Gå til innhold

tinder eksperiment, hvor vanskelig det er for "normale" karer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja 22 år gamle menn har det uendelige mye vanskeligere enn menn som er feks 10 eller 20 år eldre. Det er unge menn som blir valgt bort og som ikke når opp. For voksne menn er det like stor etterspørsel som tilbud.

At menn i alderen 27 / 28 "begynner å slå seg til ro" er helt feil formulering da. Det er først den alderen mange menn kommer inn på kjønnsmarkedet. Men det har ingenting å gjøre med at menn liksom "velger" å "slå seg til ro" da, det er fordi mange damer ønsker å slå seg til ro da. Og når det skjer må de fleste operere i et annet marked enn de har tilgang på for sex og moro. Dvs. de må senke krav til utseende, selvtillit, høyde etc.

Og det er egentlig bare trist. Damene kommer krypende når de innser at de egentlig ikke har sjans på de største, kjekkeste mennene med høyest selvtillit. Og forventer da at menn skal være parat, og slå seg til ro selv om de akkurat har fått innpass i kjønnsmarkedet...

Anonymkode: c0bdd...e7b

Hva du syns er trist må du utdype. Selv så syns jeg det har vært utrolig hyggelig å se på de forelskede parene som støtter hverandre, unner hverandre godt, holder rundt hverandre, tar datekvelder. Den forelskelsesrusen som de har, selv i dag mange år senere, er vakkert og nydelig. 😊 

Menn velger selv om de ønsker å inngå et forhold med noen. Det er ikke noe med å stå parat, men at man bevist tar et valg sammen om å være kjærester. 

Anonymkode: 9867c...520

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror du din egne oppfatning av dating med "normale" menn på tinder er mer relevant en store undersøkelser og hva menn erfarer selv? Seriøst, er dere kvinner her inne virkelig så fjerne?

Se klippet du, det er mye mer relevant for realiteten en hva du personlig har erfart og tror!

Anonymkode: 9cf87...5b2

Ser ikke helt norskt ut det klippet ?

Anonymkode: 1b4aa...16b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om du så ut som en sliten og mindre pen mann selv?

Anonymkode: 6ea98...a1d

Selvfølgelig. 

Hvordan jeg ser ut, er fokuset i profilen : hun har gjort en vurdering av denne siden av meg og fortsatt tar kontakt. Hun kan ha dårlig syn, gammel og slitt kan være fetishen hennes : på tidspunktet hun tar kontakt , har dette vært premisset HENNES.

Så da handler alt om MITT perpektiv, og selv om jeg personlig nok ville vært mer fokusert på profil, siden unge i dag er veldig mye mer "flinke" og "korrekte", og jeg stort sett ville miste reisning av en avholds vegetarianer som er opptatt av politikk, når jeg er på jakt etter en ny russetid, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dere damer at det er rart at denne fyren i videoen har bare 290 matcher?

Og dette på basis at han sveipet høyre på ca 8000?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 timer siden):

Hele poenget er å finne noen man passer sammen med. De fleste passer ikke sammen med særlig mange, og de virkelige vinnerne er de som treffer bingo på kun en like. Forhold handler om å virkelig like hverandre, og passe sammen på alle vis. Jo mer selektiv man er jo større er sjansen til å lykkes. Det forutsetter at man leser, skjønner og respekterer andre brukeres profiler med preferanser, interesser osv. og aldri trykker like på noen man ikke reelt sett matcher. 

Jeg har aldri brukt sjekkeapper, men jeg har en profil på et seksualpolitisk forum, og jeg ser at majoriteten av dem som kommer med sjekkereplikker og foreslår å treffes på melding ikke har lest profilteksten. Ergo: De bryr seg ikke om hvem jeg er, hvilke interesser jeg har eller hvilke preferanser jeg har. Det er hårreisende dårlig folkeskikk.
De vennene jeg leser tindermeldingene til innimellom får stort sett bare drittmeldinger, fra folk som ikke stemmer med det de ser etter i det hele tatt. Det er veldig respektløst, rett og slett.

Nei poenget er at du shamer noen for sin fremgangsmåte når de leter etter partner, at du mener en har nok informasjon til si noe om kvalitetene til et individ med en profil er selvsagt opp til deg, men det gjelder ikke alle.

