Gå til innhold

Reise rundt i verden som kurer og levere pakker som må frem fort?


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har erfaringer fra det? Jeg syns det hørtes spennende ut. 

Jeg traff nemlig en som jobbet som det da her om dagen. Jeg er alene og ingen familie her og bor 10 min unna en flyplass der jeg kan komme meg lett ut i europa. 

Hva heter en slik jobb internasjonalt i så fall?

Jeg ble bare veldig nyskjerrig. 

Send meg gjerne pm hvis du vet noe om dette. 

 

Endret av GrønnNellik68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig risky ut… Hvordan har du garanti for at det ikke er f.eks narkotika i noe av det du blir bedt om å frakte? Plutselig står du tiltalt for narkotikasmugling i Colombia og må face en dødsstraff 😳

Anonymkode: 8c0f5...9fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bli en sånn pengekurer. En som frakter mye penger rundt i verden. Vet ikke hvordan men det blir fraktet milliarder i kufforter med mennesker hit og dit

Anonymkode: 251dc...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (54 minutter siden):

Er det noen som har erfaringer fra det? Jeg syns det hørtes spennende ut. 

Jeg traff nemlig en som jobbet som det da her om dagen. Jeg er alene og ingen familie her og bor 10 min unna en flyplass der jeg kan komme meg lett ut i europa. 

Hva heter en slik jobb internasjonalt i så fall?

Jeg ble bare veldig nyskjerrig. 

Send meg gjerne pm hvis du vet noe om dette. 

 

Ta kontakt med FedEx og liknende. :) 

Anonymkode: cdef5...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Er det noen som har erfaringer fra det? Jeg syns det hørtes spennende ut. 

Jeg traff nemlig en som jobbet som det da her om dagen. Jeg er alene og ingen familie her og bor 10 min unna en flyplass der jeg kan komme meg lett ut i europa. 

Hva heter en slik jobb internasjonalt i så fall?

Jeg ble bare veldig nyskjerrig. 

Send meg gjerne pm hvis du vet noe om dette. 

 

Høres ut som noe menn i 20-årene holder på med, med diverse risky business her og der. Er du sikker på at dette er en grei "karrierevei" for en dame på 56 år, eller? 🤣

Anonymkode: 6bf0f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres veldig risky ut… Hvordan har du garanti for at det ikke er f.eks narkotika i noe av det du blir bedt om å frakte? Plutselig står du tiltalt for narkotikasmugling i Colombia og må face en dødsstraff 😳

Anonymkode: 8c0f5...9fc

nå bør det jo være ett seriøst firma da som driver med dette som i europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som noe menn i 20-årene holder på med, med diverse risky business her og der. Er du sikker på at dette er en grei "karrierevei" for en dame på 56 år, eller? 🤣

Anonymkode: 6bf0f...d25

Vel han jeg traff var pensjonist så funka nå det. Han var fra nederland da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan jo bli en sånn pengekurer. En som frakter mye penger rundt i verden. Vet ikke hvordan men det blir fraktet milliarder i kufforter med mennesker hit og dit

Anonymkode: 251dc...b1e

penger høres risky ut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Høres veldig risky ut… Hvordan har du garanti for at det ikke er f.eks narkotika i noe av det du blir bedt om å frakte? Plutselig står du tiltalt for narkotikasmugling i Colombia og må face en dødsstraff 😳

Anonymkode: 8c0f5...9fc

Du må i hvert fall velge bedre eksempel om du skal komme med skremselspropaganda. Colombia avskaffet dødsstraff for godt over hundre år siden.

Anonymkode: a6a0c...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Er det noen som har erfaringer fra det? Jeg syns det hørtes spennende ut. 

Jeg traff nemlig en som jobbet som det da her om dagen. Jeg er alene og ingen familie her og bor 10 min unna en flyplass der jeg kan komme meg lett ut i europa. 

Hva heter en slik jobb internasjonalt i så fall?

Jeg ble bare veldig nyskjerrig. 

Send meg gjerne pm hvis du vet noe om dette. 

 

Du finner slike jobber hos de fleste selskaper som driver med fly/express frakt, feks DHL, Fedex/TNT etc.

kalles «onboard courier» (har sikkert andre navn også), krever at du er selvstendig og løsningsorientert da veldig mye av det som sendes med slike tjenester er tidskritisk, og kan få enorme kostnader for de involverte om de ikke får delene sine på lovt tidspunkt.

Vi bruker slike tjenester fra tid til annen for å frakte reservedeler da ståtid på enkelte av våre maskiner koster 250.000 i timen 24/7 og da er ikke regnestykket så vanskelig selvom vi må betale 100.000 for å få skoeske med deler fra UK til Narvik i løpet av 12 timer fremfor 48…

Anonymkode: 98218...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du finner slike jobber hos de fleste selskaper som driver med fly/express frakt, feks DHL, Fedex/TNT etc.

kalles «onboard courier» (har sikkert andre navn også), krever at du er selvstendig og løsningsorientert da veldig mye av det som sendes med slike tjenester er tidskritisk, og kan få enorme kostnader for de involverte om de ikke får delene sine på lovt tidspunkt.

Vi bruker slike tjenester fra tid til annen for å frakte reservedeler da ståtid på enkelte av våre maskiner koster 250.000 i timen 24/7 og da er ikke regnestykket så vanskelig selvom vi må betale 100.000 for å få skoeske med deler fra UK til Narvik i løpet av 12 timer fremfor 48…

Anonymkode: 98218...c01

ja det var akkurat noe sånt jeg tenkte på. Har sett ordet on board courier ja.  Det er sånne små ting som betyr mye og få frem i tide.. problemet  er jo hvis flyene blir forsinket og man må finne andre alterantiver fort. Men ja en utfordring det.  Regner med de som har drevet med dette en stund kan alle triksene der å finne løsninger. Men høres absolutt spennede ut ja når man ikke har noe som binder en hjemme lissom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...