Gå til innhold

Det umulige livet som lavtlønnet mann, innadvendt, under middels utseende. Helt sjanseløst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med mindre du er svært genetisk uheldig i ansiktet, så er problemet stortsett din egen standard. Ikke alle kan ha en "instagram-babe". Sånn er det bare.

Anonymkode: a13a0...065

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det har med "selvtillit" å gjøre. Kvinner har fra naturen et instinkt om å gå etter en mann som de anser å ha "lederegenskaper". Også ser de på menn som oppfører seg som cocky drittsekker med et overoppblåst ego og selvtillit som å inneha slike egenskaper.

Jeg hadde selv en klassekamerat i studietiden som hver eneste helg hvor vi gikk ut på byen hadde med seg en av top 10% av jentene på utestedet hjem. Han var veldig overvektig og ikke akkurat smart, men var også ganske høy og hadde gått et swing kurs så han kunne danse. Vi andre stod bare å måpte når han da hver gang dro hjem en av de fineste jentene på stedet. Men etter hvert forstod vi hvordan han fikk til dette: Han hadde en påtatt overoppblåst selvtillit når han gikk rett bort til den fineste jenta på stedet og oppførte seg som en cocky drittsekk når han snakket med jentene (helt annerledes enn når han hang med oss gutta til vanlig hvor han var en hyggelig og nedpå fyr). Og hvis han ble avvist gikk han rett bort til neste av de peneste jentene på utestedet. Og dette fungerte altså til de grader.

Anonymkode: efa02...5ce

Åja, så mitt eksempel på et par du aldri har møtt vet du altså mer om enn meg? Greit det. Tulling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei det har med "selvtillit" å gjøre. Kvinner har fra naturen et instinkt om å gå etter en mann som de anser å ha "lederegenskaper". Også ser de på menn som oppfører seg som cocky drittsekker med et overoppblåst ego og selvtillit som å inneha slike egenskaper.

Jeg hadde selv en klassekamerat i studietiden som hver eneste helg hvor vi gikk ut på byen hadde med seg en av top 10% av jentene på utestedet hjem. Han var veldig overvektig og ikke akkurat smart, men var også ganske høy og hadde gått et swing kurs så han kunne danse. Vi andre stod bare å måpte når han da hver gang dro hjem en av de fineste jentene på stedet. Men etter hvert forstod vi hvordan han fikk til dette: Han hadde en påtatt overoppblåst selvtillit når han gikk rett bort til den fineste jenta på stedet og oppførte seg som en cocky drittsekk når han snakket med jentene (helt annerledes enn når han hang med oss gutta til vanlig hvor han var en hyggelig og nedpå fyr). Og hvis han ble avvist gikk han rett bort til neste av de peneste jentene på utestedet. Og dette fungerte altså til de grader.

Anonymkode: efa02...5ce

Ja, alle liker å bli underholdt … skjønner ikke hvorfor det er så sjokkerende. Det er nesten litt provoserende faktisk å tenke på, hehe. 

er også provoserende å tenke på de mennene jeg har vært med som nærmest kommanderer at jeg skal synes de er underholdende, mens de i realiteten bare sitter der og synes synd på seg selv. Men når det kommer til meg, så har de krevd ekte, de facto underholdning, ekstremt raske med å klikke hvis de ikke er stimulert tilfredsstillende. Jeg kommer aldri til å forstå meg på slike mennesker. De er et stort mysterium jeg aldri var nysgjerrig på i utgangspunktet. Men de kommer med så sterke påstander, på en måte. Når noen er SÅ krevende så lurer man jo på hva de har å gi som veier opp for kravstorheten. 🙄 

Anonymkode: 3dc13...17c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv som fattig NAV-er i Norge er du fortsatt blant de 1% rikeste i verden. Du er en lottogevinst for millioner av kvinner i Asia, Afrika, Sør-Amerika...

Anonymkode: 52941...e9a

Det er fint med trygd.

Anonymkode: f888f...174

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da nytter det ikke å sitte å syns synd på seg selv. Ta tak, det er ditt eget ansvar å få et godt liv, du har samme muligheter som alle andre. Kjenner forresten flere uføre menn med under middels utseende som aldri har hatt problem med å få damer.

Har du lavlønnet jobb? Du kan alltids søke på andre jobber, eller ta en videre utdanning. Selvtillit er noe kun du kan jobbe med, massevis av videoer og informasjon om sånn på nettet. Sliter du sosialt? Igjen massevis av informasjon og tips til å forbedre deg selv med et raskt google klikk. Om du har et middels utseende er det mange ting du kan gjøre for å se grei ut. Utforsk stil, hvilke klær som ser bra ut på din kroppstype. Tren for å bygge muskler, og hold deg velstelt på håret/ansiktet. 

Det hjelper deg ingenting å sitte her, å se på deg selv som et offer.

Anonymkode: 5ff3d...7f4

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har jo valgt jobb og utdanning selv, virker som om du er bitter på valget ditt, men at du ikke tar ansvar for det, legger skylden på "verden". En slik utstråling merker folk, og de vil trekke seg unna. Du burde få hjelp til å tenke annerledes først og fremst.