Jeg vil heller påstå at til flere en gir en sjanse til større er muligheten for at en finner den en er kompatibel med.
At noen ikke har lest profilteksten er irrelevant i forhold til din kommentar om at akseptraten din viser om en er uattraktivt og tar hva som helst. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Nei poenget er at du shamer noen for sin fremgangsmåte når de leter etter partner, at du mener en har nok informasjon til si noe om kvalitetene til et individ med en profil er selvsagt opp til deg, men det gjelder ikke alle.

Jeg vil heller påstå at til flere en gir en sjanse til større er muligheten for at en finner den en er kompatibel med.
At noen ikke har lest profilteksten er irrelevant i forhold til din kommentar om at akseptraten din viser om en er uattraktivt og tar hva som helst. 

 

Ikke nødvendigvis. Ingen damer gidder å være nummer 85 av 126. Det synes når du dater/chatter med veldig mange damer samtidig. Du blir overfladisk uten å merke det selv, karver med navn og informasjon, høres uinteressert ut og så videre. 

Anonymkode: 40b98...c93

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Alfon said:

Synes ikke dere damer at det er rart at denne fyren i videoen har bare 290 matcher?

Og dette på basis at han sveipet høyre på ca 8000?

 

Ikke så veldig. Få bilder hvor han ser veldig ukomfortabel ut. Dårlig bio. Skriver bioen med bare hobbyer, istedenfor hva han søker og hva som er viktig for han i et forhold. Fremstår som veldig overfladisk.

En datingapp handler om at man skal selge seg selv på en god måte. Det handler om å stråle ut litt sjarm, at man er tilfreds med livet og har det fint. 

For eksempel så har jeg vært på Tinder i tre år nå, med litt av og på. Jeg byttet ut alle bildene mine nå i april, der jeg smiler og ser fornøyd ut, er moderne kledd og ikke sminket. I tillegg så har jeg skreddersydd profilteksten min til å treffe den type menn jeg ønsker å tiltrekke meg. Folk ser på deg plutselig på en annen måte når du tar de valgene. 

Hvis man syns det er vanskelig å gjøre det, så kan man spørre om hjelp! 

Og som nevnt før så er han 22 år som er ikke like ettertraktet som en mann på 27/28 år. På samme måte at jeg som en 35 år gammel kvinne ikke kan forvente samme oppmerksomheten fra menn som når jeg var 22 år. Det handler jo om at man forstår litt sin egenverdi og ser på ting realistisk. 😊 

Anonymkode: 9867c...520

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så veldig. Få bilder hvor han ser veldig ukomfortabel ut. Dårlig bio. Skriver bioen med bare hobbyer, istedenfor hva han søker og hva som er viktig for han i et forhold. Fremstår som veldig overfladisk.

En datingapp handler om at man skal selge seg selv på en god måte. Det handler om å stråle ut litt sjarm, at man er tilfreds med livet og har det fint. 

For eksempel så har jeg vært på Tinder i tre år nå, med litt av og på. Jeg byttet ut alle bildene mine nå i april, der jeg smiler og ser fornøyd ut, er moderne kledd og ikke sminket. I tillegg så har jeg skreddersydd profilteksten min til å treffe den type menn jeg ønsker å tiltrekke meg. Folk ser på deg plutselig på en annen måte når du tar de valgene. 

Hvis man syns det er vanskelig å gjøre det, så kan man spørre om hjelp! 

Og som nevnt før så er han 22 år som er ikke like ettertraktet som en mann på 27/28 år. På samme måte at jeg som en 35 år gammel kvinne ikke kan forvente samme oppmerksomheten fra menn som når jeg var 22 år. Det handler jo om at man forstår litt sin egenverdi og ser på ting realistisk. 😊 

Anonymkode: 9867c...520

Har du en formening om hvor mange matcher han ville fått dersom han hadde tatt dine råd?

Bytt bilder,skreddersyr bio for å få frem personlighet og hva han søker.

Han har en age bracket på 18-25 som virker ganske normalt for en 22 åring.

Min tips er er at han går fra 3-4 prosent matcher til 6-7 prosent. og ikke noe som helst i nærheten av ca 50 prosent som han sveiper til høyre.

Jeg er ganske enig i han som laget videoen at Tinder er bortkastet for den type mann han representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfon skrev (1 time siden):

Synes ikke dere damer at det er rart at denne fyren i videoen har bare 290 matcher?

