Gå til innhold

Kan jeg få pengene tilbake for feil kjønn?


Fiona Valdivia

Anbefalte innlegg

mommyaka skrev (31 minutter siden):

Bare høre at du faktisk ver hva det vil si å skaffe seg katt 

Og forsikring.

Du vet hvor lenge kattunger må være inne?

Hva gjør du om hunden din ikke takler katten? Eller katten er slem mot hunden din?

( Jeg har katt og hund selv og vet hva jeg snakker om)

Da finner jeg ut av det😊 Mange får seg katter med hund, man løser det nok😊 Trenger ikke å forklare hvordan jeg skal løse ting for folk på internett🥰 Jeg spurte om råd ang å få penger tilbake, ikke noe annet🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Her er det nok en person som kjeder seg litt og fant ut at de skulle tulle litt i katteforumet. Bortkastet tid å svare.

Anonymkode: cef31...51e

Hehe ja det kan du godt mene😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke seriøse avlere kan ikke forskjell på kjønn på kattene??? Fikk du med stamtavle, er den registrert i TICA/NRR?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (1 time siden):

Skal ikke vente i årevis😊 Skal ikke avle henne for penger, bor også på gård og skal ikke selge videre😊😊Hun blir ikke fange heller😊😊 Vi har gode planer for kattungene om det blir avl, ikke salg🥰 Skal heller ikke tvinge på avl, det skal skje naturlig😊 Alt er godt🥰🥰

Kastrer katten din. Jeg tror egentlig at du er et troll😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Anonymkode: 7f0f7...648

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (8 minutter siden):

Da finner jeg ut av det😊 Mange får seg katter med hund, man løser det nok😊 Trenger ikke å forklare hvordan jeg skal løse ting for folk på internett🥰 Jeg spurte om råd ang å få penger tilbake, ikke noe annet🥰

Men dette er ting du må finne ut for du skaffer deg katt.. ikke etter. 

Du kan ikke gå etter at det går bra for alle andre...mine tok nesten 1 år før de hektatt var i samme rom. 

Virker som tar vil ha katt og ikke vet så mye og tar ting på sparket.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (11 minutter siden):

Da finner jeg ut av det😊 Mange får seg katter med hund, man løser det nok😊

Og her har man grunnen til at så mange katter dumpes og havner hos Dyrebeskyttelsen...

Anonymkode: cef31...51e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiona Valdivia skrev (44 minutter siden):

Troller ikke, tusen takk uansett for at du tar deg så god tid til å svare meg så utfyllende🥰 Beklager for at jeg kalte deg skarp😊 Man kommer langt med positivitet😉 Når det kommer til katten så vil det gå helt fint! Har svart andre folk her inne som også var bekymret for katten og forklart smått om hvordan katten vi få det😊😊 Jeg har selv sagt at jeg ikke vet kjempe mye om katter, men skal lære meg mer lenge før det blir kattunger og til og med før den tid🥰

Man får ikke en rasekatt av avlskvalitet for 7k, det nekter jeg å tro :P Ikke i disse dager. Og de fleste krever at man kastrerer katten eller så kastrerer de den før kjøp for å unngå bakgårdsavling. De fleste som avler er ekstremt strenge på hva som skjer med kattene og hvilke hjem de går til. Hvem i all verden er det du har kjøpt av, en eller annen tilfeldig person på finn.no som tjener lette penger på en katt som worst case ikke er screenet for genetiske sykdommer? Hvis den ikke er sjekket for sykdommer den kan føre videre, er uregistrert, mangler stamtavle osv - da skal den ikke avles på. Man skal i hvert fall ikke drive på med det uten erfaring eller vilje til å lære. Troll?

Skal du gjøre det skikkelig er det forresten en svindyr affære. De som driver seriøst tjener ikke allverdens. Tidskrevende og mer livsstil enn hobby. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kastrer katten din. Jeg tror egentlig at du er et troll😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Anonymkode: 7f0f7...648

Hva betyr egentlig troll?😅 At jeg bare finner på noe for morro skyld? Og at jeg ikke har noe med katt å gjøre i det hele tatt? Har egentlig aldri forstått det😂🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (5 minutter siden):

Men dette er ting du må finne ut for du skaffer deg katt.. ikke etter. 

Du kan ikke gå etter at det går bra for alle andre...mine tok nesten 1 år før de hektatt var i samme rom. 

Virker som tar vil ha katt og ikke vet så mye og tar ting på sparket.

 

Ingenting er på sparket😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og her har man grunnen til at så mange katter dumpes og havner hos Dyrebeskyttelsen...

Anonymkode: cef31...51e

Jepp, men det betyr ikke at det gjelder for oss🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (1 minutt siden):

Ingenting er på sparket😊

Jo du sier jo at du tar ting som det kommer og det ordner seg 

Den katten du har kjøpt nå..er den chippet , vaksinerte og fått orm kur? Hvor gammel er den?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (4 minutter siden):

Man får ikke en rasekatt av avlskvalitet for 7k, det nekter jeg å tro :P Ikke i disse dager. Og de fleste krever at man kastrerer katten eller så kastrerer de den før kjøp for å unngå bakgårdsavling. De fleste som avler er ekstremt strenge på hva som skjer med kattene og hvilke hjem de går til. Hvem i all verden er det du har kjøpt av, en eller annen tilfeldig person på finn.no som tjener lette penger på en katt som worst case ikke er screenet for genetiske sykdommer? Hvis den ikke er sjekket for sykdommer den kan føre videre, er uregistrert, mangler stamtavle osv - da skal den ikke avles på. Man skal i hvert fall ikke drive på med det uten erfaring eller vilje til å lære. Troll?

Skal du gjøre det skikkelig er det forresten en svindyr affære. De som driver seriøst tjener ikke allverdens. Tidskrevende og mer livsstil enn hobby. 

Er ikke troll, vet egentlig ikke hva troll betyr😂 Jeg nevnte tidligere i en tråd at jeg bor på gård, så det å jobbe med dyr er jobben min🥰 Er bare ikke 100% oppdatert på katter, men alle må jo starte én plass😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Jo du sier jo at du tar ting som det kommer og det ordner seg 

Den katten du har kjøpt nå..er den chippet , vaksinerte og fått orm kur? Hvor gammel er den?

Jeg har ikke kjøpt meg katt på sparket er det jeg mener☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiona Valdivia skrev (3 minutter siden):

Jepp, men det betyr ikke at det gjelder for oss🥰 

Jo det gjelder deg siden du bare tar alt som det kommer.

Anonymkode: cef31...51e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke kjøpt meg katt på sparket er det jeg mener☺️☺️

Hva vil du gjøre om du får det nytt hunn katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det gjelder deg siden du bare tar alt som det kommer.

Anonymkode: cef31...51e

Gjør nok ikke det, men er ikke her for å krangle☺️ Føler ikke for å forklare livet mitt og mine planer til en til som ikke leser det jeg skriver😅 Jeg stilte et konkret spørsmål😁 Takk for engasjementet ditt uansett😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiona Valdivia skrev (Akkurat nå):

Er ikke troll, vet egentlig ikke hva troll betyr😂 Jeg nevnte tidligere i en tråd at jeg bor på gård, så det å jobbe med dyr er jobben min🥰 Er bare ikke 100% oppdatert på katter, men alle må jo starte én plass😁

Hvilken rase er det da?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (Akkurat nå):

Er ikke troll, vet egentlig ikke hva troll betyr😂 Jeg nevnte tidligere i en tråd at jeg bor på gård, så det å jobbe med dyr er jobben min🥰 Er bare ikke 100% oppdatert på katter, men alle må jo starte én plass😁

Hvis du slipper den jentepusen ut kan den bli drektig så tidlig som 4-5 måneder, selv om det skjer naturlig, som du kaller det. Betyr det ikke at det hverken er smart eller sunt. 12-13 åringer får mensen men bør ikke gå ut og bli gravide, ser du denne? En 4-5 mnd gammel katt med 6-9 kattunger inni seg kan få en komplisert fødsel, og sikkert med bare en eller to også om de er store eller ligger feil.

Du må sette deg 100% inn i ting FØR du får flere katter, ikke underveis eller etter. 

For å starte med noe.. helt ærlig er jeg sjokkert over hvor lett du tar på ting, greit å være positiv og smilende, men man må være realistisk også. 

Anonymkode: f4312...c14

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (1 minutt siden):

Er ikke troll, vet egentlig ikke hva troll betyr😂 Jeg nevnte tidligere i en tråd at jeg bor på gård, så det å jobbe med dyr er jobben min🥰 Er bare ikke 100% oppdatert på katter, men alle må jo starte én plass😁

Hvordan startet du med å jobbe med dyr da? Kjøpte deg et par sauer eller kyr og begynte å avle på dem uten å ane noe om dyrenes behov?

Anonymkode: cef31...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps vet at du fikk hankatt, den BØR DU ABSOLUTT kastrere, jeg mener innlegget mitt hvis du stikker ut og får deg en katt til. 

Anonymkode: f4312...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...