Gå til innhold

Biler som hopper opp og ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva heter systemet som gjør at man kan justere fjærene elektronisk med fjernkontroll? Dere har vel alle sett de fete bilene uten tak som de mørkhudede i California har som hopper opp og ned?

Kunne tenkt meg et sånt system på Mercedesen min, men jeg vet ikke hva det heter så det er litt vanskelig å finne.

Anonymkode: 8fd0b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du vil slite med å få bilen typegodkjent etter en slik modifikasjon. Ville nok heller satset på en bil som kan riste av seg snø

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 timer siden):

Tror du vil slite med å få bilen typegodkjent etter en slik modifikasjon. Ville nok heller satset på en bil som kan riste av seg snø

Det er sånne ting som jeg digger med de nye asiatiske merkene: En skamløs kreativitet. 900V batteriinfrastruktur har jeg heller aldri hørt om; spennende!

Anonymkode: 91248...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 7.5.2024 den 1.33):

Tror du vil slite med å få bilen typegodkjent etter en slik modifikasjon. Ville nok heller satset på en bil som kan riste av seg snø

 

 

Kven bryr seg om hva staten mener?

Anonymkode: 8fd0b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kven bryr seg om hva staten mener?

Anonymkode: 8fd0b...776

Ikke troll i alle fall. 🙄

Anonymkode: 91248...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 E-Active Body Control (ABC) suspension system, på GLS/GLE/Maybach.
Dette er ikke et system en kan ettermontere.

Det er egentlig til å få seg ut av gjørme eller andre steder en har satt seg fast.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vi har kan  i heve nesten 8 cm er en subaru. 

Naboen har en vw som kan heves nesten 15 cm, han hadde ikke vist det  så kom han borte i en knapp han ikke viste hva var og da hevet han bilen

Anonymkode: 1c187...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 5.00):

Hva heter systemet som gjør at man kan justere fjærene elektronisk med fjernkontroll? Dere har vel alle sett de fete bilene uten tak som de mørkhudede i California har som hopper opp og ned?

Kunne tenkt meg et sånt system på Mercedesen min, men jeg vet ikke hva det heter så det er litt vanskelig å finne.

Anonymkode: 8fd0b...776

Du tenker på lowriders, det er noe som hovedsaklig mexikanere som cruiset på Van Nuys Boulevars begynte med, ofte ble det brukt store flak som var senket maksimalt, ofte med 13 toms hjul, de hadde ofte innredning i plysj og rattet var ofte lite og krommet og var laget av sammensveiset kjetting. I begynnelsen brukte de ofte hydraulikk fra fly eller anleggsmaskiner drevet av batterier som tok hele bagasjerommet men det tok ikke lang tid før man kunne kjøpe ombyggingssett til fjæringen i butikken.

Endret av bvp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (13 timer siden):

 E-Active Body Control (ABC) suspension system, på GLS/GLE/Maybach.
Dette er ikke et system en kan ettermontere.

Det er egentlig til å få seg ut av gjørme eller andre steder en har satt seg fast.  
 

Du kan ikke hoppe og sprette med bilen med de systemene der.

bvp skrev (6 timer siden):

Du tenker på lowriders

Ja, det var det jeg letet etter!

Anonymkode: 8fd0b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan ikke hoppe og sprette med bilen med de systemene der.

Ja, det var det jeg letet etter!

Anonymkode: 8fd0b...776

Joda du kan det, men jeg ser det ikke var slikt system du var ute etter.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 5.00):

Hva heter systemet som gjør at man kan justere fjærene elektronisk med fjernkontroll? Dere har vel alle sett de fete bilene uten tak som de mørkhudede i California har som hopper opp og ned?

Kunne tenkt meg et sånt system på Mercedesen min, men jeg vet ikke hva det heter så det er litt vanskelig å finne.

Anonymkode: 8fd0b...776

Det kjedelige først:
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_12#§12-1

Og her er et eksempel på deler:
https://www.hopposonline.com/hydraulic-suspension-kits/

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 7.5.2024 den 9.33):

Tror du vil slite med å få bilen typegodkjent etter en slik modifikasjon. Ville nok heller satset på en bil som kan riste av seg snø

 

 

Herlig bare! Nio, Byd, Xpeng, Mg og resten av kineserne tar over bilverden ila 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (På 7.5.2024 den 9.33):

Tror du vil slite med å få bilen typegodkjent etter en slik modifikasjon. Ville nok heller satset på en bil som kan riste av seg snø

 

 

Den trenger jo ikke typegodkjenning, det finnes hundrevis eller kanskje tusenvis av enkeltgodkjente kjøretøy i Norge, det dreier seg da om kraftig ombygde eller kjøretøy som er bygget opp fra scratch av eier, de kan godkjennes enkeltvis på en trafikkstasjon, jeg tror det skal litt til at man får godkjent en ekstrem lowrider, muligens hvis den importeres brukt som samlerobjekt men da settes det det nok begrensninger på bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...