Og dette på basis at han sveipet høyre på ca 8000?

 

Nei. Han er ikke spesielt kjekk, har en ganske kjedelig profil og skiller seg ikke ut. At han har hund er minus i min bok, jobben hans virker for spennende og han hadde nok syntes jeg var ganske kjedelig som person.

Anonymkode: bb564...2e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne profilen som du linker til via videoen er helt elendig. Bildene av han er dårlige og han virker ukomfortabel og usikker. Han ser skikkelig kjedelig ut og gir dårlig vibes. 

Selvom han sikkert er en average guy + , så forstår tydeligvis ikke gutter at hvordan bilder blir tatt betyr ALT. Ansiktsuttrykk og holding på bilder er alfa og omega. Noe som er helt fraværende her. 


TLDR: Elendig tinder profil pga dårlige bilder. 

Anonymkode: 0407e...d81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Alfon said:

Har du en formening om hvor mange matcher han ville fått dersom han hadde tatt dine råd?

Bytt bilder,skreddersyr bio for å få frem personlighet og hva han søker.

Han har en age bracket på 18-25 som virker ganske normalt for en 22 åring.

Min tips er er at han går fra 3-4 prosent matcher til 6-7 prosent. og ikke noe som helst i nærheten av ca 50 prosent som han sveiper til høyre.

Jeg er ganske enig i han som laget videoen at Tinder er bortkastet for den type mann han representerer.

Det er ingen garanti for hva som skjer, men det som er relevant å huske på at å være på en datingsapp er en slags markedsføring. Holdning og utstråling betyr utrolig mye, på samme måte som når det lages reklamefilmer så skal du treffe et marked og hvem er dette markedet som du vil treffe? Hvem er målgruppen din? For å ta meg selv som eksempel så er jeg som sagt 35 år. Jeg er høy, tynn og over gjennomsnittet attraktiv. Jeg har hele veien tiltrukket meg aggressive menn med lav selvtillit, dårlige kledde menn. Dette er ikke menn jeg trenger, så da måtte jeg gjøre noen endringer og bli bedre så jeg kunne tiltrekke meg menn jeg trenger og har godt av i livet mitt. Det handler om at man tar gode bilder med utstråling, med pene klær, viser at man har interesser og hobbyer, at man kan være kjærlig, hyggelig og respektfull med en varm profil. Noe oser det noe annet av meg og dermed så tiltrekker jeg meg også andre typer menn😊 

David (husker ikke hva han heter til etternavn nå) er en tysk datingcoach på Instagram som snakker om at det som menn må jobbe med er kommunikasjonen fordi det er der flest menn feiler når det kommer til samtaler og trygghet. Og det er jeg enig med han i. Jeg har hatt flere matcher der samtalen går veldig trått, der man sitter og stirrer på meldingene som oppleves som veldig ubehagelige. 

Anonymkode: 9867c...520

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Denne profilen som du linker til via videoen er helt elendig. Bildene av han er dårlige og han virker ukomfortabel og usikker. Han ser skikkelig kjedelig ut og gir dårlig vibes. 

Selvom han sikkert er en average guy + , så forstår tydeligvis ikke gutter at hvordan bilder blir tatt betyr ALT. Ansiktsuttrykk og holding på bilder er alfa og omega. Noe som er helt fraværende her. 


TLDR: Elendig tinder profil pga dårlige bilder. 

Anonymkode: 0407e...d81

Interessant påstand all den tid han fikk mange ganger flere likes enn svært mange menn på plattformen. Jeg kutta ut Tinder ganske raskt, men til tross for at jeg så litt mer selvsikker ut enn vedkommende og hadde litt mer personlig tekst kom jeg vel aldri opp i stort mer enn 30 likes tilsammen før det var stopp, og de aller fleste var jo falske profiler eller feilklikk. Det er mye lettere å finne noen utenfor nettet, og der kan vi som gjør det elendig på nettet plutselig være temmelig attraktive. Det er to forskjellige verdener.

Anonymkode: c3999...484

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at det går an å mene at han har dårlige bilder. Da er det mange av damene jeg får opp som har en lang vei å gå mtp å legge ut bra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er Tinder. Det er masse artikler på nett (også med grunnlag fra forsking) om hvorfor både kvinner og menn opplever Tinder som en vanskelig arena for å finne seg et forhold. Det gjelder selvsagt ikke bare menn, det gjelder begge kjønn. 

