Gå til innhold

Menn som sier de er interessert men ikke viser det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ikke si det rett ut, men jeg fikk kreft og han ble deprimert samtidig og måtte bare tenke på seg, mirakuløst ble han bedre når jeg ble bedre, spurte fortsatt meg aldri hvordan jeg hadde det eller følte det. 

Jo, noen menn er så egoistiske, selvsentrerte, og fokuserte på seg, at de ikke ønsker å se partneren sin. 

Anonymkode: 5a734...e1c

Ok 🤷‍♂️ du må gjerne tenke slik om det fungerer for deg.

Selvsagt kan også menn være egoistiske, selvsentrerte, og fokusere på seg.

Men om du ser deg rundt, trenger ikke å gå langt. Lese denne tråden en gang til holder, så ser du at det den ene ønsker seg kan ikke den andre fordra. Det er derfor vi snakker sammen, derfor vi jobber sammen for å få det bedre. La det være et kompromiss at den som må endre seg (mannen eller kvinnen) først må få vite hva som må endres. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egutt skrev (16 minutter siden):

Ok 🤷‍♂️ du må gjerne tenke slik om det fungerer for deg.

Selvsagt kan også menn være egoistiske, selvsentrerte, og fokusere på seg.

Men om du ser deg rundt, trenger ikke å gå langt. Lese denne tråden en gang til holder, så ser du at det den ene ønsker seg kan ikke den andre fordra. Det er derfor vi snakker sammen, derfor vi jobber sammen for å få det bedre. La det være et kompromiss at den som må endre seg (mannen eller kvinnen) først må få vite hva som må endres. 
 

Unnskyld meg, er du en av de mennene? Selv når jeg kommer mef et klart eksempel på hvor langt eksen min var villig til å gå for ikke måtte se meg og mine behov, enda jeg også spurte hvilket er svært ydmykende, så kommer du med det passiv agressive pjattet og skylder på meg? I løpet av mange år sammen var jeg tydelig på hva som manglet mellom oss, hva jeg trengte, det var alltid en grunn til at det ikke kunne skje. Ikke kom her og påstå at alt som trengs er kommunikasjon som om det er vår feil som sitter igjen. 

Anonymkode: 5a734...e1c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har møtt tre menn de siste årene som hevder, etter måneder med dating, at de er forelsket i meg og vil være kjærester. De trives åpenbart når vi er sammen, er kosete, hyggelige osv, men når vi er hver for oss, er det svært lite interesse for meg og mitt ve og vel. De chatter, sender memes, morovideoer, ringer, men praten går kun om deres hverdag, hvordan de har det eller temaer som inkluderer oss begge, f eks sex. Det er derimot INGEN interesse eller spørsmål om min hverdag og mitt liv. Jeg fatter faktisk ikke hvordan de kan hevde å være forelsket, de kjenner meg jo ikke. 🙄

Er dette et mannefenomen tro? Jeg opplever aldri jenter/venninner slik, interessen er da toveis.

Jeg har avsluttet datingen i disse tilfellene hvor jeg føler interessen ikke er tilstede. Men så lurer jeg litt på om jeg er for storforlangende og om jeg er for kravstor... Disse mennene forstår meg knapt når jeg forklarer at deres tilsynelatende manglende interesse er turn off for meg.

Innspill?

Anonymkode: fcfdd...a0b

Dette har ikke noe med menn og kvinner å gjøre.

Det er to andre svar:

Det første svaret er nettdating. Hele konseptet bygger på at du har 3-4 på gang samtidig. Mens du er på date med den ene, så småprater du med de andre for å holde de varm. 

Den andre svaret er at de som er unge voksne i dag er en generasjon hvor de er ekstremt selvsentrerte. Der hvor moralen for noen tiår siden var, ikke spør om hva samfunnet kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for samfunnet. Altså et utgangspunkt om at man tenkte på fellesskapet, så er det i dag slik at de fleste i all hovedsak kun er opptatt av seg selv.

Anonymkode: fa4f7...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Unnskyld meg, er du en av de mennene? Selv når jeg kommer mef et klart eksempel på hvor langt eksen min var villig til å gå for ikke måtte se meg og mine behov, enda jeg også spurte hvilket er svært ydmykende, så kommer du med det passiv agressive pjattet og skylder på meg? I løpet av mange år sammen var jeg tydelig på hva som manglet mellom oss, hva jeg trengte, det var alltid en grunn til at det ikke kunne skje. Ikke kom her og påstå at alt som trengs er kommunikasjon som om det er vår feil som sitter igjen. 

Anonymkode: 5a734...e1c

Ah, beklager. Visste ikke at det var sympati du ville ha. Trodde vi diskuterte noe. Å være alvorlig syk må være skikkelig vanskelig. Og da trenger man selvsagt all den støtten man kan få. Det er tøft å være syk, og det er vanskelig å være den pårørende. Hadde min partner fått kreft hadde jeg blitt livredd.

