Gå til innhold

Ødelagt av nettdating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, jeg bet på lovebombing! Vet du hvorfor? Fordi sist jeg var singel, for over 20 år siden, da oppførte ikke folk seg slik! De fleste ble kjent og ble kjærester i løpet av veldig kort tid. De datet ikke i månedsvis, de chattet ikke med et titalls mennesker samtidig og de sveipet ikke folk bort slik det blir gjort nå. Datingverden er sjuk, rett og slett. Et kjøttmarked uten empati. Ikke rart fler og fler forblir single.

Anonymkode: adc0e...858

Hadde jeg blitt singel nå. Så hadde jeg nok ikke brukt tinder. Dette er jo bare sjuke greier,  så hadde nok  mest sannsynlig valgt singel livet enn å begi meg ut som et kjøttstykke med folk man ikke kan stole på.

Flørtimg skal jo være masse følser, men blitt så mekanisk og kaldt at jeg hadde nok droppet den biten

Anonymkode: c0554...9b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor legger du så mye i det, før dere har møttes flere ganger? 

Anonymkode: 73003...c3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde datinglister som godt voksen og ut av et langt forhold. Var på mange dater og det var egentlig helt genialt. De visste at jeg ikke datet dem eksklusivt, men jeg ga klar beskjed om at når jeg fant den rette ville jeg kun date han og ingen andre. Frem til den tid ville jeg ha 1-3 dater med ulike menn for å vite om det var kjemi eller ikke. Hadde 2 barn og var 40 år. Flere tusen "likes" og ulike datingplattformer . Skrev eksakt hva jeg var ute etter og silte ut de som jeg ikke villle ha på listene. Fungerte helt ypperlig og traff mange herlige menn. Hadde som deg en liten knekk etter 2 ghostinger hvor jeg tenkte på hvorfor jeg kastet bort tiden slik, men til gjengjeld traff jeg noen virkelig herlige menn som det lett kunne blitt et forhold med. De ville så gjerne, men jeg ville ha en som jeg hadde alle følelsene for og som passet meg best. Har hatt fast følge nå i 1.5 år, men blir fremdeles kontaktet av tidligere menn på lista som lurer på om jeg har blitt singel igjen slik at det blir deres tur eller flere av de som jeg datet tidligere vil ha en ny sjanse 😆 Datinglivet kan være brutalt. Det vil være noen tårer og det vil gjøre deg ekstremt frustrert, men det er utrolig mange hyggelige og snille menn der ute. Utfordringen er bare å finne den som faktisk passer DEG best og vice versa. Om noen ghoster deg er det deres problem og ikke ditt. Gå videre til neste og se om det er bedre match der. Dette her kommer til å ordne seg. Lykke til!

Anonymkode: bd387...078

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

i dag er jeg hjemme fra jobb pga gråt....

🙄

Anonymkode: f3d39...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. Det er ikke deg det er noe feil med eller galt med. 

På datingfronten så er det litt sånn med eller uten tinder, så ramler man borti noen idioter.

Så det kan være litt hjelpsomt å istedenfor å tenke at noe er galt med deg. At nå var du heldig som slapp unna den dritt sekken/ løgnhalsen. 

Ta deg en pause fra dating og reflekter over nye strategier slik at du kan finne diamanten blandt all gråstein.

Ord er ord. Handling er jo noe annet. Gi heller litt og litt. Men kan være raus på å vise interesse for det den andre snakker om , hvis du er det da. 

Anonymkode: c0554...9b4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har frynsete nerver så er ikke tinder noe for deg. Så kanskje det er sunnere for deg å logge av, og heller jobbe med selvbildet ditt.

Du har lagt alt for mye i det.

Anonymkode: ab25e...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, problemet er at det er blitt et spill. Det skulle det aldri ha fått lov til å bli.

Uansett, her er hvordan dette fungerer for en kvinne:

Hvis du finner en mann du liker, da kan du vedde begge nyrene dine på at det også er andre kvinner som liker ham. Og det betyr han tilhører det mindretallet av menn som får oppmerksomhet fra kvinner i online dating.

I en online katalog av menn, som er tilgjengelig for alle kvinner, finner du ikke en mann som bare du og ingen andre synes er kjekk og interessant.

