreft, noe som naturligvis bekymrer meg.

Anonymkode: 30123...c59

Takk for svar. Kan ta MR eller ultralyd framfor mamografi?

 

Anonymkode: 31379...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...