AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Må være hjemme med sykt barn, og får en sur melding av sjefen at hen synes barnet er mye sykt og at nå kan far være hjemme med barnet i dag. svarte ikke på meldingen, da jeg har gitt beskjed om at jeg må være hjemme med sykt barn. fått flere meldinger som: kan du svare eller? jeg har ikke svart. hva fader skal jeg svare? at hen mener far skal være hjemme? Dette er jo en vurdering jeg og far tar, ikke noe arb giver kan slenge ut av seg og kreve? Det er jo opp til oss foreldre hvordan løse dette? Anonymkode: 7effa...67d 2 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Du råder over egne sykt barn dager. Sjefen har ikke lov til å legge seg borti det. Anonymkode: f16be...35f 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Du råder over egne sykt barn dager. Sjefen har ikke lov til å legge seg borti det. Anonymkode: f16be...35f Meg igjen. Svar dette: »Hei, det er jeg som blir hjemme i dag. Vennlig hilsen navn» Anonymkode: f16be...35f 3 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Ta vare på alle slike meldinger du får. Er du organisert så får fagforeningen din noe snask å jobbe med når leder tråkker over streken. Anonymkode: f16be...35f 13 21
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meg igjen. Svar dette: »Hei, det er jeg som blir hjemme i dag. Vennlig hilsen navn» Anonymkode: f16be...35f Anonymkode: 7effa...67d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Som at jeg ikke kjenner på det å være hjemme med sykt barn, og skal få slike meldinger i tillegg? Hen skriver også at nå har du vært mye borte i det siste. Ja, jeg vet jo det.. og jeg kjenner jo på det, men lite jeg kan gjøre med det. hen har også ringt meg 4 ganger. Jeg har valgt ikke svare, da jeg har gitt beskjed om at jeg er hjemme med sykt barn. jeg sitter ikke her å lar meg overtales at far skal komme hjem fra jobb fordi det passer sjefen min. Dette er jo noe oss bestemmer Anonymkode: 7effa...67d 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må være hjemme med sykt barn, og får en sur melding av sjefen at hen synes barnet er mye sykt og at nå kan far være hjemme med barnet i dag. svarte ikke på meldingen, da jeg har gitt beskjed om at jeg må være hjemme med sykt barn. fått flere meldinger som: kan du svare eller? jeg har ikke svart. hva fader skal jeg svare? at hen mener far skal være hjemme? Dette er jo en vurdering jeg og far tar, ikke noe arb giver kan slenge ut av seg og kreve? Det er jo opp til oss foreldre hvordan løse dette? Anonymkode: 7effa...67d Så lenge du har nok syktbarn dager så bestemmer jo ikke de. Men du går jo tilslutt tom og da må far være hjemme Anonymkode: a5e13...578 9 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Hvor jobber du? Privat sektor? Anonymkode: 5bce4...187 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 Enig, send meldingen som skrevet over. Når du er tilbake på jobb tar du en prat med sjefen om at barnet ditt har en kronisk sykdom, vær åpen og ærlig. Men pass på at også far tar noe av fraværet. Hvis du ikke får forståelse, ville jeg forklart videre på e-post, tatt vare på korrespondansen og tatt det opp med HR eller fagforening. Husk at dere kan søke om ekstra sykt barn-dager ved kroniske sykdommer. Anonymkode: fcf76...68c 8
Fireflies Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Så lenge du har sykt barn dager så ville jeg bare svart at jeg bruker mine sykt barn dager og fordelingen av hvem som er hjemme er mellom far og meg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Sjefen har ingenting med det, men det er faktisk jævla irriterende med foreldre hvor kun den ene er hjemme med sykt barn. Har en kollega som tar alle sykt barn dager siden samboeren er butikksjef og ikke vil være borte fra jobben. Det blir mange dager i løpet av et år og det går ut over oss andre. I tillegg er kollegaen syk bare han snufser litt, legg på det i tillegg så er han sikkert borte 4-5 uker ekstra hvert år. Anonymkode: 218f2...aff 30 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig, send meldingen som skrevet over. Når du er tilbake på jobb tar du en prat