Anonymkode: bdf2e...7c1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Hva jeg som kvinne kunne tenkt om det du skrev:

Han har fast jobb og er en stødig arbeidstaker som beholder jobben. Han er rolig og stillest tjern har dybest grunn. Han ønsker barn og familie.

Anonymkode: b6722...85a

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke jobben og inntekten din som er årsak til at du ikke får deg dame. 

90% av damer jeg kjenner, er sammen med menn som har jobb som deg. Men ingen av de mennene har dårlig selvtillit. Og de fleste er temmelig middels utseende og. 

Så du må jobbe med selvtilliten din.

Anonymkode: 76733...b52

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Problemet ditt er trolig at du er innadvendt. Ønsker du å jobbe med å snu det? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har mange, mange damer å velge mellom. Damer i samme kategori som deg. Middels til ok utseende og dårlig betalte jobber. Det kryr av dem også.

Men det er vel ikke disse damene, som er lik deg, du sikler etter og sutrer om, er det vel? Det er instagram babes og modellpene damer du mener du fortjener og vil ha. Da får du forbli singel og barnløs, når du ikke greier å innse at du må velge fra samme hylle som du selv befinner deg på. Der har du massevis av sjanser til å finne en livspartner.

Anonymkode: 807dd...00c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fast jobb? Om du i tillegg dusjer hver dag og holder deg i form, er du mer kjærestemateriale enn de fleste.

Anonymkode: 375ae...8f4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Jeg forstår ikke helt hvem eller hvor dette samfunnet er som forteller deg at du er mislykket på alle plan.

Èn gang i løpet av mitt 25 år gamle datingliv har jeg hørt noen si at de ikke vil ha en lav mann. Og utenom høyden så er jo damer sammen med menn i alle lønnsklasser. 

Og jeg merker jeg blir irritert for damer sier igjen og igjen og igjen hva de vil ha. Og det er en som er oppegående og stabil. Hva innebærer det? Evnen til å samarbeide, til å kommunisere. Evnen til å takle vanskelige følelser og ikke sitte fast i skammønstre man har vokst opp med. Men gjør du noe av dette så er ikke alt tapt, da må du jobbe med deg selv, gå i terapi. Det er hot! Også bør du ha et ryddig og rent hjem. Jeg har seriøst bodd sammen med en der jeg i perioder må sjekke doen hver gang han har vært der, det tok tre år før han byttet (nei, skulle hjelpe til å bytte) en støvsugerpose og da han skulle tørke støv så det ut som det var gjort av noen som egentlig ikke vet hva støv er og bare dro kluten rundt litt tilfeldig. Jeg leste her om en overlege som ikke kunne vaske klær eller gulv. Altså, å kunne de tingene er det mest sexy som finnes, tro det eller ei! Så er det også på stell, sammen med kommunikasjonsdelen, da kommer du langt! 

Anonymkode: 5a46c...c40

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vært alene hele livet jeg også. 

Innfinnet meg med at det er slik det er

Prøv å finn andre gleder i livet og mening enn en partner 

Anonymkode: 201e0...2dc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har mange, mange damer å velge mellom. Damer i samme kategori som deg. Middels til ok utseende og dårlig betalte jobber. Det kryr av dem også.

Men det er vel ikke disse damene, som er lik deg, du sikler etter og sutrer om, er det vel? Det er instagram babes og modellpene damer du mener du fortjener og vil ha. Da får du forbli singel og barnløs, når du ikke greier å innse at du må velge fra samme hylle som du selv befinner deg på. Der har du massevis av sjanser til å finne en livspartner.

Anonymkode: 807dd...00c

Nå er det faktisk en del menn som blir «valgt bort». Noen av grunnene til at menn blir valgt bort kan man gjøre noe med.

Anonymkode: 51c22...c11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (8 timer siden):

At menn i snitt gjerne tjener noe mer enn kvinner er ikke et krav fra oss kvinner, det er slik det er, og hvorfor kvinner kjemper for likelønn.

Dette er feil/upresist. Kvinner ønsker seg (i snitt) menn med bedre sosioøkonomisk status enn seg selv. Som mann betyr dette at det å aktivt søke status gir deg større mulighet til å være med å bestemme hvem du skal ha til partner.

Jeg vil gjerne at sønnen min skal være attraktiv for flere kvinner sånn at evt kan danne en relasjon med noen han liker godt, og ikke bare «hun ene som tar til takke med ham». Det er en ekstra grunn til å pushe ham til å oppnå status i livet.

Forøvrig så tror jeg at TS har nytte av å gjøre det beste ut av hvordan ting er, heller enn å være bitter over det som aldri ble.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 9.05):

Dette er feil/upresist. Kvinner ønsker seg (i snitt) menn med bedre sosioøkonomisk status enn seg selv. Som mann betyr dette at det å aktivt søke status gir deg større mulighet til å være med å bestemme hvem du skal ha til partner.

