Gå til innhold

I dag 6.mai fyller Carl I. Hagen 80 år. En mann som kunne reddet skandinavia?


FruLine

Anbefalte innlegg

Han har vært med i mange år, dessverre hatt rett i noen tilfeller. Spesielt om "svenske" tilstander, allerede på 70-tallet. Nå i dag ser vi jo resultatet av dette. Tenk hvordan Norge kunne sett ut i dag om vi hadde fortsatt stoppen for innvandring som ble innført i 1975. I dag ser vi et ødelagt samfunn, vårt naboland Sverige er totalrasert.

Her kunne Carl reddet fremtiden vår i Skandinavia, om noen hadde hørt på han.

 

Nettavisen: https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-kongen-80-ar-det-var-min-verste-natt-noensinne/s/5-95-1800777

Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Carl_I._Hagen

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

 

Endret av FruLine
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi vi trengte innvandrere på den tiden og 80- tallet til og ta jobber nordmenn ikke ville ta. På samme måte som vi i fremtiden vil trenge arbeidsinnvandrere, men da en annen gruppe , de med utdannelse. 
de uromomentene vi har i Norge i dag er i liten grad barnebarna til arbeidsinnvandrerne fra slutten av 70- tallet. 
 

jo, han hadde jo forsåvidt rett i « svenske tilstander», men han med de artige brillene som jeg ikke husker navnet på,hadde mer rett i at det var viktig med boliger og å ikke skape ghettotilstander. Her gjorde Norge noe riktig i forhold til Sverige. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (10 timer siden):

Han har vært med i mange år, dessverre hatt rett i noen tilfeller. Spesielt om "svenske" tilstander, allerede på 70-tallet. Nå i dag ser vi jo resultatet av dette. Tenk hvordan Norge kunne sett ut i dag om vi hadde fortsatt stoppen for innvandring som ble innført i 1975. I dag ser vi et ødelagt samfunn, vårt naboland Sverige er totalrasert.

Her kunne Carl reddet fremtiden vår i Skandinavia, om noen hadde hørt på han.

Innvandringsstoppen gjaldt bare for arbeidsinnvandrere, ikke for asylsøkere og flyktninger, og ble opphevet på nittitallet.

Verken Norge eller Sverige er ødelagte, vi er begge blant de beste landene i verden å bo i og har vært det i lang tid. Det er ingen tvil om at vi ville vært enda bedre om vi hadde lyttet til Carl I Hagen og sluppet mange problemer, ssamtidig har jo my av det CIH argumenterte for blitt innført og godtatt av partiene som tidligere mente språkkrav og selvforsørgelse var rasistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (2 timer siden):

Verken Norge eller Sverige er ødelagte.

Jo, det er ødelagt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (12 timer siden):

Nei, fordi vi trengte innvandrere på den tiden og 80- tallet til og ta jobber nordmenn ikke ville ta. På samme måte som vi i fremtiden vil trenge arbeidsinnvandrere, men da en annen gruppe , de med utdannelse. 
de uromomentene vi har i Norge i dag er i liten grad barnebarna til arbeidsinnvandrerne fra slutten av 70- tallet. 
 

jo, han hadde jo forsåvidt rett i « svenske tilstander», men han med de artige brillene som jeg ikke husker navnet på,hadde mer rett i at det var viktig med boliger og å ikke skape ghettotilstander. Her gjorde Norge noe riktig i forhold til Sverige. 
 

 

Mange av de som kom hit på 60-tallet endte på ufør etter å ha jobbet som fabrikkarbeidere, i stedet skulle de ha blitt sendt tilbake til hjemlandet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den mannen kunne ikke reddet noen om han fikk "fritt leide" i sin tid, tvert imot kunne han nok gjort mye skade med sin fremmedfientlige og økonomiske innstilling slikj eg ser det - men at han har vært viktig for å få frem ett mangfold i politikken kan jeg gå med på, om ikke annet så for å vekke motparten i enkelte saker.
FrP har alltid vært et såkallet populistparti, og slike er ikke bra greier til å lede noe som helst etter min mening - heldigvis kan man vel si er den politiske oppbyggingen slik den er i Norge er det ikke noe enkeltparti alene som "styrer" om de sitter "med makten" og slik sett er det flertallet som "bestemmer" over de viktige tingene (ikke at det alltid har hjulpet heller altså men det er nok tross alt bedre enn alternativet) 
Norsk politikk er egentlig ganske merkelig, det er ikke "til det beste for folket" men landet - så er kanskje spørsmålet; hvem er landet? :P  Noen ganger kan man lure på om det i det hele er vits å stemme ved valget for resultatet blir omtrent like mye "galskap" for folk flest uansett hvem man stemmer frem så da må man se på hvem som har minst galskap å fremme - og han der var absolutt høty på listen der over de man ikke burde ha ønsket frem etter min mening

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (32 minutter siden):

 Noen ganger kan man lure på om det i det hele er vits å stemme ved valget for resultatet blir omtrent like mye "galskap" for folk flest uansett hvem man stemmer frem så da må man se på hvem som har minst galskap å fremme -

Om det hjalp å stemme ville det vel ikke vært lov, det er ingen som kan hjelpe oss. Avviklingen av Norge startet for fullt rundt 1980.

Det vi kan gjøre i dag er å stemme blankt, ut i gatene å demonstrere er også et virkemiddel. Stille krav.....til våre kriminelle politikere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal være taknemmelige for at vi har hatt Carl I Hagen i politikken. Tiden har på mange måter vist hvor rett han har hatt om mange ting, og pga han har vi hatt lov til å snakke om det. I Sverige f.eks, har de ikke hatt en sånn karakter, og inntil nylig har takhøyden for debatt på flere felt vært utrolig lav.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av få fra FrP jeg har likt, syns de aldri har vært det samme uten han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (1 time siden):

Jo, det er ødelagt.

Hva legger du i ordet "ødelagt"? Kriminaliteten og drapstallene er på et historisk lavt nivå og levealderen går bare oppover. Forklar hva du mener er ødelagt er du snill.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (16 minutter siden):

Hva legger du i ordet "ødelagt"? Kriminaliteten og drapstallene er på et historisk lavt nivå og levealderen går bare oppover. Forklar hva du mener er ødelagt er du snill.

Driften av Norge AS, avviklingen av vårt samfunn. Som er styrt av EU.

Se på industrien, den ble bygd ned gradvis fra 80-tallet...

Så starten man å knuse helsevesenet med NPM....snart vil ingen jobbe i det offentlige lenger der heller.

Listen er lang...se mitt andre innlegg: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (5 timer siden):

Mange av de som kom hit på 60-tallet endte på ufør etter å ha jobbet som fabrikkarbeidere, i stedet skulle de ha blitt sendt tilbake til hjemlandet sitt.

What? De skulle jobbe på fabrikker , altså ta jobber nordmenn ikke ville ta, jobbe til de ble syke , så tvangssendt hjem.. sammen med familien da? 
en del arbeidsinnvandrere jobbet på fabrikken i firmaet faren min jobbet i, noen ble førtidspensjonerte ( vi hadde ikke nav på 70 og 80 tallet, men trygdekontoret ) jeg ble jo kjent med barna deres og har kontakt med 6 av dem i dag. Det er 4 sykepleiere, 1 lege og 1 journalist. De skulle blitt sendt ut av Norge som ungdom da fedrene deres ikke klarte full jobb på fabrikk lenger. Smart. 
vi skulle bare gjeninnføre slaveriet da,hadde ikke det vært enklere? Altså importere arbeidskraft og skattebetalere som ikke skulle ha samme rett i folketrygden som sine kollegaer høres fryktelig umusikalsk ut. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLine skrev (20 timer siden):

Han har vært med i mange år, dessverre hatt rett i noen tilfeller. Spesielt om "svenske" tilstander, allerede på 70-tallet. Nå i dag ser vi jo resultatet av dette. Tenk hvordan Norge kunne sett ut i dag om vi hadde fortsatt stoppen for innvandring som ble innført i 1975. I dag ser vi et ødelagt samfunn, vårt naboland Sverige er totalrasert.

Her kunne Carl reddet fremtiden vår i Skandinavia, om noen hadde hørt på han.