med sjefen om at barnet ditt har en kronisk sykdom, vær åpen og ærlig. Men pass på at også far tar noe av fraværet. Hvis du ikke får forståelse, ville jeg forklart videre på e-post, tatt vare på korrespondansen og tatt det opp med HR eller fagforening. Husk at dere kan søke om ekstra sykt barn-dager ved kroniske sykdommer. Anonymkode: fcf76...68c Vi har ekstra syk dager. Mannen tar en del han også. sjefen vet Anonymkode: 7effa...67d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjefen har ingenting med det, men det er faktisk jævla irriterende med foreldre hvor kun den ene er hjemme med sykt barn. Har en kollega som tar alle sykt barn dager siden samboeren er butikksjef og ikke vil være borte fra jobben. Det blir mange dager i løpet av et år og det går ut over oss andre. I tillegg er kollegaen syk bare han snufser litt, legg på det i tillegg så er han sikkert borte 4-5 uker ekstra hvert år. Anonymkode: 218f2...aff Det skjønner jeg, men slik er der bare. for min del jobber mannen min i Nordsjøen, og vanskelig å bare stikke hjem Anonymkode: 7effa...67d 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hva fader skal jeg svare? at hen mener far skal være hjemme? Dette er jo en vurdering jeg og far tar, ikke noe arb giver kan slenge ut av seg og kreve? Det er jo opp til oss foreldre hvordan løse dette? Anonymkode: 7effa...67d 'Denne gangen er det min tur å være hjemme med barnet. Ha en fin dag.' Anonymkode: 07941...0e8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skjønner jeg, men slik er der bare. for min del jobber mannen min i Nordsjøen, og vanskelig å bare stikke hjem Anonymkode: 7effa...67d Ja men da er det vel bare å svare at barnet må ha pass og far er ikke hjemme? Hva vil arbeidsgiver da? At ungen skal være hjemme alene? Anonymkode: a5e13...578 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skjønner jeg, men slik er der bare. for min del jobber mannen min i Nordsjøen, og vanskelig å bare stikke hjem Anonymkode: 7effa...67d Det sto ikke noe om dette i HI, forstår jo at ungen ikke kan passe på seg selv. Anonymkode: 218f2...aff 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 Med sykt barn så tenker jeg det er rimelig at du svarer. Du er jo ikke syk selv. At du er hjemme er ok. Men med Nordsjøenarbeidende pappa regner jeg med at du aldri bruker sykt barn når han er hjemme. Du kan jo vise turnusplanen til leder slik at de ser når det ikke blir sykt barn dager Anonymkode: e92e9...8d2 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med sykt barn så tenker jeg det er rimelig at du svarer. Du er jo ikke syk selv. At du er hjemme er ok. Men med Nordsjøenarbeidende pappa regner jeg med at du aldri bruker sykt barn når han er hjemme. Du kan jo vise turnusplanen til leder slik at de ser når det ikke blir sykt barn dager Anonymkode: e92e9...8d2 Når jeg får hissige meldinger om at det ikke passer at barnet mitt er syk, med gjentakende: svar da!!! Jeg tar meg av barnet mitt, og har ikke mulighet til å diskutere med sjefen i tlf. hen har fått den beskjeden hen trenger Anonymkode: 7effa...67d 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når jeg får hissige meldinger om at det ikke passer at barnet mitt er syk, med gjentakende: svar da!!! Jeg tar meg av barnet mitt, og har ikke mulighet til å diskutere med sjefen i tlf. hen har fått den beskjeden hen trenger Anonymkode: 7effa...67d "jeg har ikke mulighet til å snakke nå". Du kan selvsagt være lite samarbeidsvillig og skylde på dårlig behandling, men det hjelper deg absolutt ikke. Det er vanskeligere å behandle deg dårlig når du (også) oppfører deg uprofesjonelt. Anonymkode: e92e9...8d2 12 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg får hissige meldinger om at det ikke passer at barnet mitt er syk, med gjentakende: svar da!!! Jeg tar meg av barnet mitt, og har ikke mulighet til å diskutere med sjefen i tlf. hen har fått den beskjeden hen trenger Anonymkode: 7effa...67d Du klarer ikke å svare sjefen din på telefonen, men å sitte å skrive innlegg etter innlegg her, dét har du tid til... Anonymkode: 3e52c...7eb 25 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå