Gå til innhold

Er det veldig "Karen" av meg å dytte meg fram i køen ved gaten, forbi alle som har fra B osv.i alfabetet, fordi jeg har boardingklasse A


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror så mange at ts mente fysisk dytte folk? Synes det var ganske åpenbart hva ts mente

Anonymkode: 57b1d...862

Fordi folk her misforstår med vilje sikkert for å være ekstra slitsomme og underholde seg selv. 😛

Anonymkode: fabc2...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du ikke var ved gaten eller ikke fulgte med da de ropte opp boardingklasse A, så tenker jeg du bare får stille deg i kø. Du har jo setet ditt uansett, handler mer om de som MÅ ha bagasjen sin i hylla over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 time siden):

Ja, hvis du ikke var ved gaten eller ikke fulgte med da de ropte opp boardingklasse A, så tenker jeg du bare får stille deg i kø. Du har jo setet ditt uansett, handler mer om de som MÅ ha bagasjen sin i hylla over.

Har som regel «reservert» hylleplass når man er klasse A. Så de gangene det har vært fullt i hylla over setet mitt, blir andres baggasje flyttet lengre bak i flyet.

Anonymkode: f009d...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk, gaten åpner og de roper opp at boardinggruppe A kan starte å boarde. Da reiser samtlige seg opp og stiller seg i en stor flokk foran der man scanner boardingkortet sitt. Det skjer alltid, mange forsøker også å scanne sin billett til tross for de hører til i en annen boardinggruppe. 

Jeg sier bare "unnskyld meg" så flytter folk seg stort sett. Men jeg har opplevd flere ganger at flypersonalet har gitt beskjed at folk skal flytte seg de gangene de virkelig sperrer av veien. 

På større flyplasser har de som regel en egen "fast track" for å komme inn i flyet for gullmedlemer eller de som reiser business. Det er utrolig digg!

Anonymkode: 63fcf...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og reiser ofte med widerøe, der blir man automatisk boardinggruppe A på den biletten og det er tidvis litt knotete og ubehagelig å «dytte seg frem» for der er folk gjerne veldig opptatt av å finne vindusplass siden man flyr lavere og ikke har reserverte seter. Iallefall ikke på ruta jeg normalt flyr.

Jeg har ihvertfall fått mange stygge blikk når jeg går frem etter at A har blitt ropt opp. Oftest er jeg tidlig ute og sitter nær gaten, men jeg orker ikke stille meg opp å stå å se lur ut med det minste tegn på aktivitet for det tar jo ofte 15-20 min fra førstemann stiller seg opp til faktisk boarding.

Folk får bare skule, det er nå engang slik at de har et system av en grunn.

Anonymkode: e93aa...6ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gått sist ombord på flyet jeg. At halve gruppe B prøver å presse seg på flyet før gruppe A er egentlig et mindre problem enn at den samme gruppen også tar med seg mye mer håndbagasje enn de har betalt for. 

Anonymkode: 3b14c...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er ufør og reiser ofte med widerøe, der blir man automatisk boardinggruppe A på den biletten og det er tidvis litt knotete og ubehagelig å «dytte seg frem» for der er folk gjerne veldig opptatt av å finne vindusplass siden man flyr lavere og ikke har reserverte seter. Iallefall ikke på ruta jeg normalt flyr.

Jeg har ihvertfall fått mange stygge blikk når jeg går frem etter at A har blitt ropt opp. Oftest er jeg tidlig ute og sitter nær gaten, men jeg orker ikke stille meg opp å stå å se lur ut med det minste tegn på aktivitet for det tar jo ofte 15-20 min fra førstemann stiller seg opp til faktisk boarding.

Folk får bare skule, det er nå engang slik at de har et system av en grunn.

Anonymkode: e93aa...6ac

Man får tildelt sete når man sjekker inn, og det gjør man lenge før gaten. Er ikke sånn at man går rundt og leter etter ledig sete inne på flyet..

Anonymkode: aa652...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man får tildelt sete når man sjekker inn, og det gjør man lenge før gaten. Er ikke sånn at man går rundt og leter etter ledig sete inne på flyet..

Anonymkode: aa652...bfd

Jo, på de vanlige Widerøe-flyene er det free seating og du kan sette deg hvor du vil. Det er kun de største flyene du får tildelt sete på. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skjønt det om det var snakk om fast track eller andre reelle fordeler, men først ombord på flyet er så absolutt ikke et privilegium, spør du meg. Personlig vil jeg helst være sist, så jeg slipper å sitte trangt mens jeg ser på andre boarde. 

En ting er jo at du har betalt for tjenesten og dermed rett på den, men det å være først på flyet er jo så trist i seg selv at man ser jo bare enda dummere ut. Som om du skal markere at du har betalt mer for billetten bare for å gjøre det, liksom. 