Anonymkode: 70f29...010

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, norw said:

Helt utrolig at det går an å mene at han har dårlige bilder. Da er det mange av damene jeg får opp som har en lang vei å gå mtp å legge ut bra bilder.

Nå blander du epler og appelsiner her. Det er ingen som påstår at alle kvinner har gode bilder, men nå er det ikke kvinner som refereres til i videoen, men en mann som er 22 år gammel. Han er ung, han har få og dårlige bilder der han ser veldig ukomfortabel ut. 😊 Og hva noen kvinner velger å gjøre på Tinder i Oslo er ikke relevant for det. 

På Tinder så selger du deg selv. Du kan enten velge å gjøre en innsats, legge ut pene bilder og jobbe med profilen, eller furte og skylde på at «men noen kvinner har..».. 

Anonymkode: 9867c...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå blander du epler og appelsiner her. Det er ingen som påstår at alle kvinner har gode bilder, men nå er det ikke kvinner som refereres til i videoen, men en mann som er 22 år gammel. Han er ung, han har få og dårlige bilder der han ser veldig ukomfortabel ut. 😊 Og hva noen kvinner velger å gjøre på Tinder i Oslo er ikke relevant for det. 

På Tinder så selger du deg selv. Du kan enten velge å gjøre en innsats, legge ut pene bilder og jobbe med profilen, eller furte og skylde på at «men noen kvinner har..».. 

Anonymkode: 9867c...520

Det er som sagt helt utrolig å mene at han har dårlige bilder, også uavhengig av hvor dårlige bilder mange damer har. 

Altfor kravstort nok en gang. Jeg skulle gjerne hatt så bra bilder på min egen profil.

Anonymkode: e5ec5...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er som sagt helt utrolig å mene at han har dårlige bilder, også uavhengig av hvor dårlige bilder mange damer har. 

Altfor kravstort nok en gang. Jeg skulle gjerne hatt så bra bilder på min egen profil.

Anonymkode: e5ec5...bcc

Jeg kom borti AB ved et uhell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er som sagt helt utrolig å mene at han har dårlige bilder, også uavhengig av hvor dårlige bilder mange damer har. 

Altfor kravstort nok en gang. Jeg skulle gjerne hatt så bra bilder på min egen profil.

Anonymkode: e5ec5...bcc

Jeg tror ikke jeg er rett person til å ta opp dette med deg da jeg er kvinne, men hvis du går på Instagram så kan jeg anbefale david_meessen 😊 han er en tysk datingcoach som tar oppdrag fra hele verden, men legger også ut masse flotte videoer når det kommer til dating, Tinder-profiler og tankesett om hvordan man må fremstå. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du tar en titt og ser på han! Flott mann 😊 som virkelig har forstått seg på dette med dating og hva kvinner vil ha! 

Masse lykke til! 

Anonymkode: 9867c...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke jeg er rett person til å ta opp dette med deg da jeg er kvinne, men hvis du går på Instagram så kan jeg anbefale david_meessen 😊 han er en tysk datingcoach som tar oppdrag fra hele verden, men legger også ut masse flotte videoer når det kommer til dating, Tinder-profiler og tankesett om hvordan man må fremstå. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du tar en titt og ser på han! Flott mann 😊 som virkelig har forstått seg på dette med dating og hva kvinner vil ha! 

Masse lykke til! 

Anonymkode: 9867c...520

Ingenting er flott med videoene hans. Derfor er han ganske så ukjent. 

Anonymkode: bac84...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfon skrev (20 timer siden):

Har du en formening om hvor mange matcher han ville fått dersom han hadde tatt dine råd?

Bytt bilder,skreddersyr bio for å få frem personlighet og hva han søker.

Han har en age bracket på 18-25 som virker ganske normalt for en 22 åring.

Min tips er er at han går fra 3-4 prosent matcher til 6-7 prosent. og ikke noe som helst i nærheten av ca 50 prosent som han sveiper til høyre.

Jeg er ganske enig i han som laget videoen at Tinder er bortkastet for den type mann han representerer.

Å sveipe 50% er totalt ukritisk. Å forvente at 50% av det motsatte kjønn skal være interessert i deg er totalt urealistisk.

Anonymkode: 482fd...3f4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...