Gå til innhold

Jeg bøyde meg og har vondt nå😞


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bøye med ned på huk for å tørke noe på gulvet og fikk skikkelig vondt i kne, nå når jeg går gjør det vondt rett under kneet 😮‍💨

Kan jeg ta ibux?

Anonymkode: 1b633...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: e947e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vondt at du må ha Ibux altså? Jeg ville heller ventet bare en times tid og sett... Hør på hva kneet ditt forteller deg og ta det heller litt rolig. Det kan være borte igjen før Ibuxen rekker å virke. Hvis du skal ha smertestillende bør du velge Paracet, fordi det er mye mindre skadelig.

Anonymkode: 6dbf3...794

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta ibux må du da klare å bedømme selv 

Anonymkode: 7f408...16e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det så vondt at du må ha Ibux altså? Jeg ville heller ventet bare en times tid og sett... Hør på hva kneet ditt forteller deg og ta det heller litt rolig. Det kan være borte igjen før Ibuxen rekker å virke. Hvis du skal ha smertestillende bør du velge Paracet, fordi det er mye mindre skadelig.

Anonymkode: 6dbf3...794

Dette hørtes ut som om jeg doper meg på smertestillende. 🙈 Det gjør jeg ikke! Tar paracet eller ibux når jeg føler at jeg må, og ikke når jeg vil. Har hatt vondt i over to timer nå. Og paracet er ikke for muskler og vondt, slik jeg har.

Anonymkode: 1b633...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hørtes ut som om jeg doper meg på smertestillende. 🙈 Det gjør jeg ikke! Tar paracet eller ibux når jeg føler at jeg må, og ikke når jeg vil. Har hatt vondt i over to timer nå. Og paracet er ikke for muskler og vondt, slik jeg har.

Anonymkode: 1b633...0f2

Men du må spørre her...😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du ikke det selv? Hvorfor spør du her?

Anonymkode: 38f4c...9b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette hørtes ut som om jeg doper meg på smertestillende. 🙈 Det gjør jeg ikke! Tar paracet eller ibux når jeg føler at jeg må, og ikke når jeg vil. Har hatt vondt i over to timer nå. Og paracet er ikke for muskler og vondt, slik jeg har.

Anonymkode: 1b633...0f2

Hørtes det ut som du doper deg på smertestillende? Den tolkningen tror jeg du må ta på din egen kappe, for jeg har ikke skrevet noen ting som hentyder til det... Det var i ditt hode.

Anonymkode: 6dbf3...794

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene… spørre på nettforum om du kan ta ibux når du har vondt? 
Håper virkelig ikke du er så hjelpesløs ellers, at du ikke klarer å ta noen avgjørelser på egen hånd? 

Anonymkode: 83496...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette hørtes ut som om jeg doper meg på smertestillende. 🙈 Det gjør jeg ikke! Tar paracet eller ibux når jeg føler at jeg må, og ikke når jeg vil. Har hatt vondt i over to timer nå. Og paracet er ikke for muskler og vondt, slik jeg har.

Anonymkode: 1b633...0f2

Men det er jo ingen andre som kan vurderer om du har så vondt at du trenger en ibux, eller om du heller burde prøve bevege deg og gå det av deg. 
Jeg har vonde knær hver dag uten å ta smertestillende. 

Hvis du vil ha noen til å bedømme din smertetilstand så er det i så fall lege du må snakke med... 

Anonymkode: 6c690...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (51 minutter siden):

Men du må spørre her...😂

Ja, jeg ser jo at det var dumt. Dere er så kjappe til å bedømme andre, dere som er så perfekte ja.

Anonymkode: 1b633...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg ser jo at det var dumt. Dere er så kjappe til å bedømme andre, dere som er så perfekte ja.

Anonymkode: 1b633...0f2

Du KAN jo ta Ibux så lenge du ikke er allergisk mot det. Selv helt uten smerter er det en mulighet du har.

Så er kanskje spørsmålet om Ibux kan gjøre tilstanden verre? Og det skjer jo neppe. Eller muligens er spørsmålet om du heler bør ringe lege/fysioterapeut? Og det må du nesten se an selv. Tror du kneet er skadet eller ute av stilling så kan det være en sak for helsepersonell. I så fall er vel først best, men igjen - du må enten vurdere dette selv eller be om bistand fra nettopp helsepersonell til å ta vurderingen.

Anonymkode: 3e2a0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...