Anonymkode: d8474...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg A så stiller jeg meg litt skrått til siden sånn at de kan se meg i sidesynet når jeg kommer. Jeg dytter ikke, jeg glir 😂 Hva skal jeg stå i kø for, jeg er jo den første puljen med folk som skal inn. Det er såpass få som er A at da kan jeg hoppe bak inn i køen når den løses opp uansett. Folk backer alltid bakover når de roper opp bokstavene. 

Generelt syns jeg det er for mye opphoping på flyplasser, folk er så stressa. Samme med når man skal av flyet. Bestiller konsekvent vindusplass, så jeg kan scrolle på mobilen mens folk stresser seg opp. De STÅR i en evighet, presset mot andre folk med bagasjen i hånda, for å komme seg ut? Folk blir som sauer på flyplassen. Jeg vil ikke stå gnidd inntil en annen person i et miljø som kryr av bakterier fra flere landsdeler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En ting er jo at du har betalt for tjenesten og dermed rett på den

Anonymkode: d8474...307

Betalt for den? Man har vel Gold/Diamond/Pandium fordi man flyr veldig mye? Og bruker dermed myyye tid (og penger) på flyplassene/flyselskapene.

Anonymkode: c79e9...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betalt for den? Man har vel Gold/Diamond/Pandium fordi man flyr veldig mye? Og bruker dermed myyye tid (og penger) på flyplassene/flyselskapene.

Anonymkode: c79e9...28a

Ja, mener du da at man ikke har betalt for den…? 😅

Anonymkode: d8474...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, mener du da at man ikke har betalt for den…? 😅

Anonymkode: d8474...307

Jo, men man kan jo ikke betale for en enkelttur. Det handler om langvarig betydelig reisevirksomhet. Hørtes bare ut som at det var noe man kunne betale for på den enkelte reisen, og det kan man ikke. Er jo som regel forretningsreisende, selvsagt, og de er vant til å ikke føle seg beskjemmet over å boarde tidlig. Dagligdags affære.

Anonymkode: c79e9...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Karen

Anonymkode: 809e0...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, Karen

Anonymkode: 809e0...01a

😂😅

Anonymkode: c79e9...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ar gruppe A og andre står sånn halvveis avventende i kø ved gaten går jeg forbi dem. Det er en grunn til at de har laget disse gruppene tenker jeg, for mer effektiv påstigning. De som har gruppe B og C kommer seg uansett ikke gjennom før opprop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg reiste meg og stilte meg i kø når de annonserte at de begynte boarde både gruppe A og B sist jeg fløy med Norwegian. de hadde ropt opp gruppe A først.

Men hvorfor stresse sånn ? Alle har jo betalt for en fast plass på flyet,og det tar ikke av før alle er på plass.

Det er jo akkurat det samme når flyet lander, alle reiser seg og starter å åpne bagasjeluken. Da satt jeg bare og ventet, for flydøren åpner seg jo ikke med engang flyet har landet.

Anonymkode: fb370...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg reiste meg og stilte meg i kø når de annonserte at de begynte boarde både gruppe A og B sist jeg fløy med Norwegian. de hadde ropt opp gruppe A først.

Men hvorfor stresse sånn ? Alle har jo betalt for en fast plass på flyet,og det tar ikke av før alle er på plass.

Det er jo akkurat det samme når flyet lander, alle reiser seg og starter å åpne bagasjeluken. Da satt jeg bare og ventet, for flydøren åpner seg jo ikke med engang flyet har landet.

Anonymkode: fb370...4c3

Det er så rart😅🤷‍♀️ Hva er vitsen med å reise seg rett etter setebelte påbudt er skrudd av. Det er bare å chille, for man får ikke gå av før det er gått ti minutter uansett. Så mye bedre køkultur i USA Asia og faktisk i Amsterdam, Nederland, Englang osv. Nordmenn er uhøflige og fulle på flyplasser. Ikke alle, men veldig sjelden nordmenn har god oppdragelse. De som lever nå er ofte litt «verdensvant og sleip»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er lenge siden jeg fløy. Da var det familier med barn først, noe som ikke ble overholdt.

Anonymkode: 287e9...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man får tildelt sete når man sjekker inn, og det gjør man lenge før gaten. Er ikke sånn at man går rundt og leter etter ledig sete inne på flyet..

Anonymkode: aa652...bfd

Det stemmer ikke på den ruta jeg flyr. Jeg fløy senest på søndag og det ble ikke tildelt plass hverken til eller fra, det er ikke vanlig der men det kan skje på enkelte andre ruter. 
 

Anonymkode: e93aa...6ac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...