Jeg vil gjerne at sønnen min skal være attraktiv for flere kvinner sånn at evt kan danne en relasjon med noen han liker godt, og ikke bare «hun ene som tar til takke med ham». Det er en ekstra grunn til å pushe ham til å oppnå status i livet.

Forøvrig så tror jeg at TS har nytte av å gjøre det beste ut av hvordan ting er, heller enn å være bitter over det som aldri ble.

Absolutt enig i det siste. 

Menn har i snitt noe høyere lønn enn kvinner, så naturlig at par i snitt er slik også. Sosialøkonomisk status går på totalt økonomi PLUSS sosiale faktorer som hvor belest du og din familien er og hvordan språket er. Sosial- bitene av  ordet er såpass vesentlig at man lett kan tjene mye mer enn noen andre, og likevel ha lavere sosialøkonomisk status. Med andre ord bør du også oppfordre din sønn til å lese mange bøker og å snakke dannet om du ønsker at han skal ha høy sosialøkonomisk status.

Det skal imidlertid mye til for å få en generelt høyere status enn øvre middelklasse. Klasseskillene i Norge er såpass få og brede at de fleste par som finner hverandre er innen samme bbolk.

Menn tror visst for ofte at det er penger som sier alt, samt at man har høyere sosialøkonomisk status enn kvinnen dersom man er den som tjener mest. At jeg har høyere sosialøkonomisk status enn min mann (i utgangspunktet, slikt har det med å jevne seg ut av påvirkning på hverandre med årene) kommer mer av at han kommer fra lav- kulturell familie, hvor det aldri ble lest en bok, og språket er lite avansert. Min familie er veldig belest, inkludert meg. Den intellektuelle- og kulturelle kapitalen er god i min familie, dårlig i hans. Etter over 20 år sammen er vår økonomiske situasjon identisk, han kler seg pent og oppfører seg absolutt pent, men språket og å ikke ha brede referanserammer innen kultur, regelrett basiskunnskaper for dem som er litt belest, så plasseres man fort sosialt i henhold til det. 

Menn bruker ordet sosialøkonomisk status så ofte uten å forstå at utdanningen og lønn bare er en liten del av hva det betyr. Og nei, de fleste kvinner krever ikke mann med høyere sosialøkonomisk status enn henne. De fleste kvinner er vel fornøyd med mann med omtrentlig lik hennes. Det er hva de fleste ender opp  med også, og både ønsker og passer best sammen med  Litt høyere/lavere lønn har ingenting å si angående det  

At min mann tjente noe mindre enn meg var aldri flaut, men det kunne vært pinlig at han ikke engang hadde forstått en kommentar som henviste til Et dukkehjem, for han aner verken hvem som har skrevet det eller hva det handler om. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kjenner flere dropouts, vaskere, butikkmedarbeidere og lignende som har kone og barn. Helt ordinært utseende, kanskje også under middels. Du kan flytte ut av Oslo og begynne å sikte litt lavere utseendemessig når det gjelder damer. Det nytter ikke å løpe etter de peneste og slankeste med forutsetninger som dette.

Anonymkode: 683d1...f2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møt kvinner.

Jeg kjenner mange menn med lav lønn som har kjæreste? Da tror jeg heller det handler om hvilke kvinner du kunne tenkt deg?

Å en ting, livet har vi lyst til å dele med noen vi trives med. Om du er en som automatisk ser etter alle mulige måter å grave degselv ned eller være umotet, vil det bli vanskeligere for noen å tenke på dette som attraktivt å leve med. Derfor anbefaler jeg deg, beklager for å være så direkte men ønsker å hjelpe, at du prøver å se ting fra en positivere side. Finn din sjarm, så vil kanskje livet bli gladere. 

Jeg har ingen jobb, må bygge opp livet bit for bit, tenkte herlighet for en svekling jeg er idag, så vær du trygg jeg er også skyldig. Men så er det viktig å fortsette å svømme, fortsette å se etter noe å glede seg over og stoppe segselv å si, du kan og du vil. Forhåpentligvis ✌️😅 

Syns du er flink som har en jobb, det er kjempe bra i utfordringer. 

Du må skape livet ditt ts. Bestill deg en legetime imorgen for du er sikkert deprimert. Så legger du en plan, du må møte skammen, du må møte glede og mestring, og du må øve på å ikke være så negativ. 

Anonymkode: b581f...1b3

Nettopp. Et par jeg kjenner består av en 32 år gammel dame (medeier i regnskapsbyrå, pen og slank) og 46 år gammel mann (tidligere bussjåfør, nå hjemmeværende pappa, helt ordinært utseende, litt chubby). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil du ha en av de mange single damene som heller ikke kan velge på øverste hylle da, eller er ikke det bra nok for deg? 

Anonymkode: dce54...644

Selvfølgelig er de ikke bra nok. Jeg har flere kompiser som har klaget og klaget sin nød over at de er dømt til å dø alene og sexløse, at damene ikke vil ha dem, bla bla bla. Så spurte jeg dem på gøy hva de syntes hvis jeg viste interesse for dem, og nei, jeg var jo bare kompisen deres. Jeg som mindre pen dame interesserte dem ikke. Da kan de ha det så fint, synes jeg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...