Og det er dette du rett og slett er nødt til å få inn i skallen hvis du skal forstå noe som helst om dating på nett i 2024: Hvis du vil ha ham vil også andre ha ham.

Vel, her er greia: Dersom en mann blir funnet interessant av kvinner, slik at han har tilgang på tilfeldig sex… og han er singel… hva er da sannsynligheten for at han både er ute etter et forhold og at du blir den han vil ha et forhold med?

Begge deler må jo slå til for at det skal bli dere to?

For det er nemlig ikke slik at det ikke kommer kjekke menn som vil ha forhold ut på markedet. Det gjør det så absolutt. Men det er slik at disse mennene forsvinner fra markedet igjen relativt fort.

Det er nemlig av dem, og veldig mange damer som vil ha en slik mann.

Så det som da blir igjen i markedet av kjekke menn er jo stort sett menn som ønsker å være der. Skjønner du da hvorfor de fleste nødvendigvis vil være det vi nordpå kaller en "fettoter"…?

Dette sier ingenting om menn, det sier noe om den mekanismen for "utsiling" du nødvendigvis ender opp med når kvinner får være selektive i et gjennomsiktig marked. Som er det online dating er. Og dette er i praksis et spill, som du kaller det.

Problemet er strukturelt, ikke kjønnsbasert: Hadde vi vært en art der kvinner var mest "på" og menn var de selektive ville markedet blitt støvsugd for "koneemner" på et øyeblikk, slik at de eneste attraktive damene som var igjen var dem som bare ønsket å hoppe fra kuk til kuk.

Samme greie, altså, bare med kjønn byttet om.

 

Det å kunne regne litt lar deg plutselig forstå hvordan ting faktisk henger sammen, også i online dating. 🙂

Anonymkode: 65fcc...83d

Dette !

Anonymkode: 16bf4...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, problemet er at det er blitt et spill. Det skulle det aldri ha fått lov til å bli.

Uansett, her er hvordan dette fungerer for en kvinne:

Hvis du finner en mann du liker, da kan du vedde begge nyrene dine på at det også er andre kvinner som liker ham. Og det betyr han tilhører det mindretallet av menn som får oppmerksomhet fra kvinner i online dating.

I en online katalog av menn, som er tilgjengelig for alle kvinner, finner du ikke en mann som bare du og ingen andre synes er kjekk og interessant.

Og det er dette du rett og slett er nødt til å få inn i skallen hvis du skal forstå noe som helst om dating på nett i 2024: Hvis du vil ha ham vil også andre ha ham.

Vel, her er greia: Dersom en mann blir funnet interessant av kvinner, slik at han har tilgang på tilfeldig sex… og han er singel… hva er da sannsynligheten for at han både er ute etter et forhold og at du blir den han vil ha et forhold med?

Begge deler må jo slå til for at det skal bli dere to?

For det er nemlig ikke slik at det ikke kommer kjekke menn som vil ha forhold ut på markedet. Det gjør det så absolutt. Men det er slik at disse mennene forsvinner fra markedet igjen relativt fort.

Det er nemlig av dem, og veldig mange damer som vil ha en slik mann.

Så det som da blir igjen i markedet av kjekke menn er jo stort sett menn som ønsker å være der. Skjønner du da hvorfor de fleste nødvendigvis vil være det vi nordpå kaller en "fettoter"…?

Dette sier ingenting om menn, det sier noe om den mekanismen for "utsiling" du nødvendigvis ender opp med når kvinner får være selektive i et gjennomsiktig marked. Som er det online dating er. Og dette er i praksis et spill, som du kaller det.

Problemet er strukturelt, ikke kjønnsbasert: Hadde vi vært en art der kvinner var mest "på" og menn var de selektive ville markedet blitt støvsugd for "koneemner" på et øyeblikk, slik at de eneste attraktive damene som var igjen var dem som bare ønsket å hoppe fra kuk til kuk.

Samme greie, altså, bare med kjønn byttet om.

 

Det å kunne regne litt lar deg plutselig forstå hvordan ting faktisk henger sammen, også i online dating. 🙂

Anonymkode: 65fcc...83d

Dette var veldig godt beskrevet. Det er akkurat sånn det er, faktisk!