Folk ler i begravelser, for reagerer irrasjonelt i tøffe situasjoner. Dette betyr ikke at du da ikke skal få noe støtte. Man må snakke sammen. Det er jo en grunn til at du ikke får det du trenger, og slikt må man finne ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egutt skrev (1 minutt siden):

Ah, beklager. Visste ikke at det var sympati du ville ha. Trodde vi diskuterte noe. Å være alvorlig syk må være skikkelig vanskelig. Og da trenger man selvsagt all den støtten man kan få. Det er tøft å være syk, og det er vanskelig å være den pårørende. Hadde min partner fått kreft hadde jeg blitt livredd.

Folk ler i begravelser, for reagerer irrasjonelt i tøffe situasjoner. Dette betyr ikke at du da ikke skal få noe støtte. Man må snakke sammen. Det er jo en grunn til at du ikke får det du trenger, og slikt må man finne ut av. 

Nei takk, ønsket ikke din sympati, ønsket at du ser at noen mennesker driter i andre enn seg selv, og det er sannheten, uten å lage en masse unnskyldninger og forklaringer. I blant er de bare ikke der. Jeg gjorde det, og plutselig gikk jeg gjennom livstruende sykdom med en partner som latet som han var dårligere enn meg så han slapp å bry seg. 

Anonymkode: 5a734...e1c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei takk, ønsket ikke din sympati, ønsket at du ser at noen mennesker driter i andre enn seg selv, og det er sannheten, uten å lage en masse unnskyldninger og forklaringer. I blant er de bare ikke der. Jeg gjorde det, og plutselig gikk jeg gjennom livstruende sykdom med en partner som latet som han var dårligere enn meg så han slapp å bry seg. 

Anonymkode: 5a734...e1c

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette er bare det vanlige pisspratet menn bruker for å få sex. Løgn og bedrag fra ende til annen.

Anonymkode: 47274...891

Du slår meg som en godbit…

Anonymkode: 4c935...9f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er nok generelt mer sånn enn kvinner.

Men samtidig er det ikke sånn at alle menn er sånn, heller.

Hvis man skal generalisere, tror jeg at hvor de befinner seg på skalaen konservativ-liberal har noe å si. Så tror jeg utdanning/yrkesbakgrunn kan være noe som henger sammen med dette. Og sikkert også hvor attraktive/uattraktive de er.

Men med det sagt må man jo også legge på forbehold om at generaliseringer ikke er egnet for å si noe på individnivå. De gjør seg bedre for å si noe om prevalensen for ulike fenomener på gruppenivå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har møtt tre menn de siste årene som hevder, etter måneder med dating, at de er forelsket i meg og vil være kjærester. De trives åpenbart når vi er sammen, er kosete, hyggelige osv, men når vi er hver for oss, er det svært lite interesse for meg og mitt ve og vel. De chatter, sender memes, morovideoer, ringer, men praten går kun om deres hverdag, hvordan de har det eller temaer som inkluderer oss begge, f eks sex. Det er derimot INGEN interesse eller spørsmål om min hverdag og mitt liv. Jeg fatter faktisk ikke hvordan de kan hevde å være forelsket, de kjenner meg jo ikke. 🙄

Er dette et mannefenomen tro? Jeg opplever aldri jenter/venninner slik, interessen er da toveis.

Jeg har avsluttet datingen i disse tilfellene hvor jeg føler interessen ikke er tilstede. Men så lurer jeg litt på om jeg er for storforlangende og om jeg er for kravstor... Disse mennene forstår meg knapt når jeg forklarer at deres tilsynelatende manglende interesse er turn off for meg.

Innspill?

Anonymkode: fcfdd...a0b

Jeg er mann. Jeg opplever _vennskap_ med andre menn og kvinner som ganske likt. Vi snakker litt om egne og hverandres liv, og litt fjas. Hvordan kvinne-kvinne-vennskap fortoner seg kjenner jeg naturlig nok ikke like godt.

Det er nok slik at menn og kvinner har noe forskjellige behov og forventninger til et forhold. Samtidig tror jeg at vi har mye felles. Det som slår meg noen ganger er at vi uttrykker oss forskjellig. En stereotyp mann kan kanskje lage et uvanlig godt måltid, hente deg 1 time unna på stasjonen midt på natta som et uttrykk for kjærlighet der hvor kvinner er mer tilbøyelig til å ønske og gi verbalt.

Jeg tror uansett at det er viktig å få dekket sine «behov» også andre steder. Kanskje er en venninne en vel så god sparringspartner i noen spørsmål, og det er helt greit?

Anonymkode: 4c935...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette har ikke noe med menn og kvinner å gjøre.

Det er to andre svar:

Det første svaret er nettdating. Hele konseptet bygger på at du har 3-4 på gang samtidig. Mens du er på date med den ene, så småprater du med de andre for å holde de varm. 

Den andre svaret er at de som er unge voksne i dag er en generasjon hvor de er ekstremt selvsentrerte. Der hvor moralen for noen tiår siden var, ikke spør om hva samfunnet kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for samfunnet. Altså et utgangspunkt om at man tenkte på fellesskapet, så er det i dag slik at de fleste i all hovedsak kun er opptatt av seg selv.

Anonymkode: fa4f7...af6

Eh, nei.

Jeg driver ikke med nettdating og ikke er jeg spesielt ung. Jeg er 44 og mennene jeg helt konkret snakker om er mellom 38 og 52 og vi har definitivt ikke møtt hverandre via datingapper.

Anonymkode: fcfdd...a0b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...