 

Nettavisen: https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-kongen-80-ar-det-var-min-verste-natt-noensinne/s/5-95-1800777

Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Carl_I._Hagen

Til og med Carl Hagen er jo glad for at Carl i Hagen ikke ble hørt på på 70- tallet da han i følge seg selv var ung og uerfaren. Hvis Carl i Hagen skulle ha reddet oss på 70- tallet må du ta med hele pakka. Vi hadde ikke hatt noe pensjonsfond / oljefond om cal i Hagen hadde reddet oss og solgt oljen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (På 7.5.2024 den 9.01):

Driften av Norge AS, avviklingen av vårt samfunn. Som er styrt av EU.

Se på industrien, den ble bygd ned gradvis fra 80-tallet...

Så starten man å knuse helsevesenet med NPM....snart vil ingen jobbe i det offentlige lenger der heller.

Norge er styrt av våre folkevalgte politikere, ingen EU lov elle direktiv blir gjeldende uten at Stortinget ratifiserer de først. Norge tjener stort på å ta inn visse lover og direktiver, for de gode handelsvlkårene og samarbeidene vi får igjen for det er økonomisk svært lønnsomt for oss og er noe flertallet av nordmenn også støtter.

Endret av GP950mAh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (7 timer siden):

FrP har alltid vært et såkallet populistparti,

Nevn "ett parti" som ikke bedriver valgflesk.. Og å snu kappen etter vinden. De ender sjelden opp med å gjennomføre  flaggsakene sine..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spitzy skrev (20 timer siden):

Nei, fordi vi trengte innvandrere på den tiden og 80- tallet til og ta jobber nordmenn ikke ville ta.

Slike ting ordner NAV nå om dagen. Med tvang. Dette kunne de gjort regler på den gangen også. 

Eller ved at bedrifter måtte gjøre seg mer attraktive for arbeidstakere. Slik er det alltid, er det ikke marked for en bedrift eller en viss type produkt så avvikles det. Ikke noe drama eller unormalt ved det.

Når det kommer til offentlige arbeidsforhold.. eks. så hadde søplekjørere svært høy lønn i kommunen. Det var nærmest rift om plassene der. Oslo sporveier(kommune) hadde inntaksstopp i lengre perioder fordi både lønn og arbeidsforhold var såpass attraktive. Disse forholdene ble på mange måter rasert når dette ble privatisert..

Endret av PITTY
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (6 minutter siden):

Slike ting ordner NAV nå om dagen. Med tvang. Dette kunne de gjort regler på den gangen også. 

Eller ved at bedrifter måtte gjøre seg mer attraktive for arbeidstakere. Slik er det alltid, er det ikke marked for en bedrift eller en viss type produkt så avvikles det. Ikke noe drama eller unormalt ved det.

Når det kommer til offentlige arbeidsforhold.. eks. så hadde søplekjørere svært høy lønn i kommunen. Det var nærmest rift om plassene der. Oslo sporveier(kommune) hadde inntaksstopp i lengre perioder fordi både lønn og arbeidsforhold var såpass attraktive. Disse forholdene ble på mange måter rasert når dette ble privatisert..

Nei, det var helt andre tider. Mulig trygdekontoret/ arbeidsformidlingen kunne presset flere nordmenn i jobb, men det må være folk som er ledige i utgangspunktet. 
Ja, på 90- tallet ble en del bedrifter avviklet, vi fikk arbeidsledighet og en del nordmenn født i Norge ville jo da gjerne jobbe på fabrikk, vaske doer osv. det ønsket de ikke på 70- 80 tallet hvor de kunne sitte på kontor til dobbelt lønn. Selvom jobben var et korthus i forhold til finanskrisen de ikke visste at skulle komme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (31 minutter siden):

Nevn "ett parti" som ikke bedriver valgflesk.. Og å snu kappen etter vinden. De ender sjelden opp med å gjennomføre  flaggsakene sine..

Alle partier bedriver valgflesk, men noen gjør det mer enn andre. I nyere tider synes jeg vedum er mest interssante populisten. Han sluttet og glise etter han faktisk fikk makt og måtte forholde seg til tall i forhold til lovnader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (15 timer siden):

Nevn "ett parti" som ikke bedriver valgflesk.. Og å snu kappen etter vinden. De ender sjelden opp med å gjennomføre  flaggsakene sine..

Det skrev jeg vel også? Men særdeles få partier er så populistiske som FRP har vist seg å være i de årene jeg har vært gammel nok til å følge med, som nermer seg 35 nå.. :P så jeg står for min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...