Anonymkode: b43fc...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette var veldig godt beskrevet. Det er akkurat sånn det er, faktisk!

Anonymkode: b43fc...c57

Det er jo ingen som nekter for dette? Men jeg fant mannen på tinder. Og jeg har flere bekjente som gjorde det samme. 
Ja, han er kjekk og oppegående, men han ville jo ha meg tilbake. Man må faktisk matche 

Anonymkode: 73003...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 11.25):

Jeg hoppet på nettdating etter 20 år i et forhold. Jeg hadde vært alene 4 år og tenkte at nå var jeg klar for å finne den rette. Var på Tinder, Facebook dating og Match. Etter 4 måneder føler jeg meg ødelagt psykisk. Jeg har blitt deprimert og i dag er jeg hjemme fra jobb pga gråt.... Ble ghostet for andre gang på to måneder på fredag. Den siste meldingen han skrev var "Gleder meg så til å treffe deg neste helg, jeg tenker på deg hele tiden og har virkelig troen på at dette kan bli noe fint." Så gikk det noen timer og så var jeg blokkert! Vi hadde chattet i flere uker, bor litt unna hverandre, har barn og derfor hadde vi ikke truffet hverandre tidligere. Han lovebombet meg med meldinger fra 06.30, hver morgen, masse hjerter og gode ord, hver lunch fikk jeg melding, og vi chattet i flere timer hver eneste kveld. Blokkeringen kom helt ut av det blå og han har nok ikke dame siden han var på Facebook dating med fult navn og flere bilder, det kan jo hvem som helst se bl.a venner av kjæresten f.eks.

Jeg har truffet 5 stykker, og tre av dem hadde jeg ikke kjemi med. 2 av dem hadde jeg store forhåpninger til fordi vi hadde chattet så lenge og der var det også noe lovebombing, som jeg selvsagt faller for hver gang. De to kuttet meg ut etter at vi hadde drukket litt kaffe, og jeg likte de godt, men det var tydeligvis noe galt med meg.

Nå føler jeg at jeg er uverdig, stygg, fæl, ensom, spyttet på og tråkket ned. Jeg føler meg som søppel! Får mange likes, har over 700 likes på Tinder, men de jeg velger å chatte med gjør meg bare trist. De slutter å svare eller samtalen dør ut (det er helt greit, det går ikke inn på meg, for det er jo like mye min feil). Jeg gråter, er hjemme fra jobb, ligger i sengen og klarer ikke spise, alt pga den siste ghostingen.... Vi hadde jo noe SÅ bra! Han var så fin! Han overøste meg med gode ord, og så BORTE! 

Nå har det blitt et slags hekt. Jeg blir desperat etter å finne en som vil være glad i meg. Men ingen blir det, jeg er verdiløs. 

Er det andre som føler det samme etter nettdating? Hva har dere gjort for å komme ut av det og over det? Dette er så sjukt vondt! Før nettdatinga var jeg selvstendig, hadde tro på meg selv og tenkte at jeg faktisk er en catch. Nå er jeg bare søppel.....

Anonymkode: adc0e...858

Ikke gi opp, jeg snakka med maange idioter før jeg traff kjæresten min på tinder. De fleste er useriøse, viktig å ikke legge for mye i det de sier, selv om det er vanskelig. Og hold tilbake selv og så du ikke blir såret så lett. Ordner seg nok. Du kan jo og ta en pause fra det, om du føler det hjelper. 

Anonymkode: 3e333...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ingen som nekter for dette? Men jeg fant mannen på tinder. Og jeg har flere bekjente som gjorde det samme. 
Ja, han er kjekk og oppegående, men han ville jo ha meg tilbake. Man må faktisk matche 

Anonymkode: 73003...c3f

Her point exactly: De mennene finnes, er attraktive for flere, du må være den av de flere akkurat han vil ha og så forsvinner han raskt ut igjen av markedet. 

Anonymkode: 2b2e6...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er du hun samme som både har skrevet et annet innlegg her inne og på facebook? 
 

Anonymkode: 2b2e6...c43

spiller det noen rolle? kan jo skrive så mange en vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (4 timer siden):

spiller det noen rolle? kan jo skrive så mange en vil. 

Det fremstår veldig ekstremt og overdrevet bare.

Anonymkode: 2b2e6...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...